Öljypainevalo ongelmia aerossa
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Onko tuossa kansikin sitten koneistettu ja kaikki tiivisteet kokonaiseen myllyyn ettei tule lisäosat yllätyksenä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Jyväskylässä on PCS, kannattaisko Rikulta kysyä tarjousta ehjästä koneesta?
Tai kunnostettua konetta virosta: http://saabianti.ee/fin
Tai kunnostettua konetta virosta: http://saabianti.ee/fin
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Tomilta ukista käytetty ehjä kone ja apulaitteet ja muut rensselit vanhasta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Saabiantille laitettu maili menemään, missä hinnoissa tuolla Tomilla koneen hinnat pyörii onko kellään tietoa?
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Säästö vanhan kunnostetun ja tehdasuuden välillä tulee olemaan tosi pieni, puhutaan korkeintaan 500eurosta jos on kunnostettu kunnolla eikä heitetty kasaan vanhoilla osilla.
Osat siis Iso jakopää kitti 290€, yläpääntiivistesarja ~150€, Runkolinjanlaakerit 120€, Männänrenkaat ~100€, hihnapyöränstefa 25€, laatikonpuoleinenstefa 25€, pakosarjanpinnapultit 15€, kannenpultit 35€,
Jo nämä osat 760€ sitten vielä kannen koneuistus päälle ja pitäähän se omallekin työlle laskea jokin hinta kun kasaa sen padan. Eikä se ihan parissa tunnissa mene kuitenkaan. Hinnat suuntaa antavia mitä ulkoa muistan voi olla +/-.
Uusi on aina uusi, ja myytäes voi aina sanoa että on tehdasuuskone eikä jonku ranen kasaama
Osat siis Iso jakopää kitti 290€, yläpääntiivistesarja ~150€, Runkolinjanlaakerit 120€, Männänrenkaat ~100€, hihnapyöränstefa 25€, laatikonpuoleinenstefa 25€, pakosarjanpinnapultit 15€, kannenpultit 35€,
Jo nämä osat 760€ sitten vielä kannen koneuistus päälle ja pitäähän se omallekin työlle laskea jokin hinta kun kasaa sen padan. Eikä se ihan parissa tunnissa mene kuitenkaan. Hinnat suuntaa antavia mitä ulkoa muistan voi olla +/-.
Uusi on aina uusi, ja myytäes voi aina sanoa että on tehdasuuskone eikä jonku ranen kasaama
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Jakopää loppu ainakin kiristimen perusteella, mittaustulos 17 milliä ja risat.nugge kirjoitti:Säästö vanhan kunnostetun ja tehdasuuden välillä tulee olemaan tosi pieni, puhutaan korkeintaan 500eurosta jos on kunnostettu kunnolla eikä heitetty kasaan vanhoilla osilla.
Osat siis Iso jakopää kitti 290€, yläpääntiivistesarja ~150€, Runkolinjanlaakerit 120€, Männänrenkaat ~100€, hihnapyöränstefa 25€, laatikonpuoleinenstefa 25€, pakosarjanpinnapultit 15€, kannenpultit 35€,
Jo nämä osat 760€ sitten vielä kannen koneuistus päälle ja pitäähän se omallekin työlle laskea jokin hinta kun kasaa sen padan. Eikä se ihan parissa tunnissa mene kuitenkaan. Hinnat suuntaa antavia mitä ulkoa muistan voi olla +/-.
Uusi on aina uusi, ja myytäes voi aina sanoa että on tehdasuuskone eikä jonku ranen kasaama
Rattaat ei ollut kulunut piikille tai koukulle ollenkaan, ohjureissa millin tai kahen urat.
Ja näillä ohjeilla mitattiin!
Pelkän kiristimen ulkoneman mittaaminen sujuu niin, että ensin asetetaan mieluusti moottori ykköspytyn puristustahdin yläkuolokohtaan niin että jakopäällä on mahdollisimman vähän tahteja päällä, ts. ketjulla jännitystä, ja irrotetaan sylinterikannessa kuljettajasta katsoen oikeassa takapäädyssä sijaitsevan kiristimen rungon päässä oleva 12 tai 13mm pikku pultti ja sen mukana ulostuleva jousi ja sen muovinen kara. Sitten väännetään itse kiristimen runko 27mm avaimella irti ja vedetään kiristin varovasti ulos niin että kiristimen talla ei tarraa kannessa oleviin kierteisiin tai muihin osiin niin että talla pääsee liikkumaan ja tulos vääristyy.
Kiristimen rungon päädyn ja kiristimen tallan rungon päätyyn vastaavan pohjaosan väli on se mitä mitataan ulkonemaa selvitettäessä.
Takaisinlaitossa kiristimen räikkämekanismin vipu vapautetaan ja painetaan kiristin kokonaan kasaan ja kiristin kierretään ensiksi paikoilleen, sitten muovikara jousineen, ja sitten päätytulppansa. Moottoria pyöritellään käsin ja kuunnellaan kuinka kiristin naksuu jousivoimalla mitä naksuu, lopullinen kiristys hoituu öljynpaineella.
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Minun mielipiteeni on ettei käytettyä konetta kannata laittaa avaamatta paikalleen. Eli vaikka olisi koekäyttäminen mahdollista, siltikin kannattaa avata konetta niinpaljon että ottaa jakopään auki, sylinterikansi, öljypohja ja männät ulos. Sen jälkeen kokoaminen uusilla renkailla, jakopääkitillä ja laakereilla jne. Jos tämä keissi olisi oma, purkaisin ensin moottorin ja katsoisin kampiakselin laakereiden kunnon. (Sama homma pitää kuitenkin tehdä mikäli käytetyn padan ostaa.) Jos ne on ok, kunnostaisin vanhan koneen.
Loppujenlopuksi jos omalle työlle laskee mitään hintaa ja jos ei ole ihan varma mitä on tekemässä moottoria kasattaessa, on viisaampaa ostaa kunnostettu tai uusi moottori valmiina pakettina.
Loppujenlopuksi jos omalle työlle laskee mitään hintaa ja jos ei ole ihan varma mitä on tekemässä moottoria kasattaessa, on viisaampaa ostaa kunnostettu tai uusi moottori valmiina pakettina.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Tottakai järkevintä käytetyn koneen tapauksessa on kurkata sisälle ja uusia kaikkea kuluvaa. Näin tekisin itsekin. Budjettiratkaisuna voisi olla käytetty kone, josta irrallaan putsaa öljypohjan ja katsoo missä kunnossa jakopää on.
Mikäli kuitenkin haluaa saada auton nopeasti ajoon ja säästää tuhatlappusen niin ymmärrän oikein hyvin ainakin lyhyellä tähtäimellä halvemman tien. Jos käytetyn koneen laittaa sellaisenaan paikoilleen ja se sattuukin porsimaan nopeasti niin hommassa häviää korkeintaan yhden koneen hinnan ja asennustyön mikä näyttää sujuneen suht sukkelaan.
Mikäli kuitenkin haluaa saada auton nopeasti ajoon ja säästää tuhatlappusen niin ymmärrän oikein hyvin ainakin lyhyellä tähtäimellä halvemman tien. Jos käytetyn koneen laittaa sellaisenaan paikoilleen ja se sattuukin porsimaan nopeasti niin hommassa häviää korkeintaan yhden koneen hinnan ja asennustyön mikä näyttää sujuneen suht sukkelaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
suorsa kirjoitti:Tottakai järkevintä käytetyn koneen tapauksessa on kurkata sisälle ja uusia kaikkea kuluvaa. Näin tekisin itsekin. Budjettiratkaisuna voisi olla käytetty kone, josta irrallaan putsaa öljypohjan ja katsoo missä kunnossa jakopää on.
Mikäli kuitenkin haluaa saada auton nopeasti ajoon ja säästää tuhatlappusen niin ymmärrän oikein hyvin ainakin lyhyellä tähtäimellä halvemman tien. Jos käytetyn koneen laittaa sellaisenaan paikoilleen ja se sattuukin porsimaan nopeasti niin hommassa häviää korkeintaan yhden koneen hinnan ja asennustyön mikä näyttää sujuneen suht sukkelaan.
Täytyy tässä seuraavaksi juuri nuo laakerit tarkistaa, onneks eivät ole kalliita vaikka olisivatkin hyväkuntoiset, vaihdetaan ne silti jos tästä kone rakennetaan.
Anyway, tällä kertaa valitaan halvempi tie ja laitetaan auto nopeasti ajoon( ei tällä hetkellä autoa ) jotta pääsee kulkemaan. Samalla nyt tehdään jakopää yms.. Mutta mutta mitäs mieltä tasapainoakselien käytöstä poistamisesta ootte?
Sen tiedän että niitä on poisteltu mutta mitä haittavaikutuksia tällä sit on?
Plussaa siinä on sen verran että eipähän hinkkaa enää koppaa toiste paskaks
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Itse jättäisen tasapainoakselit toimintaan. Ostamalla alkuperäisen jakopääsarjan siinä tulee kaikki tarvittava mukana myös tasapainoakseleille. Sarja sisältää myös öljypumpun stefan yms. tarvittavat roippeet. Jos neoveljeksiä ei huomioida niin merkkiliike on usein halvin paikka ko. sarjan ostoon. PCS:ltä en ole itse kysellyt hintoja, mutta tuskin sekään kauaksi heittää.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
suorsa kirjoitti:Itse jättäisen tasapainoakselit toimintaan. Ostamalla alkuperäisen jakopääsarjan siinä tulee kaikki tarvittava mukana myös tasapainoakseleille. Sarja sisältää myös öljypumpun stefan yms. tarvittavat roippeet. Jos neoveljeksiä ei huomioida niin merkkiliike on usein halvin paikka ko. sarjan ostoon. PCS:ltä en ole itse kysellyt hintoja, mutta tuskin sekään kauaksi heittää.
Asiasta kukkaruukkuun, mistäs sais parhaiten apua jakopään laittoon. Ajotus yms. pitäis saada kohdilleen ja sitä rataa .
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Maksatko bensat ja kaljat + yöpaikan niin voin mahdollisesti tulla käymään
Kovasti kyllä epäilen että runkolinja ei tule olemaan mitenkään kaunis kun kert pyöriny ilman öljypaineita, ei mene kaua ennenku öljykalvo on poissa, ja kuten aikaisemmin mainitsit niin se tais kalkattaa se kone?
Kuvia runkopukeista kertois paljon
Löytyy kampiakseli ja lohko jos sattuu tarvitsemaan
Kovasti kyllä epäilen että runkolinja ei tule olemaan mitenkään kaunis kun kert pyöriny ilman öljypaineita, ei mene kaua ennenku öljykalvo on poissa, ja kuten aikaisemmin mainitsit niin se tais kalkattaa se kone?
Kuvia runkopukeista kertois paljon
Löytyy kampiakseli ja lohko jos sattuu tarvitsemaan
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Paljonko muuten on autolla ajettu, automaatti vai manuaali ja onko miten tiedossa auton huoltohistoria? (miten öljyjä vaihdettu ja millon huohotinpäivitys asennettu?)anazkin kirjoitti:suorsa kirjoitti:Itse jättäisen tasapainoakselit toimintaan. Ostamalla alkuperäisen jakopääsarjan siinä tulee kaikki tarvittava mukana myös tasapainoakseleille. Sarja sisältää myös öljypumpun stefan yms. tarvittavat roippeet. Jos neoveljeksiä ei huomioida niin merkkiliike on usein halvin paikka ko. sarjan ostoon. PCS:ltä en ole itse kysellyt hintoja, mutta tuskin sekään kauaksi heittää.
Asiasta kukkaruukkuun, mistäs sais parhaiten apua jakopään laittoon. Ajotus yms. pitäis saada kohdilleen ja sitä rataa .
Taitaa tuo täydellinen jakopääsetti olla neolla edullisin. Neolla 170e, speedpartsilla 310e ja maptunpartsilla 222e.
Samallaha se moottori kannattaa koota T5 männillä, voi tehojakin ottaa sitten enempi ulos.
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Huh huh nyt taidan vaipua epätoivoon, uuteen ei ole varaa ja mikä tässä muutenkaan olisi halvin vaihtoehto tän korjaamiseen.[/quote]
Tarjoa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=144731[/quote]
Varmaan ois hyvä vaihtoehto , mitä hintaa pidät kasattuna. Kiinnostus päässyt vähän kärsimään tämän auton kanssa ja haluis saada vaan nopeesti takas tielle.[/quote]
Pistin YV:tä
Tarjoa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=144731[/quote]
Varmaan ois hyvä vaihtoehto , mitä hintaa pidät kasattuna. Kiinnostus päässyt vähän kärsimään tämän auton kanssa ja haluis saada vaan nopeesti takas tielle.[/quote]
Pistin YV:tä
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Öljypainevalo ongelmia aerossa
Noniin elikkä tarkennuksena. on automaatti ja aukoton huoltokirja, huohotinpäivitystä ei oltu päivitetty viimeisimpään, jakopää tarkistettu tuossa reilu 200tkm kohdalla, jossa samalla turboo yms tarkastettu.
Tällä hetkellä autolla rullailtu 300tkm.
Öljyt näytti olevan vaihdettu joka leiman kohdalla, mutta jos viimeisin pitää paikkaansa siitä on jo yli 20tkm
Ja koneestä kuuluva ääni tuli selvästikkin kuivana käyvästä yläpäästä, mutta tiedä sitten mistä sieltä.
Ilman öljynpainetta ajettu noin. 2km, emännän toimesta jonka jälkeen hinurilla talliin ja kone pöydälle.
EDIT:
Auto kerkisi olla minulla viikon enne leviämistä
Tällä hetkellä autolla rullailtu 300tkm.
Öljyt näytti olevan vaihdettu joka leiman kohdalla, mutta jos viimeisin pitää paikkaansa siitä on jo yli 20tkm
Ja koneestä kuuluva ääni tuli selvästikkin kuivana käyvästä yläpäästä, mutta tiedä sitten mistä sieltä.
Ilman öljynpainetta ajettu noin. 2km, emännän toimesta jonka jälkeen hinurilla talliin ja kone pöydälle.
EDIT:
Auto kerkisi olla minulla viikon enne leviämistä
Saab OG900 T16 -91
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX
Saab OG9-5 Vector -04 BiFuel
Saab OG9-3 -00 KA/PR Stage 2 EX
Saab NG900 -95 Stage 6 EX
Saab OG9-5 Aero -01 EX
Saab NG900 -95 ''Viggen/Aero look'' Stage X E85 EX
Saab NG900 -96 ''Viggen/Aero look'' Stage 2 EX