hajoaako moottori
Re: hajoaako moottori
2.3t -02 ei taida olla niin arvokas saab, että kannattais lähteä moottoria vaihtamaan, jos ketju rallattaa.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: hajoaako moottori
Eipä ehkä, mutta kannattaako sitten teetättää ulkopuolisella 3000e moottoriremppa, eli vaihtaa jakopään lisäksi samalla kannen tiiviste, herkistellä männänrenkaat.. etc..?
Jos joutuu valitsemaan, niin niin mieluummin uusi moottori 3k, kun täysremppa 3k..
Jos joutuu valitsemaan, niin niin mieluummin uusi moottori 3k, kun täysremppa 3k..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: hajoaako moottori
Jos olisin maksumiehenä, niin uusi kone olisi ainut vaihtoehto.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: hajoaako moottori
Niin, tässähän homma on jo myyjäliikkeen kanssa sovittu ja auton omistajan maksettavaksi jää 400. Jos nyt oikein ymmärsin.
Mun mielestä uutta moottoria kannattaa harkita mikäli aikoo autolla ajaa monta vuotta ja kilsoja tulee paljon.
t. Mika
Mun mielestä uutta moottoria kannattaa harkita mikäli aikoo autolla ajaa monta vuotta ja kilsoja tulee paljon.
Tuleeko moottori Neobrossilta kotiin 1800 eurolla? Vai paljonko maksaa rahti?Hook kirjoitti:Entäpäs jos ostaisi tehdas uuden koneen neobrossilta 1800 eurolla
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: hajoaako moottori
Aika tarkkaan 1800e rahteineen ollut, kun pyydetty tarjous tuosta.. riippuen punnan kurssista.
http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... e4t17dssg7
http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... e4t17dssg7
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: hajoaako moottori
1800 ei oo kyllä paha, kun vertaa paljonko purkamot pyytää käytetyistä.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: hajoaako moottori
400eur pelkistä jakopään osista tuntui minustakin pahalta, joten päädyin pitkitystaktiikkaan.
Koneesta on ketju ja kiristin vaihdettu, imusihti putsattu samalla laakerit vaihdettu. Tasapainoketju on katkottu ja nyt kone ajetaan loppuun. Sitten kun ei enää savua nouse, vaihto käyttämättömään moottoriin.
Uusi kone 1.961,13 € tai Klarna osamaksulla: 72,33 €/Kuukausi...
http://www.maptunparts.fi/moottorin-osa ... e-23l.html
Koneesta on ketju ja kiristin vaihdettu, imusihti putsattu samalla laakerit vaihdettu. Tasapainoketju on katkottu ja nyt kone ajetaan loppuun. Sitten kun ei enää savua nouse, vaihto käyttämättömään moottoriin.
Uusi kone 1.961,13 € tai Klarna osamaksulla: 72,33 €/Kuukausi...
http://www.maptunparts.fi/moottorin-osa ... e-23l.html
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: hajoaako moottori
Mielummin kyllä kunnostaisin vanhan motin T5 osilla.
Re: hajoaako moottori
T5 männissä vähemmän ohivuotoa, joten öljyt pilaantuu hitaammin. Samoin männät kestää tehoja kutakuinkin tuplat t7 nähden.
Miinuksena aavistuksn suurempi polttoaineen kulutus.
Miinuksena aavistuksn suurempi polttoaineen kulutus.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: hajoaako moottori
Miksi Saabilla on päädytty pitempiin öljynvaihtoväleihin T7:lla kuin T5:lla. Jos kerran T7 pilaa öljynsä?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: hajoaako moottori
Koska kaikilla kilpailijoillakin oli tuossa vaiheessa 30 000 km öljynvaihtoväli, paine siihen suuntaan oli kova.
Ovathan öljytkin parantunet vuosien varrella, ei tuota ihan ilman perusteita ole tehty vaikkei näin jälkikäteen ajateltuna mikään kuningasajatus ollut.
Ovathan öljytkin parantunet vuosien varrella, ei tuota ihan ilman perusteita ole tehty vaikkei näin jälkikäteen ajateltuna mikään kuningasajatus ollut.
Re: hajoaako moottori
Öljynvaihtovälit on (myynti)politiikkaa, ei teknisistä syistä valittuja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: hajoaako moottori
Juu toi LL höpötys on selvää trendien noudattamista se on tiedossa kyllä.
Jos en väärin muista niin kun T7 esiteltiin oliko joskus 90 luvun puolenvälin jälkeen niin öljynvaihtoväli oli luokkaa 10 000 - 15 000 km ja sen jälkeen on tullut tuo LL höpötys 2000 luvulla.
Jos en väärin muista niin kun T7 esiteltiin oliko joskus 90 luvun puolenvälin jälkeen niin öljynvaihtoväli oli luokkaa 10 000 - 15 000 km ja sen jälkeen on tullut tuo LL höpötys 2000 luvulla.
Saab 9-5 2.0t 1998
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: hajoaako moottori
Loppuvuodesta 97 kun 9-5 tuli, tuli myös t7. Ja eikös 9-5 t7 moteissa ollut öljynvaihtoväli 20tkm/vuosi. Biopowereissa 10tkm.ysifemma kirjoitti:Juu toi LL höpötys on selvää trendien noudattamista se on tiedossa kyllä.
Jos en väärin muista niin kun T7 esiteltiin oliko joskus 90 luvun puolenvälin jälkeen niin öljynvaihtoväli oli luokkaa 10 000 - 15 000 km ja sen jälkeen on tullut tuo LL höpötys 2000 luvulla.