Minkälaisia lukemia olette saanneet aikaiseksi kulutuksen suhteen? itsellä ei lukema putoa alle 8,4maantiellä vaikka kuinka varovasti ajelee.mutta seka-ajossa ei kuitenkaan mene yli 10 l. kone 2.3 abt 260 hp 400 nm. uudella mitsun turbolla ja koneella. nyt ajettu n 3500 km lieneekö vielä vähän uuden karhea.
SAAB 9-5 2.3 SE VM 98 aut. uudella koneella.Softa by vesa 67 Stage abt ? toinenkin 2.3 aut 9-5. vm -98 piristetty aeron koneella. softa by Nappe .
Vakionopeussäätimellä 80 kmh kuivalla asfaltilla parhaimmillaan 6,6 l/100 km. Normaali seka-ajossa 8 - 9,5 l/100 km. Nämä siis 98:lla. Kiirusajossa = yli 100 kmh + ohituksia sporttinappi pohjassa yms. vie 10 - 11 l/100 km.
Taitaa olla toi koneesi uuden kankea, 2,3 litrasenhan pitäisi kulkea vähemmällä kuin 2.0 koneisen.
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Tiukkaa tekee missään olosuhteissa alta 8 päästä tuolla Airolla ja kaupunkipyörityksessä saa heleposti paukkuun 15 tauluun. Automaatti kyseessä eikä se tuo 235 rengastus varmaankaan ainakaan auta.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Tuossa viime oulun reissulla nollasin ja sitä 80-90 km/h toki muutamia ohituksia nii 6.8l/100km näytti SID. Kaupungissa pari päivää ja takas nii oisko kalajoella näyttäny 8.5l/100km. Siitä se pikku hiljaa kipusi sinne normaaliin reiluun 9 litraan taajamassa pyöriessä, tai no 11 kilsaa on kyliltä kotia maantietä..
Kesällä tuntu olevan kokoajan 10 ja päälle tässä kylä rallissa. Ilmastointi kai se hörppää sillon. Kiihyteltyäki tuli kyllä enemmän ja reilummin ku nyt.
Nyt meinaa se kolmio loimottaa mittaristossa . On muuten paras luistonesto femmassa mitä on tullu vastaan.
Vasta nollasin että mitä näyttäs ku pyörii vaan kylillä näin kylmemmillä keleillä, mutta se meni pieleen ku tonnarista porsi kytkimen työsylinteri nii oon nyt sillä pyöriny kylillä ja emäntä ajelee matkaa femmalla. Litra menny nyt nestettä reilussa viikossa, että jotain pitäs ehkä tonnarille taas tehdä..
235hp 365nm biopower stage 1 biltemanni garretti ( oli siellä jo edellisen omistajan toimesta ja olkoon siihen asti kun pyörii ihmisiks, jos sitä joku ihmettelee ). ja nelilovinen automaatti kyseessä.
90km/h 8.1L/100km
120km/h 8.7L/100km
Seka-ajo 10.6L/100km (sisältäen Hanaa)
Kaikki lukemat on E85
Kyseessä siis Manuaali 2.3L
Mamman peli
90km/h 9.1L/100km
120km/h 10L/100km
Seka-ajo 12.6/100km (Ei hanaa)
E85
Ja automaatti!
Eli vähemmän viritetty 2.0l vie reilusti enemmän kuin 2.3l koska on automaatti?
Molemmissa uudet mitsut
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Ihan normaali ero, automaatti selittää kulutuseron. 2,0t vs 2,3t ei ole käytännössä eroa kulutuksessa eikä myöskään viritysaste vaikuta mitenkään merkittävästi.
Tehtaan ilmoituksessa automaatti kuluttaa seka-ajossa keskimäärin litran enemmän, matka-ajossa puoli litraa enemmän. Tämän jälkeen kun kulutuksen kertoo E85:n suhteellisella kulutusnousulla niin lähelle noita lukuja päädytään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kepakok kirjoitti:90km/h 8.1L/100km
120km/h 8.7L/100km
Seka-ajo 10.6L/100km (sisältäen Hanaa)
Kaikki lukemat on E85
Kyseessä siis Manuaali 2.3L
Miten voi mennä noin vähän viinaa? Olen vain kerran päässyt alle 9 l kun autossa oli "tehdasasetukset". Nykyään menee kesälläkin maantiellä noin sataa ajaen 9,5 pintaan. Seka-ajossa ehkä 12.
Kyseessä 2005 2,0t manuaali BioPower (aito) ja hajonneen Garretin jälkeen asennettu Mitsu, king cobra ja stage 1.
Voiko noita BioPower-stageja jotenkin optimoida viinankulutuksen suhteen? Oikeastaan kiinnostaisi koneen optimointi pelkälle E85:lle. Onko mahdollista? Jakeluasemaverkko on ainakin meikäläisen ajoihin aivan riittävä niin mihin sitä bensaa tarvitaan? Suuttimien putsaukseen kerran pari vuodessa ... ehkä.
Eihän satasen parin säästöllä vuodessa ei ole kovin suurta merkitystä, mutta harrastusmielessä kiinnostava.
#3942
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
Ei softalla saa mitään oleellisia eroja kulutukseen, tottakai ennakkoa voi kiristää jolloin pari desiä voittaa vakiosoftaan verrattuna. Kaikki merkitsevät kartat ovat Biopowerissa erikseen bensalle ja etanolille joten softapuolella molemmat voi optimoida ilman kompromisseja toisen polttoaineen takia. Rautapuolella kulutusoptimointia olisi puristussuhteen nosto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com