Trouble code P1302
Trouble code P1302
Nelosvaihteen täyskaasukiihdytyksen 80 - 120 km/h lopussa alkoi CEL vilkkumaan, loppui noin 1 min rauhallisen ajon jälkeen. Scantool antoi vikakoodiksi tuon P1302. Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa ja mitä on suositeltava toimenpide ? Kiitosss.
9-3 Viggen #1487
Juu, nuo löysinkin. Kiitoksia joka tapauksessa. Saabscenestä ei search löytäny mitään tuolla koodilla. P000 - P0999 on "generic" koodeja ja P1000 - on "manufacturer specific"
Tuollaista tuo koodi lupailee muille merkeille:
P1302 Acura Cylinder 2 Misfire
P1302 Ford MAP/BARO Solenoid Circuit Malfunction.
P1302 Ford Diesel Boost Calibration Low
P1302 Honda Cylinder 2 Misfire
P1302 Mazda Boost calibration low
Boost calibration low mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin voisi kyllä osua kohdalleen. Veto oli neljäs lyhyen ajan sisällä ja mulla on yläpään ahtojen kanssa ollut vähän niin ja näin. Vähän, mutta kuitenkin. Arvontalaulu raikaa.
Tuollaista tuo koodi lupailee muille merkeille:
P1302 Acura Cylinder 2 Misfire
P1302 Ford MAP/BARO Solenoid Circuit Malfunction.
P1302 Ford Diesel Boost Calibration Low
P1302 Honda Cylinder 2 Misfire
P1302 Mazda Boost calibration low
Boost calibration low mitä se sitten käytännössä tarkoittaakin voisi kyllä osua kohdalleen. Veto oli neljäs lyhyen ajan sisällä ja mulla on yläpään ahtojen kanssa ollut vähän niin ja näin. Vähän, mutta kuitenkin. Arvontalaulu raikaa.
9-3 Viggen #1487
Re: Trouble code P1302
Eilen luulin että nyt auto kunnossa. Oli pässiltä lähtevä alipaineletkun toinen pää lähtenyt irti. Todella onnetonta ohutta letkua joten vihdoin tilalle kunnon letkun. Olin ostanut uuden pässin ja sen "jakorasian" josta oli letku lähtenyt irti. En nyt kuitenkaan niitä vielä vaihtanut kun vika oli varmaan tossa irronnessa letkussa. Olin tyytyväinen kun koeajolla kaikki toimi.
Tänään sitten motarin rampissa "sport" valittuna kiihdytin kunnolla ja jossain 5000 kierroksen kohdalla ihan kun sytytys olisi katkennut ja kierrokset tippu alas. Engine valo rupesi vilkkumaan ja kävi hetken epätasaisesti. Kun pysäytin niin valo sammui ja koodina #4866. Viime aikojen vikojen takia obd lukija hansikaslokerossa jolla nollasin koodin. Kotiin ajettaessa toimi taas normaalisti vaikka rauhallisesti kiihdytinkin.
Varmaankin uusi sytkäboksi kaupasta?
Vähän v***aa kun möin 2001 vuotisen 9-5:n lähes 400tkm ajetun auton pois. Toimi kun unelma. Nyt näitä kaikkia troubeleita...kyllähän toi uusi mukavammin kulkee silloin kun se toimii...
Tänään sitten motarin rampissa "sport" valittuna kiihdytin kunnolla ja jossain 5000 kierroksen kohdalla ihan kun sytytys olisi katkennut ja kierrokset tippu alas. Engine valo rupesi vilkkumaan ja kävi hetken epätasaisesti. Kun pysäytin niin valo sammui ja koodina #4866. Viime aikojen vikojen takia obd lukija hansikaslokerossa jolla nollasin koodin. Kotiin ajettaessa toimi taas normaalisti vaikka rauhallisesti kiihdytinkin.
Varmaankin uusi sytkäboksi kaupasta?
Vähän v***aa kun möin 2001 vuotisen 9-5:n lähes 400tkm ajetun auton pois. Toimi kun unelma. Nyt näitä kaikkia troubeleita...kyllähän toi uusi mukavammin kulkee silloin kun se toimii...
Saab 9-5 2.3 Vector 2005
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Trouble code P1302
Itellä kävi samalla tavalla ja bensapumpun vaihdolla korjaantui.Saabmike kirjoitti:Eilen luulin että nyt auto kunnossa. Oli pässiltä lähtevä alipaineletkun toinen pää lähtenyt irti. Todella onnetonta ohutta letkua joten vihdoin tilalle kunnon letkun. Olin ostanut uuden pässin ja sen "jakorasian" josta oli letku lähtenyt irti. En nyt kuitenkaan niitä vielä vaihtanut kun vika oli varmaan tossa irronnessa letkussa. Olin tyytyväinen kun koeajolla kaikki toimi.
Tänään sitten motarin rampissa "sport" valittuna kiihdytin kunnolla ja jossain 5000 kierroksen kohdalla ihan kun sytytys olisi katkennut ja kierrokset tippu alas. Engine valo rupesi vilkkumaan ja kävi hetken epätasaisesti. Kun pysäytin niin valo sammui ja koodina #4866. Viime aikojen vikojen takia obd lukija hansikaslokerossa jolla nollasin koodin. Kotiin ajettaessa toimi taas normaalisti vaikka rauhallisesti kiihdytinkin.
Varmaankin uusi sytkäboksi kaupasta?
Vähän v***aa kun möin 2001 vuotisen 9-5:n lähes 400tkm ajetun auton pois. Toimi kun unelma. Nyt näitä kaikkia troubeleita...kyllähän toi uusi mukavammin kulkee silloin kun se toimii...
Re: Trouble code P1302
Onko mitään konstia millä voisi rajata. esim. boksia tai bensapumppua pois? Ei viitsisi huvikseen noita osia ostella .Markkanenn kirjoitti:Itellä kävi samalla tavalla ja bensapumpun vaihdolla korjaantui.Saabmike kirjoitti:Eilen luulin että nyt auto kunnossa. Oli pässiltä lähtevä alipaineletkun toinen pää lähtenyt irti. Todella onnetonta ohutta letkua joten vihdoin tilalle kunnon letkun. Olin ostanut uuden pässin ja sen "jakorasian" josta oli letku lähtenyt irti. En nyt kuitenkaan niitä vielä vaihtanut kun vika oli varmaan tossa irronnessa letkussa. Olin tyytyväinen kun koeajolla kaikki toimi.
Tänään sitten motarin rampissa "sport" valittuna kiihdytin kunnolla ja jossain 5000 kierroksen kohdalla ihan kun sytytys olisi katkennut ja kierrokset tippu alas. Engine valo rupesi vilkkumaan ja kävi hetken epätasaisesti. Kun pysäytin niin valo sammui ja koodina #4866. Viime aikojen vikojen takia obd lukija hansikaslokerossa jolla nollasin koodin. Kotiin ajettaessa toimi taas normaalisti vaikka rauhallisesti kiihdytinkin.
Varmaankin uusi sytkäboksi kaupasta?
Vähän v***aa kun möin 2001 vuotisen 9-5:n lähes 400tkm ajetun auton pois. Toimi kun unelma. Nyt näitä kaikkia troubeleita...kyllähän toi uusi mukavammin kulkee silloin kun se toimii...
Saab 9-5 2.3 Vector 2005
Re: Trouble code P1302
Itse veikkaisin pumppua ja/tai tukossa olevaa suodatinta. Itsellä ei ole mennyt yhtään mustaa kassua sitten 2002 mallisiin ja vanhempiin (muistaakseni) tehdyn vahtokamppiksen jälkeen.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Trouble code P1302
Lopulta löytyi muutama vika. Kokeiltiin toisella immulla mutta syyksi paljastui edellisen omistajan turboremontin jäljiltä cobra alhaalta huonosti kiinni. Kävi laihalla kun otti ilmaa immun jälkeen. Samalla vaihdettiin myös uusi by pass venttiili ja uudet alipaineletkut. Heittää vielä alustavaa sytkävikaa joten täytyy alkuviikosta hakea uusi sytkäboksi.
ABS valon viaksi paljastui oikean eturenkaan haljennut "ABS-ratas" joka nyt myös vaihdettu. Myös pari muuta pikkuvikaa korjattu. Kaikki yhdessä arki-illassa. ISO kiitos nimimerkille "Hook". Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki tietotaidosta ja palvelusta!!!
ABS valon viaksi paljastui oikean eturenkaan haljennut "ABS-ratas" joka nyt myös vaihdettu. Myös pari muuta pikkuvikaa korjattu. Kaikki yhdessä arki-illassa. ISO kiitos nimimerkille "Hook". Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki tietotaidosta ja palvelusta!!!
Saab 9-5 2.3 Vector 2005