Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Onnistuuko noiden osien vaihto moottorin paikallaan ollessa. Ajatus oli, että jos joskus tulee tarvetta niin olisi osat työohjeet valmiiksi hallussa.
Helpointa varmaan olisi tietysti irrottaa koko paketti alakautta, mutta sellaiseen ei ole työvälineitä omassa tallissa.
Helpointa varmaan olisi tietysti irrottaa koko paketti alakautta, mutta sellaiseen ei ole työvälineitä omassa tallissa.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Onnistuu se tiputtamatta konetta. Jos pitää ohjeita kysyä niin kannattaa varmaan eka kerta tehdä jonkun kanssa joka on tehnyt aikaisemmin.
Mutta imho vaivaa nähden tiputtaa koneen ja tekee kunnolla uusii samalla mm. runkolinjan laakerit, männänrekaat, tekee kansirempan kun irti sen on tultava kuitenkin, uusii stefat ja kaikki tiivisteet, putsaa öljypohjan.
Samalla ku on se moottori pois konehuoneesta niin sen saakin näppärästi pestyä
Tässä kohtaa ollaanki jo siinä että kannattaako sitä remppaa vai vaan suosiolla heittää uusi kone keulille kun ne eivät maltaita maksa nykyäään.
Mutta imho vaivaa nähden tiputtaa koneen ja tekee kunnolla uusii samalla mm. runkolinjan laakerit, männänrekaat, tekee kansirempan kun irti sen on tultava kuitenkin, uusii stefat ja kaikki tiivisteet, putsaa öljypohjan.
Samalla ku on se moottori pois konehuoneesta niin sen saakin näppärästi pestyä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tässä kohtaa ollaanki jo siinä että kannattaako sitä remppaa vai vaan suosiolla heittää uusi kone keulille kun ne eivät maltaita maksa nykyäään.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Joopa, vaihda koko kone uuteen, ei tarvitse kiroilla, kun kaikkien apulaitteiden ym. sipatessa.
Se on Saabismia se.
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
Paikat Turboo!
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Kiitos näistä tiedon hippusista...
WIS:sistä katsoisin, mutta ei ole enää konetta johon sen voisi asentaa.
Tonnarissa sai koneen päädyn joskus muinoin kohtuu vaivalla irti, kun tuli venttiilin varren tiivisteet vaihdettua. No ehkä tuolloin oli enemmän aikaa.
Täytyy ostaa tarvittaessa vaihto osaavalta tekijältä. Jakoketjun kiristimen mittaa en ole mitannut, eikä rohinaa toistaiseksi koneesta tule. Ihan mielenkiinnosta olisin jo aiheeseen paneutunut. Aikaisemmin nämä autonhuolto hommat tuli tehtyä kaikki itse.
Onko Turussa osaajia. Siis muita kuin Metro ja Länsiauto?
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
WIS:sistä katsoisin, mutta ei ole enää konetta johon sen voisi asentaa.
Tonnarissa sai koneen päädyn joskus muinoin kohtuu vaivalla irti, kun tuli venttiilin varren tiivisteet vaihdettua. No ehkä tuolloin oli enemmän aikaa.
Täytyy ostaa tarvittaessa vaihto osaavalta tekijältä. Jakoketjun kiristimen mittaa en ole mitannut, eikä rohinaa toistaiseksi koneesta tule. Ihan mielenkiinnosta olisin jo aiheeseen paneutunut. Aikaisemmin nämä autonhuolto hommat tuli tehtyä kaikki itse.
Onko Turussa osaajia. Siis muita kuin Metro ja Länsiauto?
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Aina vaan suositellaan moottorin vaihtoa, kun jotain vikaa tulee. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
nugge, onko tosiaan niin, että kansi pitää irroittaa jakopäärempan yhteydessä?
PVI:lle vinkiksi: jos sulla ei vielä ole jakopäässä vikaa, niin suosittelen vaihtelemaan öljyt riittävän tiuhaan ja välttämään pätkäajoa. Voipi olla ettei tulekkaan vikaa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
nugge, onko tosiaan niin, että kansi pitää irroittaa jakopäärempan yhteydessä?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
PVI:lle vinkiksi: jos sulla ei vielä ole jakopäässä vikaa, niin suosittelen vaihtelemaan öljyt riittävän tiuhaan ja välttämään pätkäajoa. Voipi olla ettei tulekkaan vikaa.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Onnistuu paikoillaan mut joutuu vähän konetta liikuttelee kuskin puolelle. Ite tein just omaan wis:sun ohjeilla kun oli pidempään jo ääntä pidellyt. Samalla kandee vaihtaa myös vesipumppu. Omassa ainakin laakerit äänsi, ja viissiin muutenki suositellaan samassa yhteydessä tehtäväks.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Moottorin vaihtoa suosittelen koska uusi moottori maksaa 1800€ ovelle toimitettuna. Kunnon koneremonttiin menee se 1000€ osiin + työ. Ja uusi on aina uusi.smeq kirjoitti:Aina vaan suositellaan moottorin vaihtoa, kun jotain vikaa tulee.
nugge, onko tosiaan niin, että kansi pitää irroittaa jakopäärempan yhteydessä?![]()
PVI:lle vinkiksi: jos sulla ei vielä ole jakopäässä vikaa, niin suosittelen vaihtelemaan öljyt riittävän tiuhaan ja välttämään pätkäajoa. Voipi olla ettei tulekkaan vikaa.
Etsä saa niitä laahaimia/jakopäänkoppaa nätisti irti/vaihdettua jos et ota kantta irti.
Kuten kole sanoin niin pitää nimenomaan kone liikuttaa kuskinpuolelle. Onnistuu kun ottaa kannen irti ja ripustaa ketjulla kannnepulttien avulla kannatinpalkkista, tietenki moottoriripustukset ja apurunko irti niin että se liikkuu vapaasti.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Ei se uusi moottori siellä ovella paljon ilahduta. Kai se moottorin vaihtokin jotain maksaa.nugge kirjoitti:Moottorin vaihtoa suosittelen koska uusi moottori maksaa 1800€ ovelle toimitettuna. Kunnon koneremonttiin menee se 1000€ osiin + työ. Ja uusi on aina uusi.
Etsä saa niitä laahaimia/jakopäänkoppaa nätisti irti/vaihdettua jos et ota kantta irti.
Kuten kole sanoin niin pitää nimenomaan kone liikuttaa kuskinpuolelle. Onnistuu kun ottaa kannen irti ja ripustaa ketjulla kannnepulttien avulla kannatinpalkkista, tietenki moottoriripustukset ja apurunko irti niin että se liikkuu vapaasti.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hyvä tietää toi kansi homma.
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Jos virossa osaavalla pajalla täydellinen jakopääremppa pystytään tekemään osineen 750 euroon, ei työn määrä voi ihan älytön olla.
Samalla pajalla muuten moottorin vaihto näkyy maksavan 600e (pelkkä työ), eli siis työtä on tuossa enemmän kun normaalissa jakopäärempassa.
Samalla pajalla muuten moottorin vaihto näkyy maksavan 600e (pelkkä työ), eli siis työtä on tuossa enemmän kun normaalissa jakopäärempassa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Herää kysymys kenen tekemiä osia ne käyttää ja mitä osia ne oikeasti vaihtaa tohon hintaan.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
"sisältää ketjusarjan, kaikki tarvittavat tiivisteet, uuden synteettisen öljyn, öljynsuodatimen, sekä työn hinnan - asennetaan alkuperäiset varaosat"
Ei siis sisällä esim. sitä vesipumppua.
Tuntihinta näyttää olevan 30€, eli jos varaosat on vaikka sen 300e, niin jäähän tuohon vielä kaksi työpäivää työtä.
Ei siis sisällä esim. sitä vesipumppua.
Tuntihinta näyttää olevan 30€, eli jos varaosat on vaikka sen 300e, niin jäähän tuohon vielä kaksi työpäivää työtä.
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
PCS teki täydellisen jakopääremontin tuohon sigun -98 femmaan, kone paikoillaan, kantta irroittamatta.nugge kirjoitti: Etsä saa niitä laahaimia/jakopäänkoppaa nätisti irti/vaihdettua jos et ota kantta irti.
Sisälsi osasarjat 53.1006 ja 53.1003, originaalitavaraa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Eiks sen yhden pitkän tai isoimman laahaimen irroittamisee tarvi ottaa kansi pois? Tai muistelisin näin
Edit; siis se laahaimen yläpää ottaa kanteen kiinni ja se tappi mihin se kiinnitetään niin ei anna myöden niin paljoa että sen saisi pois, vaikka kuinka kääntelis ja vääntelis ja jos sen rikkoo niin ei saa uutta ainakaan tilalle ilman kannen irroitusta tai jotai....emt..
Edit; siis se laahaimen yläpää ottaa kanteen kiinni ja se tappi mihin se kiinnitetään niin ei anna myöden niin paljoa että sen saisi pois, vaikka kuinka kääntelis ja vääntelis ja jos sen rikkoo niin ei saa uutta ainakaan tilalle ilman kannen irroitusta tai jotai....emt..
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Kannattaa käydä tutustumassa paikkaan...nugge kirjoitti:Herää kysymys kenen tekemiä osia ne käyttää ja mitä osia ne oikeasti vaihtaa tohon hintaan.
Käyttää varmasti alkup. osia,ja kestää varmasti vertailun suomalaisiin "osaajiin"
Tilatkin on,ei ehkä niin pajamaiset.
Suosittelen
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86