8x17 et40 +farkku

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: 8x17 et40 +farkku

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Hyvin näyttävät käyvän, tilaakin tuntuu jäävän.
Itse aikoinaan arvoin pitkään 7.5, 17 ET 35 vannetta, 225 / 45 renkaalla olevaa sopivuutta..turhaan.

http://kuvablogi.com/nayta/2849124/">
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: 8x17 et40 +farkku

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Mulla kesäpyörinä 8.5x19 ET38 235/35 renkain.

Alusta oli alun perin madallettu 45 mm. Kuorma päällä raapi tietyissä tilanteissa sisälokariin kiinni sekä edessä että takana.
30 mm madalluksella ei raavi missään tilanteessa.

Ylempi kuva 45 mm madalluksella ja alempi 30 mm madalluksella.
Kuvat eivät ole täsmälleen samasta kuvakulmasta otettuja, mutta ero on nähtävissä.

http://i76.photobucket.com/albums/j6/9- ... Saab45.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j6/9- ... Saab30.jpg

Matalammalla alustalla auto olisi paremman näköinen, mutta toisaalta nyt jää etuhuulen ja kanttikiven väliin enemmän pelivaraa esim. vinoparkkiin pysäköitäessä (eikä pohja raavi metsäpoluilla kaikkiin töyssyihin ja kiviin marja- ja kalareissuilla).
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Urkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Loka 16, 2004 01:50

Re: 8x17 et40 +farkku

Viesti Kirjoittaja Urkki »

Odottelin aikani joltain puolelta vastausta tähän..

Noh.. Madallusta parkkeeraamista vaikeuttavana kokevalla lienee tapana ajaa keula reunakiven päälle. Reunakivi on sitten esim. jalkakäytävää/pyörätietä tai puistoalueen reunaa.

Jalkakäytävän/pyörätien päälle moottoriajoneuvolla pysäköinti lienee kuitenkin laitonta johon ylemmän kysymyksen esittäjä ehkä viittaa?.. Saattaa olla, että koskee myös tuollaista "keulaylitystä"..

Mielestäni tilanne menee tulkinnanvaraiseksi tilanteissa, joissa on yksisuuntaisella katuosuudella molemmin puolin vinoparkki. Taitaa löytyä paikkoja jossa esim. 2kpl og9-5 henkilöautoja vastakkaisille puolille pysäköitynä saattaa kaventaa ajoväylän niin, ettei leveämmän sorttinen henkilöauto enää mahdu välistä. Tämä siis tilanteessa, jossa kumpikin pysäköidyistä henkilöautoista on jättänyt puskurin etupuolelle ( ei sen alapuolelle ) hajuraon reunakiveen.

Reunakiven päälle vinoparkissa pysäköinti auttaa siis paikoittain liikenteen sujuvuutta. Todellisuudessa näistä väleistä yleensä mahtuu ajamaan pienillä marginaaleilla, mutta kun kapeaan kohtaan sattuu epävarma kuljettaja, alkaa suma olla valmis..
Vastaa Viestiin