Saab 9-5 Check engine
Re: Saab 9-5 Check engine
Noniin, kauan se vikavalo pysyikin poissa, noin 150km ja pari päivää. Auto pelaa ihan normaalisti edelleen.
Yritin etsiskellä imuvuotoja, mutta ainoa irtonainen letku, jonka löysin oli jarrutehostimen luona. Eli siinä jarrunestesäiliössä alaviistossa oleva liitin oli tyhjänä ja tökkäsin siihen irrallaan olleen mustan letkun joka tulee laatikosta?! Tällä tuskin on vaikutusta tohon vikakoodiin P1181?
Yritin etsiskellä imuvuotoja, mutta ainoa irtonainen letku, jonka löysin oli jarrutehostimen luona. Eli siinä jarrunestesäiliössä alaviistossa oleva liitin oli tyhjänä ja tökkäsin siihen irrallaan olleen mustan letkun joka tulee laatikosta?! Tällä tuskin on vaikutusta tohon vikakoodiin P1181?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saab 9-5 Check engine
Edelleen,vika voi olla viallinen jarrutehostin,IMMu,lambda tai muuten vain joku ilmavuoto jossain...eli laihalla menee! Vaihda ny aluks KAIKKI alipaineletkut uusiin koko konehuoneessa . Vuotaako EVAP?
#2285
Re: Saab 9-5 Check engine
Tuohon jarrutehostinvikaan en usko, koska en ole havainnut siinä mitään epänormaalia. Täytyy tutkia autoa tarkemmin, kun siihen on mahdollisuus.
EVAP voisi olla yksi mahdollinen vian aiheuttaja, on ollut minulla syksyllä irti. Kannattaako EVAP tulpata?
Eikö Lambdan tai IMMun rikkoutumista/toimimattomuutta pysty havaitsemaan mitenkään? Käynnistä/nykimisestä/pakokaasusta tms?
On muuten aika hanurista tuo Saabin moottorinohjaus, jos OBD:n kautta ei pääse yksittäiseen vikaa aiheuttavaan anturiin kiinni. Open SID:istähän kaikki varmaan selviäis, mutta kun mulla ei ole softaa vielä päivitelty...
EVAP voisi olla yksi mahdollinen vian aiheuttaja, on ollut minulla syksyllä irti. Kannattaako EVAP tulpata?
Eikö Lambdan tai IMMun rikkoutumista/toimimattomuutta pysty havaitsemaan mitenkään? Käynnistä/nykimisestä/pakokaasusta tms?
On muuten aika hanurista tuo Saabin moottorinohjaus, jos OBD:n kautta ei pääse yksittäiseen vikaa aiheuttavaan anturiin kiinni. Open SID:istähän kaikki varmaan selviäis, mutta kun mulla ei ole softaa vielä päivitelty...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saab 9-5 Check engine
Ei se moottorinohjaus voi muissakaan autoissa tietää että mikä vika tarkalleen aiheuttaa esim. virheellisen seoksen. Ei siellä selvännäkijää ole purkin sisään sullottu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 Check engine
Totta. Ei se voi kertoa, miksi seos on laiha, mutta voi joissain tapauksissa kertoa, että mikä on vikakoodin aiheuttanut, esim. Lambda nro. 2 ei ole annettujen raja-arvojen sisällä.jcarlson kirjoitti:Ei se moottorinohjaus voi muissakaan autoissa tietää että mikä vika tarkalleen aiheuttaa esim. virheellisen seoksen. Ei siellä selvännäkijää ole purkin sisään sullottu.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saab 9-5 Check engine
Ja sen Trionic kertoisikin jos niin asia olisi. Ei ole sama asia että seos on liian laiha kuin että jos lambda-anturin arvo olisi normaalin mittausalueen ulkopuolella.
P1181 tarkoittaa että summautuva sopeutus on maksimiarvossaan, eli jostain syystä pienilla ilmamäärillä on rikastettava liikaa. Tämä ei ole anturivika. Jossain on ilmavuoto, ja Trionic eikä mikään muukaan moottorinohjaus ei voi tietää että missä.
P1181 tarkoittaa että summautuva sopeutus on maksimiarvossaan, eli jostain syystä pienilla ilmamäärillä on rikastettava liikaa. Tämä ei ole anturivika. Jossain on ilmavuoto, ja Trionic eikä mikään muukaan moottorinohjaus ei voi tietää että missä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 Check engine
ja vuosimallista päätellen taas se suosituin vuotokohta on läppäkotelon ja huohotinloukon välissä olevan takaiskun kara murtunut. Valkoinen takaisku on siinä venakopan ja läppäkotelon välissä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-5 Check engine
Noniin. Nyt saatiin viisaat heräämään ja tulkkaamaan maallikolle vähän Trionicin lainalaisuuksia. Kiitos avusta, nyt on paljon helpompi jatkaa vianetsintää.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Saab 9-5 Check engine
Perjantaina töistä tullessa tuli "tuutattua" motarin rampista vähän normaalia kovemmin. Illalla sitten kun lähdin kauppaan niin moottorivalo syttyi ja kaikki tehot kadoksissa . Auto muutaman viikon vanha joten muutama kirosana tuli lueteltua. Tänään aamulla sitten sidistä koodi #4368. Googlailujen jälkeen osasin paikallistaa vikaa. Toi kuvassa ollut "letkunkiristin" oli löystynyt ja letku osin pois paikaltaan. (Oli näköjään nippusiteillä muutenkin korjailtu) Letku paikalleen, akku irti ja jotain Sidissä räpelsin. Lopputuloksena moottorivalo sammui ja koeajolla auto toimi normaalisti . Jos tällä tuli kuntoon ja suuri helpotus.
Saab 9-5 2.3 Vector 2005
Re: Saab 9-5 Check engine
Olettaisin, että osuit oikeaan, Otin ensimmäisenä sen venakopan takana olevan koristemuovin pois ja ensimmäisenä osui silmään poikkimennyt valkoinen takaisku, joka oli irti letkusta.vesa67 kirjoitti:ja vuosimallista päätellen taas se suosituin vuotokohta on läppäkotelon ja huohotinloukon välissä olevan takaiskun kara murtunut. Valkoinen takaisku on siinä venakopan ja läppäkotelon välissä.
Tarviiko koko letkuhässäkkä vaihtaa vai riittääkö takaiskun vaihto? Ne varmaan marmorilla osaa myydä mulla oikean osan, jos on ns. tyyppivika
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Saab 9-5 Check engine
Eikös ne ole noita korvannut Motonetin tavis takaiskuilla? Etsi -toiminnolla varmaan löytyy...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Saab 9-5 Check engine
Kun asennat sitä uutta takaiskuventtiiliä niin tarkista että ne letkujen toiset päät on auki eli ilma kulkee venttiilikoppaan ja läppäkoteloon päin. MOT.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Saab 9-5 Check engine
Ei toimi noin uudessa, kun toinen putkista on kovamuovinen. Pitää ostaa koko putken toinen puolikas ja joku oli näin tehnyt tuossa muutama kuukausi sitten noin 40 euron hintaan: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=1452139000 automaatilla kirjoitti:Eikös ne ole noita korvannut Motonetin tavis takaiskuilla? Etsi -toiminnolla varmaan löytyy...
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Saab 9-5 Check engine
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 55927.htmlJyrchi kirjoitti: Ei toimi noin uudessa, kun toinen putkista on kovamuovinen. Pitää ostaa koko putken toinen puolikas ja joku oli näin tehnyt tuossa muutama kuukausi sitten noin 40 euron hintaan: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=145213
Riku myi tuota vuosi sitten hintaan 20,70 euroa. Nykyinen hinta selviää:
http://www.pro-carservice.com/
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saab 9-5 Check engine
samalla sisähalkaisialla oleva metritavarana myytävä letku käy myös,pyytää vielä ohuella seinämällä olevaa.molemmissa vastapuolen päissä saman kokoinen rotanhäntä.