Uutta murhetta..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

ota korilaatta ja poraruuvilla se pellistä läpi ehjästä kohdasta
laita sika flex massaa peltien väliin ennen poraamista niin pitää vettä
massalla voi kanssa tiivistää korilaatan mypäriltä ja ruuvinkanta samoin

tietenkin aina parempi jos saat vanhat ruuvit auki ja niiden tilalle uudet ruuvit ja kunnolliset korilaatat pitämään pellin paikoillaan
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Löytyi SIDistä uusia arvoja edellisen softan viilaamisen jälkeen, joten osaisikohan joku sanoa pitääkö näistä poikkeamista olla huolissaan ja mistä ne kertoo?

KNC1 3
KNC2 257
KNC3 8
KNC4 768

MIS1 16
MIS2 19115 (?)
MIS3 0
MIS4 0
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Mulla tulee heti käynnistyksen jälkeen ruutuun samoja lukuja. KNC2 257 ja MIS2 19115. Tuo KNC4 768 tulee vasta hetken ajon jälkeen.

Muuten nuo arvot nouseekuten sinullakin, eli pääosin 0-10 välillä.

Kuvittelin, että tuo KNC olisi nakutulaskuri, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan, kun meillä kerran on samat luvut siellä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Luultavasti osoitteet sekaisin noille muuttujile ko. bineissä. Kenties tullut joku käpy sid info asetuksien importtauksessa tms. Saattaa helposti tulla T7suitessa virheitä siinä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Ok, jos ei ole vakavaa niin antaa olla :)

Seuraavaksi porsi jäähdytin, joten riittääkö tuollainen motonetin 148e arvoinen tai käytetty purkaamolta vai kannattaako jotain tehokkaampaa (mikä/mistä?) miettiä samalla kun sen jokatapauksessa vaihtaa?

Toinen asia. Ikävästi loppui menovesi keskellä motaria noin puoli minuuttia sen jälkeen kun polttoaineen varoitusvalo syttyi ja sidissä luki että 60 kilsaa on arvioitu matka mitä voi vielä ajella.. Sain haettua läheltä pari litraa bensaa että pääsi ajettua asemalle, jossa tankkasin täyteen, 70,4 litraa, joten melko tyhjä oli.. Joku polttoaineanturi ilmeisesti pettänyt? Hetki tankkauksen jälkeen varoitusvalo syttyi uudestaan ja mittari tipahti nollaan kunnes parin sekunnin jälkeen palasi täyteen..

Näin..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
raimsshi
"Aero"
Viestit: 393
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Oliko tankattu pelkästään ensimmäiseen naksaukseen asti? Jos oli, niin sitten voi olla melko tyhjä, mutta pikkuhiljaa liruttamalla olen saanut menemään yli 76 litraa eikä tankin pitänyt ihan kuivuuttakaan lähennellä silloin.

Sitä vaan ajan takaa, että pumppu ym tankissa on ok.
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

raimsshi kirjoitti:Oliko tankattu pelkästään ensimmäiseen naksaukseen asti? Jos oli, niin sitten voi olla melko tyhjä, mutta pikkuhiljaa liruttamalla olen saanut menemään yli 76 litraa eikä tankin pitänyt ihan kuivuuttakaan lähennellä silloin.

Sitä vaan ajan takaa, että pumppu ym tankissa on ok.
Lypsin kyllä viimeiset pari litraa, että kovinkaan paljon enempää ei mennyt sisään :)
Pumppu vaihdettiin tuossa talvella DW200:seen..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Olisko vinkkejä miten saa tiiviiksi tuon alipaineletkun joka menee pumpulle?
http://saab.torspola.fi/images/pumppu.jpg

http://saab.torspola.fi/images/pumppu2.jpg

Ilmeisesti tuohon ei ole saatavilla mitään valmista stopperia? Huomasin että se on ihan irtonainen..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Siihenpä taitaa kuulua tällainen ->
Kuva
Osanumero 55557389

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Käynpä siis hakemassa tuollaisen huomenna, jos menisi kiinni. Thanks!
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Kiinni on,mutta yhtä huonosti toimii.. Amul pyörii jossaon 700 paikkeilla ja tuntuu välillä että pätkäsee hieman kun kaasua painaa vähän.

P1181 - Saab Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled Description Long term fuel trim (FT), max. value - weak mixture Cause Fuel pressure, injector(s), intake system, mass air flow (MAF) sensor

Tuollainen vikakoodi on nyt pyörinyt, ja koska ilmamassamittari sekä bensapumppu on hiljattain vaihdettu, niin vaihdoin äsken bensapaineensäätimen.
Lopputulos edelleen sama. AD85:sta ei sidistä löydy, mutta CA85 tippu ajaessa 85 -> ~62 ja samalla amul arvoksi muuttui 1300..siitä sitten CA85 lähti taas pikkuhiljaa nousemaan kohti
Mair on normiajossa kokoajan hiukan mreqiä edellä, mutta kun antaa enemmän kaasua niin tulee noin 200 perässä. Kun mreq on 1100, pyörii mair jossain 900-950 tienoilla. Pinl ei nouse yli 1800.

Voisko pumppu olla porsinut? Kävin vaihteeksi letkuja läpi, ei mitään erikoista.
Tumpat vaihdoin viime viikolla, bensansuodattimen pari kk sitten.

Ideoita? Voiko liiaan alhainen peruspaine aiheuttaa näitä? Minen tiedä..
Viimeksi muokannut edix, Ma Elo 06, 2012 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
raimsshi
"Aero"
Viestit: 393
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Otahan bensapumpun ämpäri tankista ja katso mitä ämpärissä olevalle tankin sisäiselle letkulle kuuluu. On kuitenkin aika nopea operaatio tarkistaa.
edix
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 17:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja edix »

Ostin siihen motonetistä sen etanolin kestävän letkun kun asensin pumpun, mutta eipä se tosiaan ole vaikea tarkistaa, joten olkoon se huomisen todo listalla.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja fforslund »

edix kirjoitti:Kiinni on,mutta yhtä huonosti toimii.. Amul pyörii jossaon 700 paikkeilla ja tuntuu välillä että pätkäsee hieman kun kaasua painaa vähän.

P1181 - Saab Type Powertrain - Manufacturer Controlled DTC - Manufacturer Controlled Description Long term fuel trim (FT), max. value - weak mixture Cause Fuel pressure, injector(s), intake system, mass air flow (MAF) sensor

Voisko pumppu olla porsinut? Kävin vaihteeksi letkuja läpi, ei mitään erikoista.
Tumpat vaihdoin viime viikolla, bensansuodattimen pari kk sitten.

Ideoita? Voiko liiaan alhainen peruspaine aiheuttaa näitä? Minen tiedä..

Mun autossa 2.0t on samat oireet eli P1181 - Pitkän ajan seos laihan puoleinen.
Lisäksi tulee P1110 - Bypass virhe, bypassin kalvo ei kuitenkaan vuoda.
Tässä vielä alkuperäinen pumppu, ja pelkkää E85 tankissa 7tkm.
Vika ilmoitukset uusii noin muutaman kymmennen kilsan jälkeen nollauksesta.
Mair/Mreq on suht kunnossa, Pinl melkein 2200 kun polkasee.. voiko ilmamäärämittari olla likanen? vai pitäiskö alkaa pumpun vaihtoon vaikkei se pidä pahaa ääntä.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Uutta murhetta..

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Vika löytyi.
By-passin toimintaa ohjaavasta solenoidi/sähköventtiilistä tulipellissä oli letku irronnut sieltä sähköliittimen takaa näkymättömissä. Aiheutti nyt ainakin pientä alipainevuotoa ja by-pass toimintahäiriötä.
Solenoidin toiminta logiikasta ei oikein tietoa mutta ei kai sitä olisi sinne turhaan laitettu?
http://www.saab-tuners.com/en/hardware/ ... dification
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Vastaa Viestiin