Kone käy laihalla.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

ainakaan jarrun painelu ei vaikuta asiaan eikä kovissa alipaineputkissa ole halkeamia yms.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tulppaa tehostimen alipaineputki ja katso muttuuko tyhjäkäynnillä mair. 2.3 kone tarvitsee lämpimänä yleisesti noin 140-160 ilmaa pyöriäkseen tyhjäkäyntiä... Kaikki tuon alle olevat ilmamassamittarin kertomat arvot viittaa ilmavuotoon.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

onkos tätä lambdaa tutkittu muuten kuin Sidin näytöltä?
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

ainakin jännitteet ok ja toisella vastaavalla samaa vaivaa.
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

mistä kohtaa ja millä hyvä tulpata? tulppaamattomana/toiminnassa lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä mair ~118-128. rpm n.830.
Hook kirjoitti:Tulppaa tehostimen alipaineputki ja katso muttuuko tyhjäkäynnillä mair. 2.3 kone tarvitsee lämpimänä yleisesti noin 140-160 ilmaa pyöriäkseen tyhjäkäyntiä... Kaikki tuon alle olevat ilmamassamittarin kertomat arvot viittaa ilmavuotoon.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vaihtoehtoja on ainakin kaksi. Joko irroittamalla muoviputki imusarjasta "kuskin nurkasta" ja laittamalla sopiva kauluksellinen muovitappi tulpaksi (joka ei mene imusarjaan asti..)

tai irroittamalla letku.. tai pikemminkin putki jarrutehostimelta ja laittamalla joku putken päähän tulpaksi.

Tuo 12x kertoo että ohi saadaan ilmaa parikymmentä prosenttia.. tai immu valehtelee.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Solisluu
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Heinä 07, 2013 14:10
Paikkakunta: Pornainen

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Solisluu »

Itsellä on ainakin tähän asti toiminut normaalisti kun irroitin 2 lambdan liittimeltä. En tiedä onko vikaa itse lambdassa vai johtosarjassa. Turhakehan tuo 2 lambda on, pitää softauttaa pois ennen katsastusta. Vikavalohan se tuolla loimottaa, mutta ainakin tietää mistä johtuu.
Autohan siis ilmoitti käyvänsä laivalla, mutta pakokaasut tuoksahtivat niin voimakkaasti viinalta että kävi oikeasti rikkaalla. Pakokaasumittaus vahvisti vielä tämän.
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Jippii
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: La Elo 31, 2013 21:19
Paikkakunta: Lohja

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Jippii »

Auto kävi siis laivalla ja haisi viinalle... :lol:
"Fazerin sininen" Saab 9.5 -98 2.3 autom RE85
Arto Soikkeli
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Arto Soikkeli »

Vanha femma rupesi kansirempan ja jakorempan jäljiltä käymään kolmella puolilämpimällä koneella. Vikakoodien perusteella di-kasetti ei saa kontaktia ja kone käy laihalla. Uusi kasetti kiinni ja jarrutehostimen joku letku/tiiviste, sekä joku imusarjan o-rengas tms unohtunut / rikki ja niitä yritetty ainakin osaksi tukkia hätäratkaisuna tarvikeosilla. Oireet re-85 ja näillä ilmoilla kohtuu nykivät ja käynti humppaavaa väliaikaisppatentti o-renkailla / tiivisteillä. Uudet osat tilattu ja saapuvat ensi vuonna, mutta toimiskohan tuo imuvammanen paremmin nyt pakolliset ajot bensalla? Arvoja sidistä en ole juuri seurannut kun en ole opiskellut sidiä vielä, mutta toteutuneet ja tilatut ilmamassat heittää jonkun verran. Uuden immun saan varmaan huomenna, mutta Laakkosen mukaan immu on ok....
Mietityttãä miten pari vuotoa voi aiheuttaa niin suuret käyntihäiriöt, vai pitäisikö epäillä 170tkm ajettua pa-pumppua?
Viimeksi muokannut Arto Soikkeli, La Touko 10, 2014 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Hook kirjoitti:Tulppaa tehostimen alipaineputki ja katso muttuuko tyhjäkäynnillä mair. 2.3 kone tarvitsee lämpimänä yleisesti noin 140-160 ilmaa pyöriäkseen tyhjäkäyntiä... Kaikki tuon alle olevat ilmamassamittarin kertomat arvot viittaa ilmavuotoon.
Mitäs lukemat 2.0 koneella?:)
#2285
Solisluu
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Heinä 07, 2013 14:10
Paikkakunta: Pornainen

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Solisluu »

Jippii kirjoitti:Auto kävi siis laivalla ja haisi viinalle... :lol:
Ahahah! Yhden kirjaimen heitolla saa noinkin helposti uuden merkityksen lauseelle. Mutta eikös se useimmiten tahdo mennä niin, ainakin tuolta Viron suunnalta :wink:
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Hook »

2.0 koneessa 130-150, eli hiukka pienemmät.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

Arto Soikkeli kirjoitti:Oma femma rupesi kansirempan ja jakorempan jäljiltä käymään kolmella puolilämpimällä koneella. Vikakoodien perusteella di-kasetti ei saa kontaktia ja kone käy laihalla. Uusi kasetti kiinni ja jarrutehostimen joku letku/tiiviste, sekä joku imusarjan o-rengas tms unohtunut / rikki ja niitä yritetty ainakin osaksi tukkia hätäratkaisuna tarvikeosilla. Oireet re-85 ja näillä ilmoilla kohtuu nykivät ja käynti humppaavaa väliaikaisppatentti o-renkailla / tiivisteillä. Uudet osat tilattu ja saapuvat ensi vuonna, mutta toimiskohan tuo imuvammanen paremmin nyt pakolliset ajot bensalla? Arvoja sidistä en ole juuri seurannut kun en ole opiskellut sidiä vielä, mutta toteutuneet ja tilatut ilmamassat heittää jonkun verran. Uuden immun saan varmaan huomenna, mutta Laakkosen mukaan immu on ok....
Mietityttãä miten pari vuotoa voi aiheuttaa niin suuret käyntihäiriöt, vai pitäisikö epäillä 170tkm ajettua pa-pumppua?
jos ongelma vielä ajankohtainen niin katsoppas sytytysmoduulin kontaktit (maa)..
Arto Soikkeli
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Arto Soikkeli »

Itse itselleni vastaten. Bensapumppu kuoli tänään 169tkm ajettuna :mrgreen: :mrgreen: :saab:

Kasetti hajosi tuolloin perjantaina ja vikakoodi kasetin kontaktista hävisi vaihdolla.
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kone käy laihalla.

Viesti Kirjoittaja Termos »

Hook kirjoitti:Tulppaa tehostimen alipaineputki ja katso muttuuko tyhjäkäynnillä mair. 2.3 kone tarvitsee lämpimänä yleisesti noin 140-160 ilmaa pyöriäkseen tyhjäkäyntiä... Kaikki tuon alle olevat ilmamassamittarin kertomat arvot viittaa ilmavuotoon.
Totanoinnii...
Hienosti toimiva biopower - modattu -06 2,3T Aero, 98E5 tankissa ja lämpimänä tyhjäkäyntia hyrskytellessä:

mAir=134-136
mReq=samoissa lukemissa

Noin 5000 km ajettu immu.

Pitääkö tässä nyt sitten piilevää vikaa koittaa alkaa metsästämään 8O
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin