mikan kirjoitti:
Juu, tuon vuoksi Saab ei jääkään Koskelon Metro-Autoon. Pelkästä vian selvityksestä ottivat 120 euroa.
Jos koppa pitää vaihtaa, niin eiköhän Tampereelta tai lähistöltä löydy hieman edullisempikin vaihtoehto jossa työstä ei tarvi maksaa 2000 euroa. Koppa maksaa 219 ja vesipumppu 165. Hihnan hintaa en saanut.
Privana sainkin jo vinkin, että Vantaalla homma hoituisi edullisemmin.
t. Mika
Jyväskylä on tietenkin vähän kaukana, mutta jos saisit jotenkin nilkutettua auton sinne asti, niin lompakko ja Aero saattaisi kiittää
Termos kirjoitti:Täydellisessä jakopääremontissa joudutaan kone irroittamaan kiinnikkeistään, että sitä voidaan siirtää kuskinpuolelle asennustilan saamiseksi.
En tiedä, että tarviiko tuota tehdä pelkän kopan vaihdossa.
Juuri kopan irrotuksen takia pitää kone irrottaa kiinnikkeistään ja siirtää toiseen reunaan jakopääremontissa.
Voishan sitä Rikulta Jyväskylästä kysyä. Kyllähän tuon tuosta trailerilla saa vietyä vaikka mihin. Kuljetus maksaa toki pikkasen, mutta takaisinhan pääsee sitten jo ajamalla.
Samalla vois teettää muutenkin huollon, koska on ajankohtainen.
Viimeviikolla laitettiin 9-5 Jyväskylän korjaussarja jakopäähän.Konetta ei irrotettu ja kiinikkeisiin ei koskettu.Aikas ahasta oli.Täytyy vielä katsoa kun jostain tippuu vähän öljyä auton alle mitä ei ennen tehnyt.
Termos kirjoitti:Täydellisessä jakopääremontissa joudutaan kone irroittamaan kiinnikkeistään, että sitä voidaan siirtää kuskinpuolelle asennustilan saamiseksi.
En tiedä, että tarviiko tuota tehdä pelkän kopan vaihdossa.
Juuri kopan irrotuksen takia pitää kone irrottaa kiinnikkeistään ja siirtää toiseen reunaan jakopääremontissa.
Juu ei tarvi kaikkea irrottaa.
Koppa lähtee aika nätisti kun käyttää tuttua metodia öljypohjan irroituksesta eli vinkalla/liimauspuristimella kirrataan lisätilaa kopalle. Moottorin yläkiinnike oli otettu irti.
Syksyllä tehtiin moinen operaatio hyvällä menestyksellä.
morjesta vaan kaikille! männä viikolla käytin oman saabin vetokoukun asennuksessa paikallisessa liikkeessä. pyysin samalla kuuntelemaan moottoria, kun olen havainnut että kun moottorin käyttää lämpimäksi ni alkaa sieltä kuulua lievää rahinaa nooh. arvelivat että siellä jakopää mahollisesti ääntää. kysyin samalla että onko näissä mahdollisesti vielä jonkinlaista moottori takuuta jäljellä? auto 9-5 farkku 2.0t aut. ja ajettu 113tkm. vm2007. eivät osanneet suoralta kädeltä sannoo mut lupasivat selvittää asian saabin puolelta. tietääkö kukaan et onko näissä vuosimalleissa vielä ollu jotain "takaisinkutsu kampanjaa" ton jakopään suhteen??? ilmeisesti ainakin noissa vanhemmissa malleissa on ollu jossain vaiheessa. ihmetyttää vaan kovin jos vielä noilla kilometreillä alkaa jakopää porsimaan! tieten voihan se olla vaikka se vesipumppu esim.
Ei ole M2007 takuuta. Vanhemmissa koneissa oli ns. huohotusongelma, jonka takia täydellisellä huotokirjalla varustettuihin autoihin annettiin lisätakuu. Aika outoa jos noilla kilsoilla on uudemmassa koneessa jakopää mennyt. Onko öljyt vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Eikös MY98-03 T7 koneet olleet niitä huohotusvikaisia moottoreita joille annettiin 8vuoden lisätakuu, joka on tänäpäivänä kaikissa loppunut. 2004 ja uudemmissa on paranneltu huohotus joissa ei ongelmaa pitäisi esiintyä eikä niissä sen takia ole jatkettuja takuita.
Juu kyllä öljyt on vaihdettu ajallaan n. 1v/20tkm. ja kaikki huollot on teetetty merkkiliikkeessä, paitsi kaksi viimeisintä huoltoa on tehty jossain pinemmässä pajassa. mutta nekin ajallaan kyllä. auton yleinen kunto antaa ymmärtää että edellinen omistaja on ollut varsin tarkka auton pitäjä voihan hitsiläinen sen takuun kanssa. no ei voi mittään. kumma kyllä kun lueskelin noita vanhempia viestiketjuja ni aika monella tuo viallinen jakopää on ääntänyt jo koneen ollessa kylmä. kun taas tossa mun autossa ääni alkaa kuulua vasta ku kone lämpenee. et voisko se sit olla jottain muuta. tiedä häntä?