9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
Tec2 näyttää mikä kulma jossa abs ongelma.
PCS:sin abs kehän hinta n. 10€ ja seuraavana päivänä matkahuollossa.
Kehän vaihtaa mikä paja tahansa alle tunnin veloituksella.
Kun putsaa ruosteet yms. kunnolla ei tarvitse edes lämmittää.
PCS:sin abs kehän hinta n. 10€ ja seuraavana päivänä matkahuollossa.
Kehän vaihtaa mikä paja tahansa alle tunnin veloituksella.
Kun putsaa ruosteet yms. kunnolla ei tarvitse edes lämmittää.
Paikat Turboo!
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
en voi ymmärtää mikä nurkkajumala teille tuo Tech on... muistetaan että tuohonkin viallisen abs-kehän / anturin selvittämiseen riittää mikä tahansa korjaamokäyttöön tarkoitettu yleistesteri, ei ole mitään syytä käyttää merkkiliikkeen oravannahoissa laskettavaa vianhakupalvelua jos ei niin välttämättä halua, eikä myöskään hakeutua sen innokkaan harrastajan pakeille, kun mikä tahansa asiansa osaava yleiskorjaamo saa viallisen nurkan esille.
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
En voi käsittää mitä jumalia noi elektroniset testerit aina on. Ei ole mitään syytä mennä välttämättä edes yleiskorjaamolle, jossa kalliit yleistesterit, kun voi pelkästään selällään maaten renkaat vinkkelissä todeta hammaskehän olevan poikki, jopa ilman katsomista tunnustelemalla.. muutaman kerran tunnustellut katsomatta ja todennut olevan poikki.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
Hookille respektiä! Liian usein mennään perse edellä puuhun, kun pelkkä maalaisjärki ja kokemus tuottaa oikean tuloksen pienemmällä vaivalla.
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
heitän vesilintua moisella Tech2:lla!
kaikki viat on ratkennut ilman sitä... ammattimekaanikon osaa ratkoa ongelmat ilman sitäkin... ei kysymys ole mistään rakettitekniikasta!
viimeksi hajos polttoainepumppu lennosta...ja yllättäen ei vikakoodeja sillä v#¤%n Tech2:lla(merkkikorjaamo)... onneksi osaava mekaanikko löysi vian ja korjasi sen!
kaikki viat on ratkennut ilman sitä... ammattimekaanikon osaa ratkoa ongelmat ilman sitäkin... ei kysymys ole mistään rakettitekniikasta!
viimeksi hajos polttoainepumppu lennosta...ja yllättäen ei vikakoodeja sillä v#¤%n Tech2:lla(merkkikorjaamo)... onneksi osaava mekaanikko löysi vian ja korjasi sen!
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
Joo ei ne noi testerit aina autuaaksi tee, mutta aika hankala noita rikkonaisia antureita on muuten todeta. Paitti jos vaihtaa kaikki kerralla tai yx kerrallaan testailee... Oma homma siinäkin...
Esim. omassa kun herkes parkkitutka toimimasta, niin tekillä löytyi syyllinen. Yksi oli pimeenä.
Kerkesin tosin jo tilata kaikki neljä, joten nyt on vara-antureita Samalla "tekitettiin" hälytin pois käytöstä, kun oli jo muutaman kerran mölissy ittekseen...
Esim. omassa kun herkes parkkitutka toimimasta, niin tekillä löytyi syyllinen. Yksi oli pimeenä.
Kerkesin tosin jo tilata kaikki neljä, joten nyt on vara-antureita Samalla "tekitettiin" hälytin pois käytöstä, kun oli jo muutaman kerran mölissy ittekseen...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
Siinähän kokeilette mm. ohjelmoida auton ominaisuuksia noilla yleistestereillä .
Ja luulisihan tässä tapauksessa normaalia hintatietoista saabistia kiinnostavan, kun yleensä harrastajalta saa vikakoodinluvun parilla kympillä. "Asiansa osaavalla yleistesterikorjaamolla" voikin helposti tulla se 50-60euroa mittariin alkavalta tunnilta...
Ja luulisihan tässä tapauksessa normaalia hintatietoista saabistia kiinnostavan, kun yleensä harrastajalta saa vikakoodinluvun parilla kympillä. "Asiansa osaavalla yleistesterikorjaamolla" voikin helposti tulla se 50-60euroa mittariin alkavalta tunnilta...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
Maksaakos tämä harrastaja tapaturma- ja eläkevakuutusmaksut, työttömyysvakuutuksen, sosiaaliturvamaksut, ennakonpidätykset ym. lakisääteiset tuosta kaksikymppisestään?Coltti kirjoitti:Ja luulisihan tässä tapauksessa normaalia hintatietoista saabistia kiinnostavan, kun yleensä harrastajalta saa vikakoodinluvun parilla kympillä. "Asiansa osaavalla yleistesterikorjaamolla" voikin helposti tulla se 50-60euroa mittariin alkavalta tunnilta...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
Aina löytyy se "valtion mies"..jmarin kirjoitti:Maksaakos tämä harrastaja tapaturma- ja eläkevakuutusmaksut, työttömyysvakuutuksen, sosiaaliturvamaksut, ennakonpidätykset ym. lakisääteiset tuosta kaksikymppisestään?Coltti kirjoitti:Ja luulisihan tässä tapauksessa normaalia hintatietoista saabistia kiinnostavan, kun yleensä harrastajalta saa vikakoodinluvun parilla kympillä. "Asiansa osaavalla yleistesterikorjaamolla" voikin helposti tulla se 50-60euroa mittariin alkavalta tunnilta...
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
No, mutta pitäiskö mielestäsi harrastuksistakin maksaa sosiaaliturvamaksut ja verot?jmarin kirjoitti: Maksaakos tämä harrastaja tapaturma- ja eläkevakuutusmaksut, työttömyysvakuutuksen, sosiaaliturvamaksut, ennakonpidätykset ym. lakisääteiset tuosta kaksikymppisestään?
Ei kyllä "Coltti" tuossa oikeassa on ellei olisi näitä tekkiharrastajia niin varmaan olis jopa vaarallisia saabeja liikenteessä, minullakin on tuttavapiirissäni joitakin osaavia tekittäjiä.
Ei tarvitse mennä ja katsella mitä tech'illä pystyy tekemään ja mitä ei sehän on jo saabistille päivän selvä asia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
Miksi pitäisi maksaa veroja, kun ei maksa ministeritkään. http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art- ... 07561.html
9-5 Aero - 00
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
siinähän kokeilet ohjelmoida sen rikkinäisen kehän ehjäksi sillä tekillä, ei tainnut nyt olla mistään ohjelmoinnista puhe vaan abs-vian paikallistamisesta...Coltti kirjoitti:Siinähän kokeilette mm. ohjelmoida auton ominaisuuksia noilla yleistestereillä .
ei se tyhmä ole joka pyytää vaan saabisti jos maksaa, senkin yleistesterillä luetun vikakuvauksen hinta voi olla 15e sis. alv, tapaturma-, eläke-, työttömyys jne vakuutukset kun kävelee oikeaan paikkaan...
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
Kiitos vastauksista! Taidan kyllä asioida ensi vuoden puolella jonkun tech-ihmisen pakeilla kun on tosiaan autossa muutakin pientä Techillä laitettavaa. Valitettavasti minulla on tuo toisen kotimaisen taito niin huono, että pelkkä varoituskolmio ja pikselivikaiselta SID:ltä vaivoin luettu "Låg nivå spolarvätska" aiheuttaa tuoreelle Aeron omistajalle sydämentykytystä, kunnes hoksasin, että pissapojan nestettä se on vailla...
Monet kerrat olen huomannut, että paras tieto löytyy merkkikohtaisilta foorumeilta. Kyllä minä maksan mielelläni myös työnantajamaksut yms, mutta mielummin pidän ohjakset omissa hyppysissäni näiden asioiden suhteen. Kustannuksetkin pysyvät kurissa, kun teettää korjaamolla vain tilattuja töitä (toki kuuntelen ensin heidän mielipiteensä asiaan).
Usein olen päässyt yllättävän halvalla, kun olen etukäteen selvittänyt viat ja hankkinut tarvittavat osat vaikkapa käytettynä netistä. Tähän autoon raskin kyllä laittaa vaikka uusia alkuperäisosia, mutta siinäkin säästää, kun ostaa koko satsin kerralla.
Näin säästetyt rahat käytän mielelläni siihen, ettei tarvitse enää itse ruuvata ja kiroilla nyrkit mustana harvoina vapaapäivinä, vaan voin työllistää palvelualan ammattilaisia
Monet kerrat olen huomannut, että paras tieto löytyy merkkikohtaisilta foorumeilta. Kyllä minä maksan mielelläni myös työnantajamaksut yms, mutta mielummin pidän ohjakset omissa hyppysissäni näiden asioiden suhteen. Kustannuksetkin pysyvät kurissa, kun teettää korjaamolla vain tilattuja töitä (toki kuuntelen ensin heidän mielipiteensä asiaan).
Usein olen päässyt yllättävän halvalla, kun olen etukäteen selvittänyt viat ja hankkinut tarvittavat osat vaikkapa käytettynä netistä. Tähän autoon raskin kyllä laittaa vaikka uusia alkuperäisosia, mutta siinäkin säästää, kun ostaa koko satsin kerralla.
Näin säästetyt rahat käytän mielelläni siihen, ettei tarvitse enää itse ruuvata ja kiroilla nyrkit mustana harvoina vapaapäivinä, vaan voin työllistää palvelualan ammattilaisia
Re: 9-5 ABS rusahtelee normaalissa jarrutuksessa
Tossa apu kielenvaihtoon, useimmille ymmärrettävänpään muotoon. Ehkä...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... to#p717860
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... to#p717860
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333