Nyt kehrää kuin kissa

Edit:
sorry kun kesti vastaus, meni pari päivää McAfeen ansiosta töissä vähän pitkäksi...
Anteeksi ? Nyt minä en ymmärrä.milinna kirjoitti:Jotain merkkillistä tänään tapahtu autolle
Oli myöhäsellä, mutta nyt joku viisaampi voisi kertoa miksi se vaikutti kampikammion paineen kasvuun, mitä siinä nyt oikeasti sitten tapahtui?michael kirjoitti:Oliko siis pakonokka myöhäisellä ja lisäsi siten sylinterien ohivuotoa vai millä mekanismilla kampikammion paine kasvoi?
milinna kirjoitti:Tämä auto se sitten jaksaa yllättää, tänään käännös oikealle rampissa ja kiihdytys, kissa juoksi eteen eli tiukka jarrutus kun auto oli vielä kallellaan vasemmalle - öljyvalo ja varoitusvalo välähti ja kuulu bling - sen jälkeen kun ajoin eteenpäin alkoi jakopään puolelta kuulumaan ujellusta/rahniaa pienillä kierroksilla. Ajelin siitä kotiin (300 m) ja kuuntelin pihassa - tyhjäkäynnillä todella kova kirkuna/rahina/vinkuna joka tuntuu tulevan koneen reunasta apukuskin puolelta, ihan siitä koneen puolivälistä mutta oikeasta reunasta. Kun hieman nostaa kierroksia ei ääntä kulunut mutta kun päästi tyhjäkäynnille sama ujellus jatkui. Kun annoin auton olla vartin ja jäähtyä, ei kuulunut enää mitään kummallista.
Mitähän tuossa nyt mahtoi hajota/tapahtua, vesipumpun rikkinäiseltä laakerilta se kuulosti mutta hieman oli myös ääni sellainen että ei keksi mikä se on - ääni lakkasi kun auto jäähtyi eikä nyt pihassa enää tehnyt samaa uudestaan. Öljyä on koneessa ihan normaalisti
Korjaus: Öljyä alle minimin eli jok öljyä on taas kadonnut tai huolloissa ei ole lisätty öljyä...pitääpä seurata pari päivää tosissaan tuota öljypintaa. Kansiremontti tehty ja kone pesty sisältä, sen ei nyt pitäisi kyllä kuluttaa ?
Saako tätä kuntoon ollenkaan
Edit:
Tuli mieleen että hieman oli muuten ohjaustehostimen tyylinen ääni?
Edit2:
Ohjaustehostimen öljypinta alle minimin...kaikki sattuu näköjään yhtä aikaa
Eipä tuossa enää paljoa ole uusittavaa, männät + renkaat ja hoonaus enää, mitäs muuta tuolle osaisi tehdä?kalle37 kirjoitti: Minusta alkaa tuntua kun tätä juttua luen, että pistä kone kokonaan uusiksi.
Mullakin on ollu useita vapareita ja jopa turpoja millä on ajettu se 500000kmTD04 kirjoitti:Omassa on kone jauhanu jo 415tkm..Kertaakaan ei vielä avattu eikä avata vaikka öljypumpun pohjasta tuli siivapyörän pultit läpi.Ei vielä edes pölläytä sinistä mutta mustaa senkin edestä![]()
![]()
Onko kokemusta?YKÄ kirjoitti:Mutta 200000km ajettua 9-5 saabia pitää viedä kuin VANHUSTA PASKALLE.