Tossa vanhemmassa Exide ja kuudes vuosi menossa. Eikä vielä näytä hyytymisen merkkejä. Tosin ei vielä kunnon pakkasiakaan.
Ja uudemassa joku halpisakku, 80 eke, fixus kaupasta, nyt jo melkeen 3 kk ilman ongelmia...
Ex-femman Euroglobe 80Ah oli tammikuussa 2009 ostettu. Se antoi kesällä testerillä enää noin 350A ulos (olikohan kyljessä EN720A tms.). Akkuliike kertoi että tuolla ei lähde enää -25:ssä käyntiin. No, se akku jäi uuden omistajan harmiksi. Elikkäs semmonen 3,5 vuotta oli sen palvelus. Viimetalvena jo kuuli starttimoottorin äänestä, ettei enää ole täydessä iskussaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ettehän vaan osta sitä mtonetin snajder agm akkua, joko on susipaska tai sitten ei vaan toimi saappaassa. Auto jätti pihaan alle vuoden jälkeen akun ostosta. Tilalle laitoin Boschin akkua, kts. mun ongelma http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4&start=30
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1 Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Onko mitään tietoa tästä tuotteesta? Tarkoitus olisi asentaa laturi kiinteästi autoon,
eli lataa defan pistokkeesta. Tällä hetkellä löytyy bilteman laturi, mutta se vaatii napin painamisen että rupee lataamaan. Pitäis saada automaattinen laturi, mikä alkaa lataamaan, kun siihen tulee virta..
Kaverilla on tällainen laturi omassa autossaan. Asennettu niin että piuhat on katkaistu
ja asennettu hauen leukojen tilalle ympyrä liittimet ja ne akkuun kiinteästi.
Onko se laillinen asennus? Tämä olis defan..
Taidampa harkita itsekkin tuollaista, kun ei ole enää
reikää tulipellissa defan piuhalle hifi asennusten jälkeen.
Hieman tuo on kallis, mutta sais konehuoneeseen asennettua..