330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ? -FINAL EPISODE

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabvector
"Viggen"

Re: 330 ekua huollosta, kohtuullinen vai kallis ? -FINAL EPISODE

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Ihan alkuun pahoittelut Scorpio 88 kun en kysynyt lupaasi tämän ketjun jatkokirjoituksiin.. :lol:
Asiaan..jos joku jaksaa lukea koko tekstin..

Alkoihan se lyhyt hihna ääntä antamaan minullakin parin viikon päästä huollosta kuten 9-5 T arvelikin kokemuksen syvällä rinta äänellä.

Olin yhteydessä Auto EEkohon ja sain vastaukseksi laittaa hihna sprayta hihnalle, tämän pitäisi hävittää tuo lievähkö kurlutus ja ääni matalilla kieroksilla ja parkki paikkalla kikkailun aikana.
Minulle kerrottiin myös etteivät ole tehneet virhettä, eivätkä sitä kautta lähde korvaamaan mitään. Toki laittavat pitkän hihnan jos sen jostain saan ( kuulemma vain tarvike remmejä löytyy ) ja kolmannen rullan hintaan 103 Euroa.

Taustaa sen verran edelliseen että painotin jo kuukautta ennen huoltoon haluavani pitkän hihnan ja kolmannen rullan. Vietyäni auton huoltoon oli toinen huolto päällikkö vastassa ( Päällikkö jolla viimeinen vastuu ja sana valta ) joka ilmoitti ettei pitkää hihnaa saa jne. jne....ja loppu tai alku tarina tälle löytyy tuolta ketjusta aiemmin.

Mutta, kävinpä selvittelemään, soitin ekaksi Rikulle Jyväskylään, hän luki minulle Wissistä että huomatus on tullut pitkän hihnan ja kolmannen rullan takaisin ottamisesta ohjelmaan.
Häneltä löytyy Saabin hihnaa ( jota ei Auto Eekoo löydä ) ja rullaa.

Soitto kierros jatkui, nyt Metro Autoon, siellä vahvistettiin epäilykseni ja oltiin samoilla linjoilla Rikun kanssa.

Soitinpa vielä Laakkoselle, sielläkin löytyi pitkää hihnaa hyllystä ja tarjoutuivat tekemään työn 70 euron hintaan.
Sanoivat myös että he laittavat aina nykyään pitkän hihnan automaatti laatikkoiseen autoon koska siinä ääni ongelma on kuulemma konkreettisempi kuin manuaali laatikossa.
Pyysivät myös Auto Eekoon huoltopäälikköä soittamaan heille jonka tiedon välitinkin Auto Eekoon huoltopäällikölle...eivät soittaneet, eivät ole soittaneet edes minulle vaikka lupasivat sen tehdä jo viime keski viikkona viimeistään.

..Jatkoin selvittelyä..nyt soitin Auto Eekoon huoltopäällikölle toisen kaupungin pisteeseen.
Kävimme pitkän ja ja hartaan keskustelun, huoltopäällikkö kävi kanssani läpi EPC.t ja Wissit usealta vuodelta ja loppu lausuma oli että jos oikein tarkkaan ja pilkulleen luetaan ohjeita on asiakkaalle edelleenkin laitettava lyhyt hihna.
Samaan hengen vetoon lisäsi tietävänsä että eri merkkihuolloissa on erinlaiset käytännöt ja ohjeet :?: :!: vaikka samaa autoa huolletaankin ja uskoi täysin että Laakkonen ja Metro Auto laittavat pitempää hihnaa automaatti vehkeisiin.
Hän ei ottanut kantaa miksi heidän toinen liike ei löydä Saabin orkkis hihnaa pitkänä.
Lisäsi ettei sitä muutamaan vuoteen saanutkaan mutta on nyt taas muutaman vuoden ollut saatavilla.

Loppu dilema..tilasin osat Rikulta, Speed Partsin tavaraa hintaan 50 euroa ( pitkä hihna ja rulla. Laitana itse tai ajan rikun kautta kevät loma reissun yhteydessä. Heillä vaihto työ 40 Euroa.

Jos joku tästä saa tulevaisuutta varten jotain irti niin hyvä niin.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
saabvector
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja saabvector »

...Sain puhelun huollosta.
Jäi vähän epäselväksi että olivatko he yhteydessä Saabiin vai oltiinko Saabilta yhteydessä heihin mutta viime viikolla heillä ei ollut tietoa tästä pidemmästä hihna asiasta, " nyt ihan viime päivinä on tullut uusi tiedoksi anto "

Saabilla on kuulemma 272 hihnaa jälkitoimituksessa ( ei tietoa milloin saavat taas hyllyyn ) ja on juuri palattu pidempään hihnaan jatkuvien asiakaspalautteiden ja valituksien takia.

No, vähän ristiin nuo heidän puheet menee mutta pää asia että ainankin joku on jossain minua kuunnellut ja sain tiedon myös tämän huoltoliikkeen tietoon..
Pitkää hihnaa ja ylimääräistä rullaa en saa vieläkään kuulemma veloituksetta autoon vaikka ne olisi sinne pitänytkin laittaa reilu kaksi viikkoa sitten mutta työn osuuden laskivat tällä kertaa kahdeksaan kymppiin jos itse tuon osat.

Toisaalta kun tätä episodia ajattelee niin ei maksavan asiakkaan ja kuluttajan kuulu selvitellä tälläisiä asioita, kyllä ne pitäisi olla merkkiliikkeen heiniä...
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
scorpio_88
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

jäi vähän epäselväksi että miksei tarvike(pitkää)hihnaa ja kolmatta rullaa voi laittaa? samaa kamaa eri laatikoissa kun on..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
JuHem
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JuHem »

saabvector kirjoitti: Loppu dilema..tilasin osat Rikulta, Speed Partsin tavaraa hintaan 50 euroa ( pitkä hihna ja rulla. Laitana itse tai ajan rikun kautta kevät loma reissun yhteydessä. Heillä vaihto työ 40 Euroa.
scorpio_88 kirjoitti:jäi vähän epäselväksi että miksei tarvike(pitkää)hihnaa ja kolmatta rullaa voi laittaa? samaa kamaa eri laatikoissa kun on..
Luitko sinä ollenkaan näitä saabvectorin viestejä ennen kuin laitoit omasi? Jos mun luetun ymmärtäminen ei aivan metsään mene, niin juuri tarviketuotteet hän meinaa laittaa ja sen tuossa selvästi kertoo...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
scorpio_88
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

joo en vissiin osaa lukea.. kiitos että valaisit asian.! :saab:
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
9-5/2,3LPT
"Aero"

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Uskomattoman pitkiä ovat remmit - pitempi vielä lyhyempääkin pidempi...
http://i209.photobucket.com/albums/bb15 ... G_0272.jpg

Tässä vielä lyhyempi paikallaan...
http://i209.photobucket.com/albums/bb15 ... G_0268.jpg

Pitempään vaihdettuani en huomannut ottaa kuvaa, mutta tässä näkyy
keskikiristinrulla, jota onneksi ei ollut poistettu...
http://i209.photobucket.com/albums/bb15 ... G_0269.jpg

Ujellus ei kylläkään poistunut, mutta tulin vakuuttuneeksi, että ääni kuuluu vesipumpusta, koska antoi ääntä jo käsin pyöräyttämällä?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Vastaa Viestiin