Täällä kans yksi jota kiinnostais seuraavaksi autoksi 9-5 mutta arveluttaa nuo tyyppiviat.
Sivusta olen seurannut yhtä 9-5 omistajaa ja siihen on jakoketjua ja ahdinta vaihdettu alle 200tkm. Huohotinpäivitys ja sihdin putsaus tietenkin kanssa.
Onko nyt niin että ei kannata edes harkita menevänsä kaukaa katsomaan jos ei etukäteen ole tiedossa nuo remontit?
Alle 6000€ vehkeistä puhutaan.
Viimeksi muokannut Timo_H, Ti Maalis 04, 2014 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(ENTINEN) 9-3 SE 2001 EcoBooze
Chevrolet Corvette 1985 5.7TPI
Hinta kohdilleen ja tekee ne perusrempat jos niille on tarvetta. Sitten yksi tai kaksi touhutonnia sukanvarteen niin ei ole ongelmia. Ei ole omasta mielestä 9-5 kaikista vähävikaisin, mutta toisaalta pientä rahaa vastaan antaa hyvän vastineen.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Se on hassua kun käytettyjä autoja arvioidaan KM lukeman mukaan. Huolto/huolenpito ja käyttötunnit merkkaavat paljon enemmän. 150000km auto voi olla paljon huonompi ostos kun 300000km ajettu. Itse en pelkää ostaa autoa jossa on paljon KM takana. Traktorit ja lentokoneet arvioidaan tuntien ja ylläpidon mukaan. Itse ostaisin vähintään 04 vuosimallisen 9-5:n, jossa vähän omistajia ja historia mahdollisimman hyvin tiedossa (usein pyrin soittamaan edellisille omistajille, tiedot saa 5eur netistä). Sitten katson miellyttääkö auto ulkoisesti ja varustelultaan, sen jälkeen kilometrit. Koska arvoon vaikuttaa KM määrä vääristävän paljon, joten paljon ajettu on luonnollisesti taloudellisesti erittäin varteenotettava vaihtoehto.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Nyt on 9femma pihassa. Mukavaa yövuorosta herätä klo 10.45 ja ajaa 300km Mukaan se jäi. Takaisintulo matka oli yhtä juhlaa! Jesus ikuna oo noin hyvää autoa ajanut. 04/ farkku Aero.
Talviautona ihan kuningas shortsit olis saanu heittää jalkaa jos olis lämppärii pitänyt täysillä!
Toi on vajaa 300tkm menty mutta ei näy kyllä missään, huollettu on hyvin kuitteja oli paljon. Takakaarissa edessä oli ruosteen alut mutta annetaan se nyt 10 v autolle anteeks.
Onko sivuilla Eberimiehiä? Tossa sellanen on eikä puhu mitään tai sitten en vaan osaa käyttää sitä. Siihen apu olisi oikeen mukava. Taitaa olla orkkis asennus kun kaukosäädin on tommosen kilon lahnan kokoinen.
Vähän on vasta kilometrejä takana mutta olen myyty tyystin ja taidan mennä sinne yöksi nukkumaan.
onnea uuden auton johdosta! hyvin voin itseni tuosta tekstistä bongata kun itse autoni hain
toi on -04, eli huohotus on niin kunnossa kun se voi näissä olla. tietty letkuja kannattaa tunnustella ja öljytikut kattoa ettei niissä ole murtumia/haperuutta ja ettei korkkeihin ole kertynyt smetanaa.
paina sid-näytöstä + ja - yhtaikaa, jos ei tapahdu mitään niin ainakaan opensid Ek ole päällä, ja se kyllä yleensä softaajan toimesta autoon avataan softauksen yhteydessä, softaajasta riippuen..
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Meikäläisen kauan kytevänä ollut saabismi on vihdoin saanut hallituksen hyväksynnän. Farkku 9-5 olis tarkotus hommata, automaatilla mielellään. budjetti on 6000e molemmin puolin.
Ja sitten kysymyksiin.
Jos autossa on nk. täydellinen huoltokirja onko siihen tehty tämä paljon puhuttu huohotin päivitys ja/tai öljypohjan putsaus? Ja mitä kannattaa tulevalla koeajolla tutkia? Ja sitten vielä kuinka paljon tämä flexifuel päivitys tulee maksamaan jos sitä ei ole autoon vielä tehty?
Huolto-ohjelmaan ei huohotinpäivitys eikä öljypohjan putsaus kuulu. Huohotinpäivitys on voitu merkkihuollossa tehdä jos asiakas on jostain siihen liittyvästä asiasta valittanut, mutta automaattisesti eivät sitä ole tehneet.
Softaus maksaa satasen-pari vähän riippuen tekijästä. Ja femma muuttuu flexifueliksi ihan vain softan vaihdolla, ei tarvitse tehdä muuta eikä siitä jää mitään sen näkyvämpää jälkeä. Tulpat pitäisi vaihtaa elleivät ole valmiiksi oikeanlaiset eli NGK BCPR7ES-11
Huohotinpäivityksen tunnistaa siitä, että öljyntäyttöputkesta lähtee sivulle putki. Tästä löytyy tarkempia ohjeita foorumilta haulla. Vm. 2004 ja uudemmissa huohotus on tehtaalta kunnossa eikä asiasta tarvitse ressata.