Aero ongelmaa...
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Aero ongelmaa...
Jups, eli oireet ovat niin yksinkertaiset kun polkasen kaasua niin tulee ihan kuin fuelcut imiö ja nenä osuu rattiin. OBD (bluetooth) lukialla paineet 0,8bar, ja nykäsyn jälkeen peruspaineille.
Uusittu tulpat ja magneettiventtiili, sekä kansi plaanattu.
Magneettiventtiilini oli rikki fyysisesti, oli mahdollista laittaa siis pistoke väärinpäin, ja kansirempan jälkeen se olikin niin. Voiko tuo rikkoa ECUN?
Evap tulpattu.
Auto siis 02 ja ~250t mittarissa
Uusittu tulpat ja magneettiventtiili, sekä kansi plaanattu.
Magneettiventtiilini oli rikki fyysisesti, oli mahdollista laittaa siis pistoke väärinpäin, ja kansirempan jälkeen se olikin niin. Voiko tuo rikkoa ECUN?
Evap tulpattu.
Auto siis 02 ja ~250t mittarissa
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Aero ongelmaa...
Tuleeko vikakoodeja? SID-infoa käytössä, mitä näyttää?
Ekaks tulee mieleen bensapumppu tai ilmavuoto.
Ekaks tulee mieleen bensapumppu tai ilmavuoto.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: Aero ongelmaa...
Näillä keleillä olisikohan tuolla luistonestolla osuutta asiaan?
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Aero ongelmaa...
Ei ole sid infoa.
Miten olisi helpoin lähteä poissulkemaan tuota ilmavuotoa?
Huomasin muuten uudessa mankkuventtiilissä että kun venttiilin R putkee puhaltaa niin liittimen tyvestä tulee ilmaa?
Voiko tuota mankkuventtiilin ohjaussignaalia tarkastaa mitenkä? Siis mitä sieltä tulee ulos.. Johdon kun otti irti niin vikakoodin siitä kyllä sai, eli jotain elämää piuhassa kulkee.
Mulla on mahdollisuus lainata toista sytkä kassua, voiko se aiheuttaa nykimisen ilman vikakoodeja?
Miten olisi helpoin lähteä poissulkemaan tuota ilmavuotoa?
Huomasin muuten uudessa mankkuventtiilissä että kun venttiilin R putkee puhaltaa niin liittimen tyvestä tulee ilmaa?
Voiko tuota mankkuventtiilin ohjaussignaalia tarkastaa mitenkä? Siis mitä sieltä tulee ulos.. Johdon kun otti irti niin vikakoodin siitä kyllä sai, eli jotain elämää piuhassa kulkee.
Mulla on mahdollisuus lainata toista sytkä kassua, voiko se aiheuttaa nykimisen ilman vikakoodeja?
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Aero ongelmaa...
Yks konsti ilmavuotojen testaukseen on ottaa letku irti immusta, laittaa muovipullo sinne letkuun ja puhaltaa paineilmaa sieltä magneettiventtiilin R-letkusta. Jos pullo lentää, niin systeemi pitää.
Ja alipaineletkut kannattaa käydä läpi ihan silmin ja sormin. Mäkin hain joskus viime keväänä tuosta paikallisesta varaosataivaasta silikoniletkua alipaineletkuja varten, nyt syksyllä tuli vikakoodia, niin yhdestä letkusta puuttui puolet letkusta varmaan viiden sentin matkalta.
Ja alipaineletkut kannattaa käydä läpi ihan silmin ja sormin. Mäkin hain joskus viime keväänä tuosta paikallisesta varaosataivaasta silikoniletkua alipaineletkuja varten, nyt syksyllä tuli vikakoodia, niin yhdestä letkusta puuttui puolet letkusta varmaan viiden sentin matkalta.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Re: Aero ongelmaa...
Kokeile toista kasettia. Ei anna välttämättä vikakoodia.. Entäpä ilmamassamittarin kunto? Jos vanha niin varsin todennäköistä, että aiheuttaa ongelmia. Bensansuodatinkin kannattaa laittaa samalla, jos ei tietoa vaihdosta.
Saab 9-5 Aero -00
Re: Aero ongelmaa...
vaihda mankku tai korjaa vuoto.liittimen juuren vuodon voi korjata liimalla joka ei ole lirua,valuu sisälle joka ei hyvä.jos pässi ehjä letkusta imasemalla tuntuu vastus,kokeile pässi kääntää toisin päin.helppoja korjata/kokeilla.
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Aero ongelmaa...
Kiitos neuvoista..rami22 kirjoitti:vaihda mankku tai korjaa vuoto.liittimen juuren vuodon voi korjata liimalla joka ei ole lirua,valuu sisälle joka ei hyvä.jos pässi ehjä letkusta imasemalla tuntuu vastus,kokeile pässi kääntää toisin päin.helppoja korjata/kokeilla.
OT:Oletko koskaan miettinyt vihanhallinta kurssia tai vastaavaa mielenterveydellistä palvelua?
Ystävällisin terveisin "pässi"
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Aero ongelmaa...
Tero kirjoitti:Kokeile toista kasettia. Ei anna välttämättä vikakoodia.. Entäpä ilmamassamittarin kunto? Jos vanha niin varsin todennäköistä, että aiheuttaa ongelmia. Bensansuodatinkin kannattaa laittaa samalla, jos ei tietoa vaihdosta.
Täytyy kokeilla tulevalla viikolla kasettia, ja sitten jos vaan mahdollista, ottaa immu irti ja putsata..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Aero ongelmaa...
Pässi ei viitaa henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, vaan on bypass venttiilin useasti käytetty suomennos.
Joten palkokasvit pois nenusta
.
Joten palkokasvit pois nenusta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Aero ongelmaa...
Täällä savossa pässitellään.... Viddu... soorii...."nauraa niin että halkeen"9000 automaatilla kirjoitti:Pässi ei viitaa henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, vaan on bypass venttiilin useasti käytetty suomennos.
Joten palkokasvit pois nenusta.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
"paipassi"
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Aero ongelmaa...
Imin pässiä (nauraaLobo_Earthworm kirjoitti:Täällä savossa pässitellään.... Viddu... soorii...."nauraa niin että halkeen"9000 automaatilla kirjoitti:Pässi ei viitaa henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, vaan on bypass venttiilin useasti käytetty suomennos.
Joten palkokasvit pois nenusta.
"paipassi"
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Olen tehny myös sen paipassi modin tohon, eli siitä ihme venttiililtä yhdistin letkun suoraan läppäkoteloon....
OT. Ai luoja näide väärinkäsitysten kanssa... Anteeksi Rami ja muut..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Aero ongelmaa...
no problem,tuo pässin kääntö on jelpannut tapauksessa jossa ollaan hippeimillään ahtojen kanssa et vetää yli.mut tuo ei sulla ole lähellä ellei mittauksen kohalla ole lukija juminu ja mittaus tulos ei ole täsmällinen.pistitkö pässin letkun yksinäiseen liittimeen vai pensapaineen säätimeen menevään yläpuoliseen kaasuläppä kotelolla?
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Aero ongelmaa...
Löysin netistä ohjeen, linkkiä en muista, mut poistin siltä elektroniselta säätimeltä lähtevät letku ja nakkasin suoraan läppäkoteloon.rami22 kirjoitti:no problem,tuo pässin kääntö on jelpannut tapauksessa jossa ollaan hippeimillään ahtojen kanssa et vetää yli.mut tuo ei sulla ole lähellä ellei mittauksen kohalla ole lukija juminu ja mittaus tulos ei ole täsmällinen.pistitkö pässin letkun yksinäiseen liittimeen vai pensapaineen säätimeen menevään yläpuoliseen kaasuläppä kotelolla?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Re: Aero ongelmaa...
no alkoiko pelaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,