Jotenkin noin se meni. Ja vielä pitää muistaa että mm. ulkomailta ja autokaupoista saa "ei Aeroja", joissa on samoja varusteita kun Aerossa. Tässä pätee silti oppi, eli etsimällä voi löytää itseään ja kukkaroa mielyttävän kulkineen. Yleisesti lähes kaikkien luulema ja tässäkin viestiketjussa useasti esitetyt Aeron "yli" ominaisuudet ovatkin harhaa ja suurin osa Aeron omistajista ovat nyt vaihtamassa autonsa Linear tai Arc varusteltuihin autoihin. Ulkomailta saa vielä Aeroa kalliimpia autoja jos on rahaa. (vähän niin kuin Nokian Vertu puhelimet). Aero ei ole siis mikään käsite tai ylpeydenaihe Saab scenessä vaan ainoastaan 4 kirjainta, josta johtuen osa on merkinnät häpeäkseen irttoitaneet ja samalla myös hiomapaperilla hinkanneet ovilistan Aero tekstin pois. Aero ei ole myöskään hyvä valinta perus autoksi, jota voi parantaa esim. Hirsch osilla, vaan silloin kannattaa ranettaa ja rakentaa itse parempi auto kuin mitä Saab ja heidän "hovivirittäjä" on osannut tehdä. Mutta silti kaikkki oli oikeasti samaa mieltämattiruu kirjoitti:Onkos tämän keskustelun tulos se että aeroa ei kannata hankkia? Helpottais kovasti tuota viestiketjun aloittajaa kun hänen ei tarvitsisi seurata tätä loputonta kikkailua nippelitiedoilla. Vai teenkö nyt tässä yhteenvedon? Elikkä: älä hyvä mies osta aeroa, älä ainakaan manuaalia perusaeropenkeillä ja ilman virisarjaa (etenkin jos ajat maaseudulla). Osta sen sijaan uudempi arckivectorlinear ja koppa irto-osia ja toinen koppa kaljaa osien kiinnittämisen helpottamiseksi. Tai oikeastaan parasta kun unohdat femmat kokonaan ja hankit bemarin, vollen tai vaikkapa audismin. Elämä teininä oli aikoinaan vaikeaa mutta lastenlekkiä verrattuna elämään saapistina.......
Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Viimeksi muokannut eklunto1, La Joulu 05, 2009 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Hyvin sanottu..jospa vaihdetaankin keskustelun kulkua..esimerkiksi että mikä se teini aikana nyt niin vaikeaa oli ?mattiruu kirjoitti:Onkos tämän keskustelun tulos se että aeroa ei kannata hankkia? Helpottais kovasti tuota viestiketjun aloittajaa kun hänen ei tarvitsisi seurata tätä loputonta kikkailua nippelitiedoilla. Vai teenkö nyt tässä yhteenvedon? Elikkä: älä hyvä mies osta aeroa, älä ainakaan manuaalia perusaeropenkeillä ja ilman virisarjaa (etenkin jos ajat maaseudulla). Osta sen sijaan uudempi arckivectorlinear ja koppa irto-osia ja toinen koppa kaljaa osien kiinnittämisen helpottamiseksi. Tai oikeastaan parasta kun unohdat femmat kokonaan ja hankit bemarin, vollen tai vaikkapa audismin. Elämä teininä oli aikoinaan vaikeaa mutta lastenlekkiä verrattuna elämään saapistina.......
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Mutta jos miettii esim. 2004-2005 vuosina myytyjä Aeroita, niin onhan niissä jonkun verran eroja Vectoreihin ja muihin.
Sisustan kaksivärisiä koko-nahkoja ei tainnu saada niinä vuosina Vectoreihin? Tai ainakaan niitä ei juuri ikinä näy.
Kaikissa tuntuu olevan ne ikävät kangas/nahkapenkit. Lähes kaikkiin aeroihin on onneksi valittu ne kaksiväriset nahat. Vaalea/mustat on varsinkin komeat
Eikä samaa etupuskuria ja Aeron vanteitakaan ole muissa näkynyt vai?
Itse ainaki nyt, kun käyttöautoa olen ensi kesänä lähdössä ulkomaille hakemaan, niin kyllä sen aeron tuon.
Vaikka eroja onkin vain ne penkit, softa ja puskuri, niin sekin riittää minulle. tekeväthän nekin hyvästä autosta entistä paremman. Ei se hintaero, nyt kuitenkaan niin valtava ole tämän ikäisissä.
Ja jos joku ei näistä varusteista tykkää, niin ajakoon minun puolestani sitten vaikka sillä 2.0t linearilla, kun se on hänen mielestään niin paljon parempi, kun aero on vaan ne yhdet penkit, kone, helmat ja vain huijaukseen tehty malli
Minua ei muiden mielipiteet juurikaan paina, itsellehhän se auto ostetaan sitä varten, että itse on tyytyväinen, eikä jotain foorumilla pätijää varten.
Sisustan kaksivärisiä koko-nahkoja ei tainnu saada niinä vuosina Vectoreihin? Tai ainakaan niitä ei juuri ikinä näy.
Kaikissa tuntuu olevan ne ikävät kangas/nahkapenkit. Lähes kaikkiin aeroihin on onneksi valittu ne kaksiväriset nahat. Vaalea/mustat on varsinkin komeat
Eikä samaa etupuskuria ja Aeron vanteitakaan ole muissa näkynyt vai?
Itse ainaki nyt, kun käyttöautoa olen ensi kesänä lähdössä ulkomaille hakemaan, niin kyllä sen aeron tuon.
Vaikka eroja onkin vain ne penkit, softa ja puskuri, niin sekin riittää minulle. tekeväthän nekin hyvästä autosta entistä paremman. Ei se hintaero, nyt kuitenkaan niin valtava ole tämän ikäisissä.
Ja jos joku ei näistä varusteista tykkää, niin ajakoon minun puolestani sitten vaikka sillä 2.0t linearilla, kun se on hänen mielestään niin paljon parempi, kun aero on vaan ne yhdet penkit, kone, helmat ja vain huijaukseen tehty malli
Minua ei muiden mielipiteet juurikaan paina, itsellehhän se auto ostetaan sitä varten, että itse on tyytyväinen, eikä jotain foorumilla pätijää varten.
Viimeksi muokannut Saabinsti, La Joulu 05, 2009 19:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Mainitsemasi vuosimallin Aerot ovat mielestäni parhaimman näköisiä GM ajan Saab merkkisiä autoja. (Avo Viggen on silti voittaja, joka pitää itselle hommata jos ei OG 900 Avo Aeroa löydy sitä ennen). Keskustelu "heiman" riistäytyi käsistä, mutta mitä sitä tekisi tällaisena harmaana Joulukuun päivänä kuin joisi punaviiniä ja kirjoittelisi ajan kuluksi Saab sivustolle... Saabismi ei ole sairaus... eihän?Saabinsti kirjoitti: Mutta jos miettii esim. 2004-2005 vuosina myytyjä Aeroita, niin onhan niissä jonkun verran eroja Vectoreihin ja muihin.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Totta, samaa mieltä tuosta ulkonäkökysymyksestä.eklunto1 kirjoitti:Mainitsemasi vuosimallin Aerot ovat mielestäni parhaimman näköisiä GM ajan Saab merkkisiä autoja. (Avo Viggen on silti voittaja). Keskustelu "heiman" riistäytyi käsistä, mutta mitä sitä tekisi tällaisena harmaana Joulukuun päivänä kuin joisi punaviiniä ja kirjoittelisi ajan kuluksi Saab sivustolle... Saabismi ei ole sairaus... eihän?Saabinsti kirjoitti: Mutta jos miettii esim. 2004-2005 vuosina myytyjä Aeroita, niin onhan niissä jonkun verran eroja Vectoreihin ja muihin.
Niin tai vaikka niinkun minä.
Makoilisi Suomen Puolustusvoimien tarjoamalla punkalla ja kirjoittelisi Saab sivustolle, kun voisi vaikka levätä hieman, kun kerrankin on vapaa-aikaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Kyllä tota erilaista öljypohjaa on tullu ihmeteltyä enkä ainakaan keksi että sitä ulkonäön vuoksi olis laitettu. Tuo öp tekee sen että vaihdelaatikko pultataan kiinni myös öljypohjaan 3:lla pultilla. Näin kytkinkoppa on ympäri kiinni moottorissa. Tonnarissahan on myös näin, tosin vain yhdellä isolla pultilla. Onko ko. asialla mitään käytännön merkitystä on sitten toinen juttu, voi olla jonkun elämässään epäonnistuneen insinöörin keksintöä..9-5T kirjoitti: Muutamassa ensimmäisessä vuosimallissa on tosiaan eri öljypohja manuaaleissa(meinattu että automaatissa ei kannata tehdä aero vahvistusta)
Johtuuko toi ero vahvistuksesta tai jostain muusta? Onko tietoa tai luuloa? Alkupään aeroissa oli suurempia eroja kuin loppupäässä esim. 00-03 ahdin oli aina eri ja imuputki ennen ilmanputsaria oli eri mallinen.
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
9-5T, hienosti summattu. 
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Onkohan alkuviestin laittaja,v-mies enää ns kärryillä kun niin kovin juttu poukkoilee.Sovitaanko että Saab on valmistaja ja 9-5 on malli ja moottori ja varustetasot on jo aikamoista nippelitietoutta ja niinikään että myös varustetasolla Aero voi ajaa.Vaikka päivittäin,suuremmitta murheitta.Ajamiseenhan kiinteästi myös liittyy raha ja yleensä kuvitellaan kalliimman auton myös olevan kuluiltaan pahempi.Silti suurin kuluerä autossa on pääomakulu,onko autolainaa ja kuinka ajoneuvon arvo laskee.Hyvin pidetty ja asiallinen 03 Aero ei ole väärä autovalinta.
Kovin ripeästi kiihtyviä autoja on yllättävän paljon,varokaa Subaruja.Ja Hummeritkn vääntää hirmuisesti(jossain Kiinassa)
2,1 16 valve uusilla sulilla
Kovin ripeästi kiihtyviä autoja on yllättävän paljon,varokaa Subaruja.Ja Hummeritkn vääntää hirmuisesti(jossain Kiinassa)
2,1 16 valve uusilla sulilla
Saab 96 V4 MY 74 MR
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
onpa v-mies laittanut pienen lumipallon pyörimään!
"...ne on ihan sekasin. kysyin yhden kysymyksen, ja kun alkoi paska roiskua, väistin takavasemmalle."
minä ainakin aeroilen tyytyväisenä. 9-5 aeron valintaan vaikutti ajotuntuma, ulkonäkö, hevosvoimat ja kaksvärinahat. ja se, että rahat riitti just.
käytetyn auton ostaja ei pääse ruksimaan niitä varustelistoja, joten saattaa olla hankalaa löytää autoa, jossa olisi juuri ne, ja vain ne varusteet joita etsijä haluaa. käytettyähän kysyjä on katsellut.
og-aero on sitten taas oma lukunsa. tällähän hetkellä se on hitsipajalla, joten pihalla seisoo yksinäinen aero, joka tietysti on silloin pelkkä mela.
"...ne on ihan sekasin. kysyin yhden kysymyksen, ja kun alkoi paska roiskua, väistin takavasemmalle."
minä ainakin aeroilen tyytyväisenä. 9-5 aeron valintaan vaikutti ajotuntuma, ulkonäkö, hevosvoimat ja kaksvärinahat. ja se, että rahat riitti just.
käytetyn auton ostaja ei pääse ruksimaan niitä varustelistoja, joten saattaa olla hankalaa löytää autoa, jossa olisi juuri ne, ja vain ne varusteet joita etsijä haluaa. käytettyähän kysyjä on katsellut.
og-aero on sitten taas oma lukunsa. tällähän hetkellä se on hitsipajalla, joten pihalla seisoo yksinäinen aero, joka tietysti on silloin pelkkä mela.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
-
saabvector
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
[quote="axp102"
käytetyn auton ostaja ei pääse ruksimaan niitä varustelistoja, joten saattaa olla hankalaa löytää autoa, jossa olisi juuri ne, ja vain ne varusteet joita etsijä haluaa. käytettyähän kysyjä on katsellut.
[/quote]
Taisin olla kerrankin onnekas tuon suhteen, aeroa etsiskelin mutta kohdalle sattui Vector johon aiempi omistaja oli jo ruksannut hyvin laajan paketin.
äkkiseltään ei tule muita eroja mieleen ( -03 Aeroon ) kuin pienempi moottori teho ja kuljettajan muistillinen penkki sekä ilmastoidut etu istuimet. Tosin en tiedä ovatko nuokaan vakio kamaa aerossa ?
Lisäksi koslaan oli kaikki perinteiset remontit tehty Saab huolenpito ohjelman ja käteisen turvin joten kelpaa Vectorillakin työnnellä .
Ai mihin käytin sen erotuksen joka tuli samanvuotisesta Aerosta verrattuna Vectoriin..no pitkään matkaan kera virvokkeiden..
käytetyn auton ostaja ei pääse ruksimaan niitä varustelistoja, joten saattaa olla hankalaa löytää autoa, jossa olisi juuri ne, ja vain ne varusteet joita etsijä haluaa. käytettyähän kysyjä on katsellut.
[/quote]
Taisin olla kerrankin onnekas tuon suhteen, aeroa etsiskelin mutta kohdalle sattui Vector johon aiempi omistaja oli jo ruksannut hyvin laajan paketin.
äkkiseltään ei tule muita eroja mieleen ( -03 Aeroon ) kuin pienempi moottori teho ja kuljettajan muistillinen penkki sekä ilmastoidut etu istuimet. Tosin en tiedä ovatko nuokaan vakio kamaa aerossa ?
Lisäksi koslaan oli kaikki perinteiset remontit tehty Saab huolenpito ohjelman ja käteisen turvin joten kelpaa Vectorillakin työnnellä .
Ai mihin käytin sen erotuksen joka tuli samanvuotisesta Aerosta verrattuna Vectoriin..no pitkään matkaan kera virvokkeiden..
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
tuskin kukaan (muu?) sitä mieltä on.
on 
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Että tällainen ehdotus, olikohan harkittu loppuun saakka, ettei tässä nyt taas kerran kulminoituisi tämä "Suomalainen kateus" ?9-5T kirjoitti:Missä tykkäisitte jos ehdotettais foorumille omaa AERO-osiota, ette joutuisi keskustelemaan samalla palstalla tavallisten 9-5 kuskien kanssa. Tietty vois olla sulkettu osasto jonne saa tunnukset todistamalla omistussuhteet ja ehkä haltijatkin kelpaisi mukaan. Se vaatinee miettimistä kelpaako diesel, farmari yms. aerot tuonne.
Oma mielle on kyllä, että Aero on Saab mallien kunkku, vaikka en sellaista vielä itse omistakaan.
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
no siinä on asiaa!georgahti kirjoitti:no ei varmasti ole loppuun asti harkittu! unohtuihan siitä listasta e85 - mallitkin! eikä myöskään erivärisiä ole eroteltu. kuka kehveli nyt aerolla ajaa ellei se ole punainen???
t: etanolikukkahattukommariaerokuski
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Ei Aeron omistaminen automaattisesti voi oikeuttaa pääsyä Aero-osioon. Mitenkä muka tavallisesta tuulipukukansasta tulee yht´äkkiä auton vaihtamalla autoilijoiden eliittiä? Ei mitenkään. Kyllä se vaatii vähintään vuoden Aeroiluhistorian, että maku kultivoituu ja oppii luonnollieslla tavalla katsomaan nenän vartta pitkin ja säälimään kanssa-autoilijoita. Ja mitä farmarimalleihin tulee, niin nehän ovat listahinnaltaan kalliimpia kuin sedanit, joten pientä nöyryyttä peräänkuulutetaan nyt. Plyyshipenkkisten "aerojen" omistajat älkööt vaivautuko. Keskustelkoot pappalineaariporukoiden kanssa kunnes oppivat arvostamaan nahan tuoksua, ja kestämään sen kylmää eturauhasessaan.
Mitä ketjun aloittajaan tulee: turha kaverille lineeareja tuputtaa!
Kun mies tahtoo Aeron, niin se pitää saada!
Accept no subtitutes.
Mitä ketjun aloittajaan tulee: turha kaverille lineeareja tuputtaa!
Accept no subtitutes.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Autokuume! 9-5 2,3T/Aero vm.2001-2003 käyttöautoksi.
Auton yleinen status-arvo nousee jo Aero-tarroillakin!
Vrt:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92961
Vrt:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92961
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253