hajoaako moottori

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja mikan »

2.3t -02 ei taida olla niin arvokas saab, että kannattais lähteä moottoria vaihtamaan, jos ketju rallattaa. :)

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja Hook »

Eipä ehkä, mutta kannattaako sitten teetättää ulkopuolisella 3000e moottoriremppa, eli vaihtaa jakopään lisäksi samalla kannen tiiviste, herkistellä männänrenkaat.. etc..?

Jos joutuu valitsemaan, niin niin mieluummin uusi moottori 3k, kun täysremppa 3k..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Jos olisin maksumiehenä, niin uusi kone olisi ainut vaihtoehto.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja mikan »

Niin, tässähän homma on jo myyjäliikkeen kanssa sovittu ja auton omistajan maksettavaksi jää 400. Jos nyt oikein ymmärsin.

Mun mielestä uutta moottoria kannattaa harkita mikäli aikoo autolla ajaa monta vuotta ja kilsoja tulee paljon.
Hook kirjoitti:Entäpäs jos ostaisi tehdas uuden koneen neobrossilta 1800 eurolla
Tuleeko moottori Neobrossilta kotiin 1800 eurolla? Vai paljonko maksaa rahti?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja Hook »

Aika tarkkaan 1800e rahteineen ollut, kun pyydetty tarjous tuosta.. riippuen punnan kurssista.

http://www.neobrothers.co.uk/complete-b ... e4t17dssg7
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja mikan »

1800 ei oo kyllä paha, kun vertaa paljonko purkamot pyytää käytetyistä.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja jameli »

400eur pelkistä jakopään osista tuntui minustakin pahalta, joten päädyin pitkitystaktiikkaan.

Koneesta on ketju ja kiristin vaihdettu, imusihti putsattu samalla laakerit vaihdettu. Tasapainoketju on katkottu ja nyt kone ajetaan loppuun. Sitten kun ei enää savua nouse, vaihto käyttämättömään moottoriin.

Uusi kone 1.961,13 € tai Klarna osamaksulla: 72,33 €/Kuukausi...

http://www.maptunparts.fi/moottorin-osa ... e-23l.html
__________________
Harrastus tauolla.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Mielummin kyllä kunnostaisin vanhan motin T5 osilla.
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Miksi T5:n osilla? :roll:
Saab 9-5 2.0t 1998
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja Hook »

T5 männissä vähemmän ohivuotoa, joten öljyt pilaantuu hitaammin. Samoin männät kestää tehoja kutakuinkin tuplat t7 nähden.
Miinuksena aavistuksn suurempi polttoaineen kulutus.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Miksi Saabilla on päädytty pitempiin öljynvaihtoväleihin T7:lla kuin T5:lla. Jos kerran T7 pilaa öljynsä?
Saab 9-5 2.0t 1998
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja oju »

Koska kaikilla kilpailijoillakin oli tuossa vaiheessa 30 000 km öljynvaihtoväli, paine siihen suuntaan oli kova.

Ovathan öljytkin parantunet vuosien varrella, ei tuota ihan ilman perusteita ole tehty vaikkei näin jälkikäteen ajateltuna mikään kuningasajatus ollut.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Öljynvaihtovälit on (myynti)politiikkaa, ei teknisistä syistä valittuja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Juu toi LL höpötys on selvää trendien noudattamista se on tiedossa kyllä.

Jos en väärin muista niin kun T7 esiteltiin oliko joskus 90 luvun puolenvälin jälkeen niin öljynvaihtoväli oli luokkaa 10 000 - 15 000 km ja sen jälkeen on tullut tuo LL höpötys 2000 luvulla.
Saab 9-5 2.0t 1998
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: hajoaako moottori

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

ysifemma kirjoitti:Juu toi LL höpötys on selvää trendien noudattamista se on tiedossa kyllä.

Jos en väärin muista niin kun T7 esiteltiin oliko joskus 90 luvun puolenvälin jälkeen niin öljynvaihtoväli oli luokkaa 10 000 - 15 000 km ja sen jälkeen on tullut tuo LL höpötys 2000 luvulla.
Loppuvuodesta 97 kun 9-5 tuli, tuli myös t7. Ja eikös 9-5 t7 moteissa ollut öljynvaihtoväli 20tkm/vuosi. Biopowereissa 10tkm.
Vastaa Viestiin