? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
ostin eilen 9-5 Saappaan 2.3t-97 etanoli softalla.
myyjän mukaan "pölläyttää" kylmänä.. tänään auton kylmäkäynnistäessäni oli kuin olisi laittanut savukonen päälle- putkesta tuli PALJON paksua valkoista savua TUPRUTTAEN 1min.
ajamaan lähtiessä1.polkaisulla pölläytti ja hiljakseen laantui.
myös öljyt oli mittatikun mukan minimissä/ huvennut 400km kotimatkalla.
2. oireena ahtopaine väräjää ahtomittarin mukan ja veto nikottelee tyhjäkäynnillä sekä alle 1000rmp. kierrosluku ei kuitenkaan heittele mittarin mukaan ainakaan.
eli nyt ois hyvät NEUVOT TARPEEN?
myyjän mukaan "pölläyttää" kylmänä.. tänään auton kylmäkäynnistäessäni oli kuin olisi laittanut savukonen päälle- putkesta tuli PALJON paksua valkoista savua TUPRUTTAEN 1min.
ajamaan lähtiessä1.polkaisulla pölläytti ja hiljakseen laantui.
myös öljyt oli mittatikun mukan minimissä/ huvennut 400km kotimatkalla.
2. oireena ahtopaine väräjää ahtomittarin mukan ja veto nikottelee tyhjäkäynnillä sekä alle 1000rmp. kierrosluku ei kuitenkaan heittele mittarin mukaan ainakaan.
eli nyt ois hyvät NEUVOT TARPEEN?
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
Tohon pölläyttämiseen tulis ihan ejaks mieleen et jos etanolia tankissa ni voipi vähän pölläyttääkin kylmänä, mut tuo yhdistettynä öljyn kulutukseen vois enemmänkin kuulostaa jumittavilta männän renkailta..
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
käyttiksinä: OG 9-5 -99 Estate 2.3t biopower ja OG 9-3 -01 2.0t
klubilainen nro. 5663. Ei oo riemulla rajaa kun Saabilla ajaa.
klubilainen nro. 5663. Ei oo riemulla rajaa kun Saabilla ajaa.
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
Rehellinen myyjä ja hivenen vaatimatonkin vaikuttaa olleen.
9-5 Aero - 00
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
kaippa oli hinnssa huomioitu
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
Männänrenkaiden jumi - irtoaa etanolilla ajettaessa tai sitten polttoöljykylvyssä.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
Etanolin kanssa vaalea savu on suht normaalia. Jos käry sinertää tai tuoksahtaa öljylle, kannattaa varmistaa huohotuksen toimivuus. Esim. venakopan sisällä olevat kaksi pilliä voi tukkeutuessaan aiheuttaa pientä kärytystä...
Oliko huohotinpäivitys tehty?
Oliko huohotinpäivitys tehty?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
on ed. omistajan toimesta tehty 1/3 osaan diesel/öljy huuhtelu koneelle käyttäen sitä.
mitähän/mahd.paksumpaa öljyä uskaltais kokeiilla tuohon, kun töistä lähtiessä joutuu raakasti kylmäkäynnistämään?
myös huohotin päivitetty uudempaan ja eristetty. venaohjurin kumit (kuulemma) ja ahdin vaihdettu käytettyyn 2v. sitten, koska pölläytti jo silloin- mitähän ongelmakohteita jäis mahdollisesti tähteelle?
tänään kylmäkäynnistäessä ei tuprauttanut kuin n.15 sekkaa, ei niin paljoa- tankissa pitkälti vain 95e:tä??
eilen kun vedätin syttyi koetauluun moottorin varoitusvalo ja sammui hetken päästä. tunnin kuluttua normaali ajossa syttyi uudestaan eikä ole sen jälkeen sammunut???
mitähän/mahd.paksumpaa öljyä uskaltais kokeiilla tuohon, kun töistä lähtiessä joutuu raakasti kylmäkäynnistämään?
myös huohotin päivitetty uudempaan ja eristetty. venaohjurin kumit (kuulemma) ja ahdin vaihdettu käytettyyn 2v. sitten, koska pölläytti jo silloin- mitähän ongelmakohteita jäis mahdollisesti tähteelle?
tänään kylmäkäynnistäessä ei tuprauttanut kuin n.15 sekkaa, ei niin paljoa- tankissa pitkälti vain 95e:tä??
eilen kun vedätin syttyi koetauluun moottorin varoitusvalo ja sammui hetken päästä. tunnin kuluttua normaali ajossa syttyi uudestaan eikä ole sen jälkeen sammunut???
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
Eiköhän siinä ole männistä öljyrenkaat kuoleutuneet ja siihen ei auta mikään poppakonsti. Männät ulos, kevyt hoonaus ja uudet renkaat on ainoa korjaus.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
Mulla taisi olla tuuria. Nykyinen ajokki teki kanssa julman toiminta savumerkin kun täräytti kylmänä käyntiin. Ajelin raakasti 30/40 litr. e85/98 seoksilla ja annoin riittävästi kenkää, niin savutus on loppunut. Ostaessa epäiltiin turpoa, mutta olikin uusittu, niin otin riskin ja voitin.
Otsikon autoss varmasti öljyrenkaat pikeentyneet ja jumissa. Varmaan kuoleentuneetkin kui jcarlson epäili. Onko etanoolia käytetty tankissa?
Otsikon autoss varmasti öljyrenkaat pikeentyneet ja jumissa. Varmaan kuoleentuneetkin kui jcarlson epäili. Onko etanoolia käytetty tankissa?
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
Samaa vammaa... 99 malli 370 ajettu.
Sellaista olen huomioinut ,jotta jos lokilämmittimellä nostaa moottorin lämmöt yli 25 C ( open SID ) ei pölläytä ( ainakaan pahasti ). Jos kylmänä ( alle sen 25 C) lyö tulille tulee sellainen Zeppeliinin kokoinen sininen sauhupilvi.
Gm longlife koneelle maittaa.
Ei luulisi jotta parikytä astetta ero tekisi välyksiä niin että väljyyden vuoksi sauhuttaisi.
Softagurut: onko 25 joku kylmäkäynnistys rikastuksen raja-arvo. Eli löisikö koneen täyteen soppaa joka liottaisi öljyt palamaan.
Turbo on mikä on , ei suurta sormiväljyyttä. Ohjurikumit vaihdettu muutama tuhat sitten.
Pontikkasofta on , nyt pelkkä bensa käytössä.
Sellaista olen huomioinut ,jotta jos lokilämmittimellä nostaa moottorin lämmöt yli 25 C ( open SID ) ei pölläytä ( ainakaan pahasti ). Jos kylmänä ( alle sen 25 C) lyö tulille tulee sellainen Zeppeliinin kokoinen sininen sauhupilvi.
Gm longlife koneelle maittaa.
Ei luulisi jotta parikytä astetta ero tekisi välyksiä niin että väljyyden vuoksi sauhuttaisi.
Softagurut: onko 25 joku kylmäkäynnistys rikastuksen raja-arvo. Eli löisikö koneen täyteen soppaa joka liottaisi öljyt palamaan.
Turbo on mikä on , ei suurta sormiväljyyttä. Ohjurikumit vaihdettu muutama tuhat sitten.
Pontikkasofta on , nyt pelkkä bensa käytössä.
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
Oletko lukassu ton noin niin kuin aluksi:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=15138
Mikä on öljynvaihtoväli nykyään?
Kuinka paljon öljyä täytyy lisätä huoltojen välillä?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=15138
Mikä on öljynvaihtoväli nykyään?
Kuinka paljon öljyä täytyy lisätä huoltojen välillä?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
henkka pojan vastaukseen kysyisin- onko mainitsemasi jcarlson mahdollisesti yhteyttä- mun etanolisoftan on asentanut kuulema joku carlson, tän clubi-sivuston yleisesti tiedetty suoppi"tohtori"?
muihin ehotuksiin palaan itsenäisyyspäivän jälkeen..pitää hiukka tutkailla ekana.
muihin ehotuksiin palaan itsenäisyyspäivän jälkeen..pitää hiukka tutkailla ekana.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
Noilla oireilla epäileisin ensimmäiseksi turboa. Jos kaksi vuotta sitten on laitettu ahtimeksi käytetty Garret, niin sen kunto voi olla ihan mitä tahansa. Turbon kunnon voi tarkistaa irroittamalla down-pipe ja kokeilemalla onko akselissa klappia.lazaretti kirjoitti:myös huohotin päivitetty uudempaan ja eristetty. venaohjurin kumit (kuulemma) ja ahdin vaihdettu käytettyyn 2v. sitten, koska pölläytti jo silloin- mitähän ongelmakohteita jäis mahdollisesti tähteelle?
tänään kylmäkäynnistäessä ei tuprauttanut kuin n.15 sekkaa, ei niin paljoa- tankissa pitkälti vain 95e:tä??
eilen kun vedätin syttyi koetauluun moottorin varoitusvalo ja sammui hetken päästä. tunnin kuluttua normaali ajossa syttyi uudestaan eikä ole sen jälkeen sammunut???
Re: ? PÖLLYYTTÄÄ KYLMÄKÄYNNISTETTÄESSÄ ?
Kahden koneen kunnostuskokemuksella voin sanoa että pikeytyneet öljyrenkaat on kyllä tiukasti urassa. Vaikea on uskoa että liottamalla puhdistuu. Päädyin omissa projekteissa renkaiden vaihtoon. Gt17 -ahdin on omilla kokemuksilla aika arvaamaton. Pienillä välyksillä ollut ahdin meni vuodessa ihan sohloksi ja kompuran siivet jauhautui muruiksi. Kuulosti ihan karmealta se siipirikkoahdin viimeiset kilometrit.
Näistä siis ensin huohotusputket ja takaiskuventtiilit, venttiilikopan "pillit", ahdin, männänrenkaat.
Näistä siis ensin huohotusputket ja takaiskuventtiilit, venttiilikopan "pillit", ahdin, männänrenkaat.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01