Jakopään kaklatukset

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja Termos »

mikan kirjoitti: Juu, tuon vuoksi Saab ei jääkään Koskelon Metro-Autoon. Pelkästä vian selvityksestä ottivat 120 euroa.
Jos koppa pitää vaihtaa, niin eiköhän Tampereelta tai lähistöltä löydy hieman edullisempikin vaihtoehto jossa työstä ei tarvi maksaa 2000 euroa. Koppa maksaa 219 ja vesipumppu 165. Hihnan hintaa en saanut.

Privana sainkin jo vinkin, että Vantaalla homma hoituisi edullisemmin.

t. Mika
Jyväskylä on tietenkin vähän kaukana, mutta jos saisit jotenkin nilkutettua auton sinne asti, niin lompakko ja Aero saattaisi kiittää :wink:

http://www.pro-carservice.com/4.html

Ja onhan täällä Vaasassakin Saabeihin erikoistunut korjaamo, jolla on omaa purkuosavarastoa:
http://www.rabbco.fi/rabbfin.html
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Termos kirjoitti:Täydellisessä jakopääremontissa joudutaan kone irroittamaan kiinnikkeistään, että sitä voidaan siirtää kuskinpuolelle asennustilan saamiseksi.
En tiedä, että tarviiko tuota tehdä pelkän kopan vaihdossa.
Juuri kopan irrotuksen takia pitää kone irrottaa kiinnikkeistään ja siirtää toiseen reunaan jakopääremontissa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja mikan »

Voishan sitä Rikulta Jyväskylästä kysyä. Kyllähän tuon tuosta trailerilla saa vietyä vaikka mihin. Kuljetus maksaa toki pikkasen, mutta takaisinhan pääsee sitten jo ajamalla. :)
Samalla vois teettää muutenkin huollon, koska on ajankohtainen.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
kilimu
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 20:29

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja kilimu »

Viimeviikolla laitettiin 9-5 Jyväskylän korjaussarja jakopäähän.Konetta ei irrotettu ja kiinikkeisiin ei koskettu.Aikas ahasta oli.Täytyy vielä katsoa kun jostain tippuu vähän öljyä auton alle mitä ei ennen tehnyt.
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Onko kukaan ajanut 300tkm t7 moottorin jakopäällä ilman remonttia?
T7 vm. 2001 9-3
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja core2 »

On!!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Monikin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

entä automaattina?
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ainakin yksi :)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Wege
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja Wege »

suorsa kirjoitti:
Termos kirjoitti:Täydellisessä jakopääremontissa joudutaan kone irroittamaan kiinnikkeistään, että sitä voidaan siirtää kuskinpuolelle asennustilan saamiseksi.
En tiedä, että tarviiko tuota tehdä pelkän kopan vaihdossa.
Juuri kopan irrotuksen takia pitää kone irrottaa kiinnikkeistään ja siirtää toiseen reunaan jakopääremontissa.
Juu ei tarvi kaikkea irrottaa.
Koppa lähtee aika nätisti kun käyttää tuttua metodia öljypohjan irroituksesta eli vinkalla/liimauspuristimella kirrataan lisätilaa kopalle. Moottorin yläkiinnike oli otettu irti.
Syksyllä tehtiin moinen operaatio hyvällä menestyksellä.
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
smeq
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 23:25
Paikkakunta: Ulvila

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja smeq »

Koskimaa kirjoitti:Onko kukaan ajanut 300tkm t7 moottorin jakopäällä ilman remonttia?

Isukin femmalla on rullattu vajaa 500tkm, eikä konetta ole vielä avattu :D
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

morjesta vaan kaikille! männä viikolla käytin oman saabin vetokoukun asennuksessa paikallisessa :saab: liikkeessä. pyysin samalla kuuntelemaan moottoria, kun olen havainnut että kun moottorin käyttää lämpimäksi ni alkaa sieltä kuulua lievää rahinaa :| nooh. arvelivat että siellä jakopää mahollisesti ääntää. kysyin samalla että onko näissä mahdollisesti vielä jonkinlaista moottori takuuta jäljellä? auto 9-5 farkku 2.0t aut. ja ajettu 113tkm. vm2007. eivät osanneet suoralta kädeltä sannoo mut lupasivat selvittää asian saabin puolelta. tietääkö kukaan et onko näissä vuosimalleissa vielä ollu jotain "takaisinkutsu kampanjaa" ton jakopään suhteen??? ilmeisesti ainakin noissa vanhemmissa malleissa on ollu jossain vaiheessa. ihmetyttää vaan kovin jos vielä noilla kilometreillä alkaa jakopää porsimaan! tieten voihan se olla vaikka se vesipumppu esim.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Ei ole M2007 takuuta. Vanhemmissa koneissa oli ns. huohotusongelma, jonka takia täydellisellä huotokirjalla varustettuihin autoihin annettiin lisätakuu. Aika outoa jos noilla kilsoilla on uudemmassa koneessa jakopää mennyt. Onko öljyt vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Eikös MY98-03 T7 koneet olleet niitä huohotusvikaisia moottoreita joille annettiin 8vuoden lisätakuu, joka on tänäpäivänä kaikissa loppunut. 2004 ja uudemmissa on paranneltu huohotus joissa ei ongelmaa pitäisi esiintyä eikä niissä sen takia ole jatkettuja takuita.
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

Juu kyllä öljyt on vaihdettu ajallaan n. 1v/20tkm. ja kaikki huollot on teetetty merkkiliikkeessä, paitsi kaksi viimeisintä huoltoa on tehty jossain pinemmässä pajassa. mutta nekin ajallaan kyllä. auton yleinen kunto antaa ymmärtää että edellinen omistaja on ollut varsin tarkka auton pitäjä :) voihan hitsiläinen sen takuun kanssa. no ei voi mittään. kumma kyllä kun lueskelin noita vanhempia viestiketjuja ni aika monella tuo viallinen jakopää on ääntänyt jo koneen ollessa kylmä. kun taas tossa mun autossa ääni alkaa kuulua vasta ku kone lämpenee. et voisko se sit olla jottain muuta. tiedä häntä?
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Vastaa Viestiin