9-5 v6AT griffin -00

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Sitte voiki seuraavaks alkee laskee vääntöä siellä renkaalla kun vaihdelaatikon kertoimet on mukana.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Autowikin puolelle joku pitkähermoinen on asian vääntänyt rautalangasta laskuesimerkkien kera ja myös ns. kirjoittanut suomeksi loppupäätelmät

http://www.autowiki.fi/index.php/Teho
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Näinhän se käytännössä menee. Samaten tuosta antamastani esimerkistä voi tehon noilla kierroksilla laskea suoraan :wink: Mutta enpä lähtisi tuolla Griffinin moottorilla keulimaan, matalampi teho ja matalampi vääntö jo vakionakin. Näin meillä mopontuunauspiireissä.
Viimeksi muokannut Jyrchi, Ke Joulu 25, 2013 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-5 Aero -05
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Fakta on silti se, että v6t lähtee mukavammin alhaalta nyhtämään, mutta siihen 2000rpm kohdalle se ylivoima loppuukin. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Jyrchi kirjoitti:Niin ja mistä se teho koostuu? Jos vääntöä on 10000Nm ja tehoa ei yhtään, on moottori silloin sammuksissa. Mutta mistä silloin tulee tuo vääntö?
Vääntöä löytyy vaikka hirsipuusta, mutta ei se äijä siinä silti mihinkään kiihdy.
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Tobbana kirjoitti:Fakta on silti se, että v6t lähtee mukavammin alhaalta nyhtämään, mutta siihen 2000rpm kohdalle se ylivoima loppuukin. :)
Ja kun nyt oli puhe tomaateista momentinmuuntimineen, niin sitä ylivoimaa ei käytännössä ole olemassakaan :idea:

Griffin99:lle vinkiksi :idea: 2,3 isolla Teellä on sama kone/turbo kuin Aerossa, eli steg1:llä tehoja on n.260Hp. Vääntöä taasen irtoaa n.400Nm bensalla n.2000rpm kohdilla (enemmänkin jos tohtii ottaa). Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että sinä et tiedä V6:sesi kanssa alaväännöstä mitään :mrgreen:

Ei silti, sama kone kestäisi varmaan hyvin vertailun ilman stegiäkin.
tiipe
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 05:11
Paikkakunta: Kotka

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja tiipe »

Joo eipä moposta saa moottoripyörää mutta ihan hyvä laite ajaa jos voimaa tarttee ottaa niin Volvo on silloin alla ex-740 480hv vetopyörältä eli liikkui riittävästi mutta nykyää ei ole lippistä päässä tai ollut 10 vuoteen niin riittää vähempikin;)
9-5 v6 Griffin -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ainakin tavanomaisessa ajossa, kun suunnilleen rajoituksia myötäillen on nuo ajonopeudet, ei 2,0 tai 2,3 -koneiden kiekaisu kovilla kierroksilla ole ajallisesti mikään pitkä. Kun tavoitenopeus on saavutettu, kierrosluku putoaa luonnollisesti alemmas. Automaattivaihteisten pirssien kanssa ei muuten moottorin vääntöominaisuudet tule esille lähellekään niin häiritsevästi, kuin manuaalissa. Sen kanssa kun voi yrittää jotakin epätoivoista kiihdytystä alkaen 1000rpm:stä, jotka ei automaatin kera edes onnistu. :-) Toki allekirjoitan jenkkien viisauden siitä että mikään ei korvaa kuutiotuumia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: 9-5 v6AT griffin -00

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

eilen ajoin tuollaisella griffin-tomaatilla ja kyllä herätti myötätuntoa "griffin99":ä ja muita teitä kohtaan :D kokemus tekee väitteene alaväännöstä ja käyttöominaisuuksista neloseen verrattuna suhteellisen hupaisiksi mutta pääasia tietysti että itse on tyytyväinen :D
Vastaa Viestiin