Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Ei tarvii välttämättä kantta ja apurunkoa irrottaa. Ite tein niitä irrottamatta. Venttiilikoppa riittää. Saa sen laahaimen pujoteltuu pois. Kyl se wis:si oli hyvä remppaa tehdessä olis muuten jääny tälläselta amatööriltä tekemättä.
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Täytyy korjata asiaa, kyllä ne laahaimet sieltä kaikki irtoaa ilman kannen ottamista. Kuten tuolla ennen väitin, Itse kun purin konetta niin olin liian varovainen. Smequn painostuksen alla kokeiltiin miten irtoaa, ei tipu mutta ei se sinne jääkkään. Mutta tässä pieni klippi poisotosta https://www.youtube.com/watch?v=wG1fpVx ... ata_player noi saundit on todella mahtavat
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Kiitoksia kommenteista kaikille. Pitää tutkailla vielä mitä tekee.smeq kirjoitti:Aina vaan suositellaan moottorin vaihtoa, kun jotain vikaa tulee.
nugge, onko tosiaan niin, että kansi pitää irroittaa jakopäärempan yhteydessä?
PVI:lle vinkiksi: jos sulla ei vielä ole jakopäässä vikaa, niin suosittelen vaihtelemaan öljyt riittävän tiuhaan ja välttämään pätkäajoa. Voipi olla ettei tulekkaan vikaa.
Öljyjä on vaihdeltu 10tkm välein.
Tuo 1800 ekua uudesta koneesta ei kyllä ole paha hinta. Taitaa olla ilman turboa yms. koska SaabPartners myy turbollisena 2495€.
Käytettyjä B235:sia pitäisi siis saada hyvään hintaan jos uusi maksaa tuon. Voisi oikeastaan harrastuksen vuoksi hankkia käytetyn koneen ja verestää muistoja...
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Joo ilman hyrrää toi 1800€ pata Neobrossilta on. Imusarja,pakosarja,calix vastus, suuttimet, joskus kaasuläppäkotelo, vetolevy tai vauhtipyörä niissä tuppaa oleen.
Ja sehän on just B235
Ja sehän on just B235
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
Ei ole koskaan ollut tuohon hintaa kaasuläppäkoteloa mukana, huohotinsetti, imu/pakosarja kyllä ja vaihtelevasti suuttimet, vetolevy/vauhtipyörä ja alipainepumppu.
Kaikki muu onkin sitten riisuttu, jopa startin toisen kiinnityksen pinnapulttia myöten.
Tulpatkin löytyy ja koneita on koekäytetty hetken aikaa tulppien kärkien sävystä päätellen.
Mut silti se on tosi selkeä lähtökohta, pelkkä koneenvaihto femmaan sujuu kahdessa päivässä jo aika sutjakasti tuollaisen avulla.
Kaikki muu onkin sitten riisuttu, jopa startin toisen kiinnityksen pinnapulttia myöten.
Tulpatkin löytyy ja koneita on koekäytetty hetken aikaa tulppien kärkien sävystä päätellen.
Mut silti se on tosi selkeä lähtökohta, pelkkä koneenvaihto femmaan sujuu kahdessa päivässä jo aika sutjakasti tuollaisen avulla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Jakopään ja tasapainoakselin osien vaihto?
nugge kirjoitti:Moottorin vaihtoa suosittelen koska uusi moottori maksaa 1800€ ovelle toimitettuna. Kunnon koneremonttiin menee se 1000€ osiin + työ. Ja uusi on aina uusi.smeq kirjoitti:Aina vaan suositellaan moottorin vaihtoa, kun jotain vikaa tulee.
nugge, onko tosiaan niin, että kansi pitää irroittaa jakopäärempan yhteydessä?
PVI:lle vinkiksi: jos sulla ei vielä ole jakopäässä vikaa, niin suosittelen vaihtelemaan öljyt riittävän tiuhaan ja välttämään pätkäajoa. Voipi olla ettei tulekkaan vikaa.
Etsä saa niitä laahaimia/jakopäänkoppaa nätisti irti/vaihdettua jos et ota kantta irti.
Kuten kole sanoin niin pitää nimenomaan kone liikuttaa kuskinpuolelle. Onnistuu kun ottaa kannen irti ja ripustaa ketjulla kannnepulttien avulla kannatinpalkkista, tietenki moottoriripustukset ja apurunko irti niin että se liikkuu vapaasti.
Ei tarvitse kantta irroittaa.Samalla kun jakopää osat vaihtaa niin kuitenkin on öljypohjan putsaus hyvä tehdä ja silloin menee jakopään kansikin helpommin paikalleen. Pitää vain varoa kannen ja kopan välistä tiivistettä ja samaa mömmöä kuin kopan tiivitämiseen laittaa väliin.
Ohjarit saa vaihdettua vaikka kansi on paikallaan. Ohjarit sujuu sen verran että menee paikalleen. Ahdasta on mutta onnistuu...