Aero ongelmaa...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Jups, eli oireet ovat niin yksinkertaiset kun polkasen kaasua niin tulee ihan kuin fuelcut imiö ja nenä osuu rattiin. OBD (bluetooth) lukialla paineet 0,8bar, ja nykäsyn jälkeen peruspaineille.
Uusittu tulpat ja magneettiventtiili, sekä kansi plaanattu.

Magneettiventtiilini oli rikki fyysisesti, oli mahdollista laittaa siis pistoke väärinpäin, ja kansirempan jälkeen se olikin niin. Voiko tuo rikkoa ECUN?

Evap tulpattu.
Auto siis 02 ja ~250t mittarissa
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Tuleeko vikakoodeja? SID-infoa käytössä, mitä näyttää?

Ekaks tulee mieleen bensapumppu tai ilmavuoto.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja markusR »

Näillä keleillä olisikohan tuolla luistonestolla osuutta asiaan?
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Ei ole sid infoa.
Miten olisi helpoin lähteä poissulkemaan tuota ilmavuotoa?
Huomasin muuten uudessa mankkuventtiilissä että kun venttiilin R putkee puhaltaa niin liittimen tyvestä tulee ilmaa?
Voiko tuota mankkuventtiilin ohjaussignaalia tarkastaa mitenkä? Siis mitä sieltä tulee ulos.. Johdon kun otti irti niin vikakoodin siitä kyllä sai, eli jotain elämää piuhassa kulkee.
Mulla on mahdollisuus lainata toista sytkä kassua, voiko se aiheuttaa nykimisen ilman vikakoodeja?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Yks konsti ilmavuotojen testaukseen on ottaa letku irti immusta, laittaa muovipullo sinne letkuun ja puhaltaa paineilmaa sieltä magneettiventtiilin R-letkusta. Jos pullo lentää, niin systeemi pitää.

Ja alipaineletkut kannattaa käydä läpi ihan silmin ja sormin. Mäkin hain joskus viime keväänä tuosta paikallisesta varaosataivaasta silikoniletkua alipaineletkuja varten, nyt syksyllä tuli vikakoodia, niin yhdestä letkusta puuttui puolet letkusta varmaan viiden sentin matkalta.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Tero »

Kokeile toista kasettia. Ei anna välttämättä vikakoodia.. Entäpä ilmamassamittarin kunto? Jos vanha niin varsin todennäköistä, että aiheuttaa ongelmia. Bensansuodatinkin kannattaa laittaa samalla, jos ei tietoa vaihdosta.
Saab 9-5 Aero -00
rami22

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja rami22 »

vaihda mankku tai korjaa vuoto.liittimen juuren vuodon voi korjata liimalla joka ei ole lirua,valuu sisälle joka ei hyvä.jos pässi ehjä letkusta imasemalla tuntuu vastus,kokeile pässi kääntää toisin päin.helppoja korjata/kokeilla.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

rami22 kirjoitti:vaihda mankku tai korjaa vuoto.liittimen juuren vuodon voi korjata liimalla joka ei ole lirua,valuu sisälle joka ei hyvä.jos pässi ehjä letkusta imasemalla tuntuu vastus,kokeile pässi kääntää toisin päin.helppoja korjata/kokeilla.
Kiitos neuvoista..
OT:Oletko koskaan miettinyt vihanhallinta kurssia tai vastaavaa mielenterveydellistä palvelua?

Ystävällisin terveisin "pässi"
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Tero kirjoitti:Kokeile toista kasettia. Ei anna välttämättä vikakoodia.. Entäpä ilmamassamittarin kunto? Jos vanha niin varsin todennäköistä, että aiheuttaa ongelmia. Bensansuodatinkin kannattaa laittaa samalla, jos ei tietoa vaihdosta.

Täytyy kokeilla tulevalla viikolla kasettia, ja sitten jos vaan mahdollista, ottaa immu irti ja putsata.. :) Miten suuri riski on rikkoa immu jos putsaukseen käyttää siihen soveltuvaa spraytä?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Pässi ei viitaa henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, vaan on bypass venttiilin useasti käytetty suomennos.

Joten palkokasvit pois nenusta :D.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

9000 automaatilla kirjoitti:Pässi ei viitaa henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, vaan on bypass venttiilin useasti käytetty suomennos.

Joten palkokasvit pois nenusta :D.
Täällä savossa pässitellään.... Viddu... soorii...."nauraa niin että halkeen"
:oops:

"paipassi"
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Lobo_Earthworm kirjoitti:
9000 automaatilla kirjoitti:Pässi ei viitaa henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, vaan on bypass venttiilin useasti käytetty suomennos.

Joten palkokasvit pois nenusta :D.
Täällä savossa pässitellään.... Viddu... soorii...."nauraa niin että halkeen"
:oops:

"paipassi"
Imin pässiä (nauraa :) ) Tuntuu vastus...
Olen tehny myös sen paipassi modin tohon, eli siitä ihme venttiililtä yhdistin letkun suoraan läppäkoteloon....

OT. Ai luoja näide väärinkäsitysten kanssa... Anteeksi Rami ja muut.. :roll:
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
rami22

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja rami22 »

no problem,tuo pässin kääntö on jelpannut tapauksessa jossa ollaan hippeimillään ahtojen kanssa et vetää yli.mut tuo ei sulla ole lähellä ellei mittauksen kohalla ole lukija juminu ja mittaus tulos ei ole täsmällinen.pistitkö pässin letkun yksinäiseen liittimeen vai pensapaineen säätimeen menevään yläpuoliseen kaasuläppä kotelolla?
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

rami22 kirjoitti:no problem,tuo pässin kääntö on jelpannut tapauksessa jossa ollaan hippeimillään ahtojen kanssa et vetää yli.mut tuo ei sulla ole lähellä ellei mittauksen kohalla ole lukija juminu ja mittaus tulos ei ole täsmällinen.pistitkö pässin letkun yksinäiseen liittimeen vai pensapaineen säätimeen menevään yläpuoliseen kaasuläppä kotelolla?
Löysin netistä ohjeen, linkkiä en muista, mut poistin siltä elektroniselta säätimeltä lähtevät letku ja nakkasin suoraan läppäkoteloon. :)
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Aero ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja mestari »

no alkoiko pelaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin