Kone käy laihalla.
Re: Kone käy laihalla.
ainakaan jarrun painelu ei vaikuta asiaan eikä kovissa alipaineputkissa ole halkeamia yms.
Re: Kone käy laihalla.
Tulppaa tehostimen alipaineputki ja katso muttuuko tyhjäkäynnillä mair. 2.3 kone tarvitsee lämpimänä yleisesti noin 140-160 ilmaa pyöriäkseen tyhjäkäyntiä... Kaikki tuon alle olevat ilmamassamittarin kertomat arvot viittaa ilmavuotoon.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kone käy laihalla.
onkos tätä lambdaa tutkittu muuten kuin Sidin näytöltä?
Re: Kone käy laihalla.
ainakin jännitteet ok ja toisella vastaavalla samaa vaivaa.
Re: Kone käy laihalla.
mistä kohtaa ja millä hyvä tulpata? tulppaamattomana/toiminnassa lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä mair ~118-128. rpm n.830.
Hook kirjoitti:Tulppaa tehostimen alipaineputki ja katso muttuuko tyhjäkäynnillä mair. 2.3 kone tarvitsee lämpimänä yleisesti noin 140-160 ilmaa pyöriäkseen tyhjäkäyntiä... Kaikki tuon alle olevat ilmamassamittarin kertomat arvot viittaa ilmavuotoon.
Re: Kone käy laihalla.
Vaihtoehtoja on ainakin kaksi. Joko irroittamalla muoviputki imusarjasta "kuskin nurkasta" ja laittamalla sopiva kauluksellinen muovitappi tulpaksi (joka ei mene imusarjaan asti..)
tai irroittamalla letku.. tai pikemminkin putki jarrutehostimelta ja laittamalla joku putken päähän tulpaksi.
Tuo 12x kertoo että ohi saadaan ilmaa parikymmentä prosenttia.. tai immu valehtelee.
tai irroittamalla letku.. tai pikemminkin putki jarrutehostimelta ja laittamalla joku putken päähän tulpaksi.
Tuo 12x kertoo että ohi saadaan ilmaa parikymmentä prosenttia.. tai immu valehtelee.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kone käy laihalla.
Itsellä on ainakin tähän asti toiminut normaalisti kun irroitin 2 lambdan liittimeltä. En tiedä onko vikaa itse lambdassa vai johtosarjassa. Turhakehan tuo 2 lambda on, pitää softauttaa pois ennen katsastusta. Vikavalohan se tuolla loimottaa, mutta ainakin tietää mistä johtuu.
Autohan siis ilmoitti käyvänsä laivalla, mutta pakokaasut tuoksahtivat niin voimakkaasti viinalta että kävi oikeasti rikkaalla. Pakokaasumittaus vahvisti vielä tämän.
Autohan siis ilmoitti käyvänsä laivalla, mutta pakokaasut tuoksahtivat niin voimakkaasti viinalta että kävi oikeasti rikkaalla. Pakokaasumittaus vahvisti vielä tämän.
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Re: Kone käy laihalla.
Auto kävi siis laivalla ja haisi viinalle... ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
"Fazerin sininen" Saab 9.5 -98 2.3 autom RE85
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kone käy laihalla.
Vanha femma rupesi kansirempan ja jakorempan jäljiltä käymään kolmella puolilämpimällä koneella. Vikakoodien perusteella di-kasetti ei saa kontaktia ja kone käy laihalla. Uusi kasetti kiinni ja jarrutehostimen joku letku/tiiviste, sekä joku imusarjan o-rengas tms unohtunut / rikki ja niitä yritetty ainakin osaksi tukkia hätäratkaisuna tarvikeosilla. Oireet re-85 ja näillä ilmoilla kohtuu nykivät ja käynti humppaavaa väliaikaisppatentti o-renkailla / tiivisteillä. Uudet osat tilattu ja saapuvat ensi vuonna, mutta toimiskohan tuo imuvammanen paremmin nyt pakolliset ajot bensalla? Arvoja sidistä en ole juuri seurannut kun en ole opiskellut sidiä vielä, mutta toteutuneet ja tilatut ilmamassat heittää jonkun verran. Uuden immun saan varmaan huomenna, mutta Laakkosen mukaan immu on ok....
Mietityttãä miten pari vuotoa voi aiheuttaa niin suuret käyntihäiriöt, vai pitäisikö epäillä 170tkm ajettua pa-pumppua?
Mietityttãä miten pari vuotoa voi aiheuttaa niin suuret käyntihäiriöt, vai pitäisikö epäillä 170tkm ajettua pa-pumppua?
Viimeksi muokannut Arto Soikkeli, La Touko 10, 2014 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Re: Kone käy laihalla.
Mitäs lukemat 2.0 koneella?:)Hook kirjoitti:Tulppaa tehostimen alipaineputki ja katso muttuuko tyhjäkäynnillä mair. 2.3 kone tarvitsee lämpimänä yleisesti noin 140-160 ilmaa pyöriäkseen tyhjäkäyntiä... Kaikki tuon alle olevat ilmamassamittarin kertomat arvot viittaa ilmavuotoon.
#2285
Re: Kone käy laihalla.
Ahahah! Yhden kirjaimen heitolla saa noinkin helposti uuden merkityksen lauseelle. Mutta eikös se useimmiten tahdo mennä niin, ainakin tuolta Viron suunnaltaJippii kirjoitti:Auto kävi siis laivalla ja haisi viinalle...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 SC -08 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Saab 9-5 Aero -04 Re85
Re: Kone käy laihalla.
2.0 koneessa 130-150, eli hiukka pienemmät.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kone käy laihalla.
jos ongelma vielä ajankohtainen niin katsoppas sytytysmoduulin kontaktit (maa)..Arto Soikkeli kirjoitti:Oma femma rupesi kansirempan ja jakorempan jäljiltä käymään kolmella puolilämpimällä koneella. Vikakoodien perusteella di-kasetti ei saa kontaktia ja kone käy laihalla. Uusi kasetti kiinni ja jarrutehostimen joku letku/tiiviste, sekä joku imusarjan o-rengas tms unohtunut / rikki ja niitä yritetty ainakin osaksi tukkia hätäratkaisuna tarvikeosilla. Oireet re-85 ja näillä ilmoilla kohtuu nykivät ja käynti humppaavaa väliaikaisppatentti o-renkailla / tiivisteillä. Uudet osat tilattu ja saapuvat ensi vuonna, mutta toimiskohan tuo imuvammanen paremmin nyt pakolliset ajot bensalla? Arvoja sidistä en ole juuri seurannut kun en ole opiskellut sidiä vielä, mutta toteutuneet ja tilatut ilmamassat heittää jonkun verran. Uuden immun saan varmaan huomenna, mutta Laakkosen mukaan immu on ok....
Mietityttãä miten pari vuotoa voi aiheuttaa niin suuret käyntihäiriöt, vai pitäisikö epäillä 170tkm ajettua pa-pumppua?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kone käy laihalla.
Itse itselleni vastaten. Bensapumppu kuoli tänään 169tkm ajettuna
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Kasetti hajosi tuolloin perjantaina ja vikakoodi kasetin kontaktista hävisi vaihdolla.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Kasetti hajosi tuolloin perjantaina ja vikakoodi kasetin kontaktista hävisi vaihdolla.
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Re: Kone käy laihalla.
Totanoinnii...Hook kirjoitti:Tulppaa tehostimen alipaineputki ja katso muttuuko tyhjäkäynnillä mair. 2.3 kone tarvitsee lämpimänä yleisesti noin 140-160 ilmaa pyöriäkseen tyhjäkäyntiä... Kaikki tuon alle olevat ilmamassamittarin kertomat arvot viittaa ilmavuotoon.
Hienosti toimiva biopower - modattu -06 2,3T Aero, 98E5 tankissa ja lämpimänä tyhjäkäyntia hyrskytellessä:
mAir=134-136
mReq=samoissa lukemissa
Noin 5000 km ajettu immu.
Pitääkö tässä nyt sitten piilevää vikaa koittaa alkaa metsästämään
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen