Saabsairaus iskemässä.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

2slow4motion kirjoitti:Eipä tohonkaan tarvi varmaan seota. Myyjä ei tiennyt oikeen mistään mitään.

Onko näitä remmi ja ketjukoneella? Kun huoltopapereissa luki että remmivaihdettu?

Ketjukone. Varmaan apulaitehihna vaihdettu..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
2slow4motion
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 22:45

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Aivan mut myyjä kauppaa jakopää remppana.
Timo_H
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Su Elo 18, 2013 11:18
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja Timo_H »

Täällä kans yksi jota kiinnostais seuraavaksi autoksi 9-5 mutta arveluttaa nuo tyyppiviat.
Sivusta olen seurannut yhtä 9-5 omistajaa ja siihen on jakoketjua ja ahdinta vaihdettu alle 200tkm. Huohotinpäivitys ja sihdin putsaus tietenkin kanssa.

Onko nyt niin että ei kannata edes harkita menevänsä kaukaa katsomaan jos ei etukäteen ole tiedossa nuo remontit?

Alle 6000€ vehkeistä puhutaan.
Viimeksi muokannut Timo_H, Ti Maalis 04, 2014 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(ENTINEN) 9-3 SE 2001 EcoBooze
Chevrolet Corvette 1985 5.7TPI
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Hinta kohdilleen ja tekee ne perusrempat jos niille on tarvetta. Sitten yksi tai kaksi touhutonnia sukanvarteen niin ei ole ongelmia. Ei ole omasta mielestä 9-5 kaikista vähävikaisin, mutta toisaalta pientä rahaa vastaan antaa hyvän vastineen.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Se on hassua kun käytettyjä autoja arvioidaan KM lukeman mukaan. Huolto/huolenpito ja käyttötunnit merkkaavat paljon enemmän. 150000km auto voi olla paljon huonompi ostos kun 300000km ajettu. Itse en pelkää ostaa autoa jossa on paljon KM takana. Traktorit ja lentokoneet arvioidaan tuntien ja ylläpidon mukaan. :lol: Itse ostaisin vähintään 04 vuosimallisen 9-5:n, jossa vähän omistajia ja historia mahdollisimman hyvin tiedossa (usein pyrin soittamaan edellisille omistajille, tiedot saa 5eur netistä). Sitten katson miellyttääkö auto ulkoisesti ja varustelultaan, sen jälkeen kilometrit. Koska arvoon vaikuttaa KM määrä vääristävän paljon, joten paljon ajettu on luonnollisesti taloudellisesti erittäin varteenotettava vaihtoehto.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
2slow4motion
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 22:45

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Nyt on 9femma pihassa. Mukavaa yövuorosta herätä klo 10.45 ja ajaa 300km Mukaan se jäi. Takaisintulo matka oli yhtä juhlaa! Jesus ikuna oo noin hyvää autoa ajanut. 04/ farkku Aero.

Talviautona ihan kuningas shortsit olis saanu heittää jalkaa jos olis lämppärii pitänyt täysillä!

Toi on vajaa 300tkm menty mutta ei näy kyllä missään, huollettu on hyvin kuitteja oli paljon. Takakaarissa edessä oli ruosteen alut mutta annetaan se nyt 10 v autolle anteeks.

Onko sivuilla Eberimiehiä? Tossa sellanen on eikä puhu mitään tai sitten en vaan osaa käyttää sitä. Siihen apu olisi oikeen mukava. Taitaa olla orkkis asennus kun kaukosäädin on tommosen kilon lahnan kokoinen.

Vähän on vasta kilometrejä takana mutta olen myyty tyystin ja taidan mennä sinne yöksi nukkumaan.
2slow4motion
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 22:45

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Miten toi R85 päivitys siitä ei kaiketi ole mitään näkyvää vaan ajeteen softat sisälle?

Entä huohotin päivitys onko siinä näkyvää osaa vaihdettu? saisi vaan varmuuden että hommat on tehty
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Onnea uudelle autolle!
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

onnea uuden auton johdosta! hyvin voin itseni tuosta tekstistä bongata kun itse autoni hain ;)

toi on -04, eli huohotus on niin kunnossa kun se voi näissä olla. tietty letkuja kannattaa tunnustella ja öljytikut kattoa ettei niissä ole murtumia/haperuutta ja ettei korkkeihin ole kertynyt smetanaa.

paina sid-näytöstä + ja - yhtaikaa, jos ei tapahdu mitään niin ainakaan opensid Ek ole päällä, ja se kyllä yleensä softaajan toimesta autoon avataan softauksen yhteydessä, softaajasta riippuen..
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
2slow4motion
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 22:45

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja 2slow4motion »

Juu eli painoin napit pohjaan ja näyttöön tuli 3 nullta ylös ja 2 mitäs tää ny sit meinaa.?
Naekki
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Su Helmi 02, 2014 20:54
Paikkakunta: Tampere

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja Naekki »

Morjens,

Meikäläisen kauan kytevänä ollut saabismi on vihdoin saanut hallituksen hyväksynnän. Farkku 9-5 olis tarkotus hommata, automaatilla mielellään. budjetti on 6000e molemmin puolin.
Ja sitten kysymyksiin.
Jos autossa on nk. täydellinen huoltokirja onko siihen tehty tämä paljon puhuttu huohotin päivitys ja/tai öljypohjan putsaus? Ja mitä kannattaa tulevalla koeajolla tutkia? Ja sitten vielä kuinka paljon tämä flexifuel päivitys tulee maksamaan jos sitä ei ole autoon vielä tehty?

Kiitän jo etukäteen
9³ SC Aero 2.0T M6 XWD eLSD MY09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saabsairaus iskemässä.

Viesti Kirjoittaja AZP »

Huolto-ohjelmaan ei huohotinpäivitys eikä öljypohjan putsaus kuulu. Huohotinpäivitys on voitu merkkihuollossa tehdä jos asiakas on jostain siihen liittyvästä asiasta valittanut, mutta automaattisesti eivät sitä ole tehneet.

Softaus maksaa satasen-pari vähän riippuen tekijästä. Ja femma muuttuu flexifueliksi ihan vain softan vaihdolla, ei tarvitse tehdä muuta eikä siitä jää mitään sen näkyvämpää jälkeä. Tulpat pitäisi vaihtaa elleivät ole valmiiksi oikeanlaiset eli NGK BCPR7ES-11

Huohotinpäivityksen tunnistaa siitä, että öljyntäyttöputkesta lähtee sivulle putki. Tästä löytyy tarkempia ohjeita foorumilta haulla. Vm. 2004 ja uudemmissa huohotus on tehtaalta kunnossa eikä asiasta tarvitse ressata.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin