3" DP kimppatilaus.halpa 335€

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
wla
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 21:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja wla »

Tässä ketjussa on jo heti alussa kerrottu katsurin suhtautumisesta joten ei varmaan ole tule yllätyksenä jos vinkumista tulee muillekin.

Tuoltahan putki näyttää auton alla

http://d14era0l74ndzf.cloudfront.net/71 ... h1280_.jpg


T.Vellu
Aina joku Saabbi...
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Jaapppi kirjoitti:No johan älähtää... Täytyy sanoa että euroopan paras kritiikin vastaanottaja on aina Suomalainen, eipä tuossa mun mielestä nyt mitään ihan tämän arvoista ollut. :roll:

No kyllä noi varmaan kestää ihan noinkin ja varmasti olet parhaasi tehnyt ei siitä ole epäilystäkään, kuten mainitsin taidan olla liian tarkka ;)

Eikä sillä ole mitään väliä että kaikki katkaisut on tehty rälläkällä ja hieman nekin kiertää eipä niitä kukaan auton alla katsele, jos tekijälle kelpaa niin kelpaa kyllä minullekkin.

Uudelleen sulatus ei tee materiaalille mitään kummallista vai karkaistuuko rosteri siitä?

Mr. Vette voisi lainata sitä kristallipalloa millä katselit valmista putkea jota ei ollut edes yhtä valmiina kun tilausten vastaanotta alkoi. Katellaanko yhdessä ens lauantain v75 oikea rivi?
Hetkonen????
Mikäs putki sulla on johon on katkaisut tehty rälläkällä ja ne kiertävät??
Ne on kaikki sahattu kuitenkin vannesahalla, ei pystyvanne vaan vaakavanteella ja ei varmaan kierrä.
Mutkien sahaus on sitten toinen luku.minulle voi näyttää laitteen millä mutka sahataan joka kerta samoin vannesahassa.varsinkin kun mutkat on erilaisia toisiinsa nähden??
Kuten sanoin minulla ei ole taivuttimeen niitä työkaluja, ja ainoa johon niitä tarvitsisi on nämä putket, tulee se niiden hankinnan kannattavuus vastaa ja kun työkalut olis, niin tuo tuurnataivutin kun ei ole särmäri.menee säätöön jo 3-6 metriä putkea.on sillä silloin tehtävä enemmän kuin 10-20 putkea.tai kone on valjastettava siihen käyttöön pelkästään.ja noilla oikeilla putkifirmoillahan näin on.ei ne joka päivä tuökaluja vaihda.

Nuo putket kun valmistuu perus metallipaja työkaluilla ottaen huomioon että teen itse lambdamuttereita myöden laippohin asti manuaalisorvilla ja aihioleikkauskin vielä.niissä vehkeissä on pari muuttujaa.käsityö on käsityö.jos tietäisin kuinka näillä oikeasti olisi menekkiä, niin tietysti hommaisin pakoputkistoille optimaaliset pelit ja vehkeet.kävis niiden levitystenkin teko muuten kuin hydraulilla ja silmällä tuurnaa sisään jonka senkin sorvasin ihan näitä varten.levitystenkin tekoon on omanlainen kone olemassa.näyttäkää yksikin harraste talli missä se on.onko joku sanonut että teen nämä firmana.näkyykö y tunnusta.
Tämä menee näin, kun ostan katit ja vaimentajat sekä joustot, sen jälkeen lähetän kuitit niistä laskutusyhtiöön kokonais summa laskun kera jonka suuntaan itselleni.yhtiö hoitaa alvit ja verotuksen puolestani ja maksaa palkkana jäljelle jäävän summan.
Tuota ei kai tarvinnut kertoa, mutta pitää tajuta että minulla on nuo koneet itseäni varte ollut, nyt vain hyödynsin niitä teidän hyväksi.teen niillä muitakin laskutustöitä kyllä, mutta minulla on vakityökin olemassa.tuossa minun tallissa ei vain ole kyse ihan perustallista ja siksi minulta aikonaan kysyttiin että suostunko tekemään saabisteille halvat putket ja ilmoitin että samaan en pysty kuin muut, mutta parempaan kuin ruuvipenkki.

Jos näiden perusteella yritystä laittasin pystyyn näinä aikoina olisi sama kuin ampuisin itseäni polveen.
Ja kyllä materiaali muuttuu varsinkin rst jos sitä sulattaa useammin kuin kerran.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Jaapppi kirjoitti:Jos haluaa ns. leimavarmuutta ja meinaa koko putkiston uusia niin eikös esim tämä ole jo sitten ihan leimalle kelpoinen tuote?

http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 755&car=95



Haluaako joku ostaa 3" dp:n ?? mallia ei tieliikennekäyttöön hinta 335+pk laita yv:tä jos kiinnostaa... Tällä ei liene palautusoikeutta vai oliko tämä firman vai yksityisen tekele nyt jäi vähän epäselväksi?

Löytyy myyntipuolelta!!
Et vaan muistanu mainita myynti ilmossa, että tämä paljon parjaamasi E-hyväksyntä puuttuu..? :mrgreen:
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Jaapppi kirjoitti:Jos haluaa ns. leimavarmuutta ja meinaa koko putkiston uusia niin eikös esim tämä ole jo sitten ihan leimalle kelpoinen tuote?

http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 755&car=95
Eipä taida JT:ssäkään olla mitään leimoja, eikä tuo ole edes rosteria. JT:stä löytyy kyllä tältä foorumilta kokemuksia.
SAAB 9-5 Aero -05
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Myöskään Ferritassa ei taida olla leimoja, joilla olisi "laillinen". Oikea konttori fiksulla katsurilla, päästöt OK ja auto muutenkin kunnossa niin ei pitäisi ongelmia olla...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja Raser »

t.t.j kirjoitti:Jos haluat "leimavarman" putkiston, pidä orkkiksena.

On kyllä uskomatonta, että tällä foorumilla aiheesta kuin aiheesta saadaan valitusta aikaiseksi. Ei kannata tehdä siihen autoon muutoksia, jos on säädöksistä pihalla kuin lumiukko.
Tosiaan, kun eri viestiketjuja lukee, niin lähes poikkeuksetta joku "valittaa" jostain viasta autossaan. Kenellä on milloin mikäkin paikka saabista rikki. Pihalla ovat kuin lumiukot kun tänne kirjoittavat kysymyksiään??? "On kyllä uskomatonta"!

Saattaa näemmä tulla jollekin yllätyksenä että kaikki meistä eivät ole autotekniikan ammattilaisia tai autoihin liittyvien erilaisten lakien, asetusten, säädösten ja määräysten asiantuntijoita. Toki kun tiedät tarkasti tuon pakoputken muuttamista koskevan "säädöksen", niin muillekin tiedoksi voisit linkittää finlexiin kursivoidun viitteen suoraan ko. lakiin.

Kohtuuton tulkinta että osa aivan asiallisista kysymyksistä olisivat "pelkkää valitusta".

Olen vilpittömästi ollut siinä uskossa että saabbia saa piristää ihan laillisesti esimerkiksi täällä viitattuun Map Tun Performance -sivustolla esitettyjen viripakettien muodossa. Hyvä vihdoin tietää että suuttimien, polttoainepumpun, ilmansuodattimen, intercoolerin, kytkimen, nokka-akselien jne., jne, vaihtaminen on laitonta ja vaatisi ilmeisesti muutoskatsastuksen kaikkine osa-sertifikaatteineen.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Valitettavasti ainoat lailliset virityspaketit on olleet Saabin tai Hirschin. Kaikki muut käytännössä laittomia. Maailma on muuttunut vähäpäästöisten autojen myötä, 1980-luvulla katsastajia kiinnosti vain ettei teho noussut liikaa.

Ja niin on jokainen 3" downpipekin, ihan sama onko valmistajana Ferrita, JT jne. Ei Saab sitä prekattia sinne alkuputkeen huvikseen laittanut kuristamaan vaan että päästöstandardit täyttyisivät.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja TD04 »

wla kirjoitti:Tässä ketjussa on jo heti alussa kerrottu katsurin suhtautumisesta joten ei varmaan ole tule yllätyksenä jos vinkumista tulee muillekin.

Tuoltahan putki näyttää auton alla

http://d14era0l74ndzf.cloudfront.net/71 ... h1280_.jpg


T.Vellu
Muutama DP on tullu omiin saabeihin aikoinaan tehtyä niin en kehtais edes alkaa kitisemään kun joku sen tuohon hintaan tekee.Jo ne pelkät rosteri mutkat maksaa maltaita ja se työn määrä kun sovitat niitä mutkia ja kaikkea muuta hitsausta varten ja juokset ees taas tallin ja auton väliä.
Omasta mielestä putki näyttää ihan hyvältä saumat mukaan lukien.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja 3J »

Raser kirjoitti:Hyvä vihdoin tietää että suuttimien, polttoainepumpun, ilmansuodattimen, intercoolerin, kytkimen, nokka-akselien jne., jne, vaihtaminen on laitonta ja vaatisi ilmeisesti muutoskatsastuksen kaikkine osa-sertifikaatteineen.
Ahtimella varustetulle autolle se tosiaan on tiukkaa. Vapaasti hengittävälle on hieman vapaammat kädet tehdä pikku muutoksia tietyissä rajoissa ilman että se rinnastetaan moottorin vaihtoon.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

pamppu kirjoitti:Myöskään Ferritassa ei taida olla leimoja, joilla olisi "laillinen". Oikea konttori fiksulla katsurilla, päästöt OK ja auto muutenkin kunnossa niin ei pitäisi ongelmia olla...
Samoilla linjoilla itsekkin...
Ei ole mitään leimoja, vaikka jotain tekstiä (en muista mitä) siinä kyllä oli ja ferritan laatta, luonnollisesti...

Tilasin omani eurostainlesilta ja jehu puhelimessa kertoi, että saan vielä hyväksyntä paperit tuolle paketille, joita ei toki paketissa sitten ollutkaan. :lol:

En tiedä onko itse catback-osuus "laillinen", mutta downpipe ei ole ihan pykälien mukainen, mutta päästöt on ok ja se riittää minulle. :wink:

Ja kun tuo tilaamani 3"-catback isketään, kiinni niin minulle on aivan sama vaikka putkisto ei ole kiillotettua rosteria, kun en sitä sen "lookin" vuoksi hankikaan itselleni. :D

Jos tuntuu, että elämä menee liian hankalaksi, niin hankkii sitten sen 1.6l corollan ja ajelee sillä niin kauan, että kori lahoaa ympäriltä...
Valintojen maailma. :wink:
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja suapas »

Ei ole meikänkään rst-putkessa mitään leimoja, eikä niitä kukaan ole kyselly.
Leima-setä totesi, et on kivat murinat :) Ja kyseessä oli kuitenkin rekisteriröintikatsastus. Eniten tsiikattiin ksenoneita.... :?:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
äölkjhgf
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 14:54

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Asiahan ei minulle kuulu, mutta sanotaan kuitenkin 8)
Voihan sitä saumaa tehdä kauniisti tigilläkin. Itse olen todistanut tapauksen jossa pienessä kolarissa tigillä kasailtu karjapuskuri hajosi palasiksi, syystä että kauniissa saumassa ei ollut tunkeumaa kuin 0,2 mm putken seinämän ollessa 2,5mm.
Kaunista katseltavaa kyllä oli, muttei kestävyyttä edes nimeksi.

Että tähän nähden on migillä läpisulatettu sauma kyllä parempi kuin "kaunis päältä, paskaa sisältä"

Kannattaisi kyllä putkiston tilaajan ottaa selville mitä muutoksia saa autoonsa tehdä laillisesti ennen tilausta, ettei tarvitse jälkeenpäin viisastella.

Kyseessä kuitenkin on auton virittäminen ja näihinhän on lakipykälät olemassa.

Mossemiehelle toivon hyviä hermoja asiakkaitten kanssa, kunnioitettavaa että joku edes viitsii pilkkahintaan/lähes talkoilla tehdä yleensä mitään.
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

Juuh yrittäjä ja talkoot samassa lauseessa, ainahan me valitetaan ettei mitään jää näppiin ja siltikin yritetään kaikki laittaa vähenyksiin tai tehdä pimeesti, sitähän yrittäminen suomessa on ei me muuten pärjätä kun ette halua maksaa niin paljoa kuin me tarvittais, Haistakaa paska perkeleen yksityistaloudet jotka maksatte meidänkin terveyden huollon ja eläkkeet aikanaan kun ollaan makseltu minimi yelliä koko yrittäjyys aika ja tehty vieläpä pimeenä ihan ruttona... Rahaa on ja materiaa muttei vielä tarpeeksi :lol:

Kyllä meillä rahaa riittää mutta meidän firmat on ihan viivalla kokoajan kun jäännösverot ja alvit laahaa... Hoohhoooh

Tää se on poijjaat elämää... :D

Eihän tää edes voinu alv laskua laittaa kun tekee omaan fikkaan, niinhän se kuuluukin hyvää toimintaa, tätä tämä "yrittäminen" on Suomessa vielä vuonna 2013 ... Kas kun ei ilmottanu vielä maksavansa tästäkin keikasta :cry:

Koittakaa nyt kestää elämä vaan on.
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Eihän tää edes voinu alv laskua laittaa kun tekee omaan fikkaan, niinhän se kuuluukin hyvää toimintaa, tätä tämä "yrittäminen" on Suomessa vielä vuonna 2013 ... Kas kun ei ilmottanu vielä maksavansa tästäkin keikasta :cry:

Mikäli tarkoitit tällä minua,niin lueppa tuo aikaisempi juttu jossa raotin hieman syytä alv kuitin puutteeseen.vai olisitko kenties halunnut sen kuitin myös muiden putkista.
mikäli et ymmärrä miten laskutusfirman kautta tapahtuu tuo homma,niin sitten et.

Tämän vuoksi olisi pitänyt jonkun muun olla tilaaja joka olisi tilannut x määrän putkia ja häneltä olisin voinut laskuttaa koko summaa sitten ja sen jälkeen kyseinen "tilaaja" olisi voinut itselleen jääneelle alv kuitille tehdä mitä haluaa.
Laittaa sen esim kokonaisuudessaan omaan vähennykseensä,mutta kun ei kerran kelvannut tarjosin sitä vaihtoehtoa jo aikapäiviä sitten.ja tein itse koko työn kimpan keruusta alkaen kun sen olisi voinut tehdä joku yrittäjäkin ja ottaa alv hyödyt koko paletista,kun sitä ei kerran yksityinen voi tehdä eikä hyödy alv kuitista mitään.

silloin kun jouduin keräämään kimpan itse niin silloin en myy alvillisena edes yrittäjille kun siittä ei kyllä minulle hyötyjä ole.nyt sain valmis osat alvittomina mutta maksoin itse koko summasta alv:n ja tuloveron sekä työnantaja kustannukset ja sain palkkakorotuksena siihen hurjan 9% lomakorvausta.
mikäli tarkoituksesi on vittuilla ja vihjata että ihan omiin piikkeihin menee,niin nyt kuules erehdyt ja pahasti.
sanoinhan jossain kohtaa että en myy yrittäjille,enkä firmoille vaikka haluaisivatkin,koska se on mahdotonta mikäli eivät toimi koko kimpan putkimäärän tilaajina ymmärrätkö vai teetkö ihan itse kirjanpitosi.

ei kannata puhua asioista mistä ei tiedä.

olen ollut yrittäjänä hifi ja hälytinlaite myyntiin ja asennuksiin tmi: AG-sound ja lopettanut toiminnan.y on olemassa tarkista kauppalehdestä,ei ole aktiivinen.olen myös vaimoni kanssa pitänyt ravintolaa tmi:sansku ei aktiivinen y olemassa löytyy kauppalehdestä. tiedän varmasti noista alv kiemuroista riittävästi joten päätin jo aikoja sitten että EI ENÄÄN IKINÄ!! siksi näistä huolehtii laskutusyhtiö ja kun teen työn,olen laskutusyhtiön työntekijä.
kuulumiseni kyseiseen osuuskuntaan verrattavissa olevaan yhtiöön takaa sen että vastuuvakuutukseni riittää 1000000€ asti,mutta sitä se ei korvaa jos asiakas ei ymmärrä mitä tarkoittaa tuotekuvaus osittain mig hitsattu ja osittain tig hitsattu.
väitätkö että mitään ei ole tig hitsattu?? ja väitätkö että katkaisut on tehty rälläkällä ja väitätkö että katkaisut kiertävät??
väitit niin jo kerran ja tiedätkö mitä perättömän väitteen julkaisu tarkoittaa.Lain mukaan voit kyllä arvostella julkisesti titeen ja taiteen alan edustajien tekemisiä ja yritysten tuotteita,mutta et yksittäisen työntekijän tekemisiä yrityksessä kun sitä ei saa tehdä sen yrityksen johtokaan muiden kuullen.

Näillä väittämilläsi ei ole mitään yhteistä totuuden kanssa,voithan väittää sitäkin että laippa ei sopinut ja laippa olisi tehty rälläkällä ja reijät puremalla.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

Re: 3" DP kimppatilaus.halpa 335€

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

Tässä niille jotka nillittää siitä e leimasta, outotallin vastaus yv:hen

moi.
kyllä ihmiset ovat niillä autojaan leimailleet.
tarvii ennen leimalle menoa ajaa kattia lämpöiseksi jolloin sen puhdistustoiminta on parhaimmillaan,niin ei kuuleman mukaan ole päästöistä klikannut tuo leima.ja e merkintä laattahan niissä on,joten ei senkään puolesta pitäisi ongelmia tulla.


Pitäskö tästä ymmärtää että on vai ei ole e hyväksytty?? v**tu missä on mun e merkintä laatta?? Täytyy vissiin rautalangasta vääntää kun ei muuten ymmärretä...
Tässä on stanssattuna ce sarja kuten kaikissa niissä muissäkin ebay 100€ veroineen tulleineen kotiovella kateissa joita sielta saa, eli e hyväksytyllä olet sen luvannut toimittaa ja tässä ei sitä ole, mitä tehdään? Varmaan sen e hyväksynnän muutkin näihin haluaa että katsastus onnistuu... ja tähän vastataan sitten seuraavasti: Täytyyhän se nyt itekkin tajuta että tähän hintaan ei pysty venymään e lappuihin, tää on just tällästä nillitystä en enää ikinä tee kellekkään mitään...

Älä sitten lupaa mitään mitä ei hoideta... Tohon alv homman en kyllä viitsisi edes kommentoida, tiedot on kyllä sitä luokkaa että huuuuuhhhuh :lol: :lol: :lol:

Ai pomo ei saa arvostella :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:
Vastaa Viestiin