9-5 vm 2000 tupruttaa savua
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
hmm.. juu, eli ei niin harvinaista. Onko tämä kannenpulttien löystyminen minkä vuosimallien ongelma? Meinaan että täytynee tarkastaa pultit isäukon -05 aerosta mikäli sillä voi välttää tiivisteen menemisen.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
Omasta -07:sta kiristettiin kannenpultit vastikään.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
Omaa tekstiäni lainaten..
Oletko mimmi lukutaitoinen ihminen? Entä omaatko minkäänlaista sisälukutaitoa? Joten referoitko, että missä väitän että JOKAINEN. Huomattavan suuresta osuudesta kyllä puhuin. Että mitä ihmettä höyrät?Ei ole kyseessä jokainen, mutta kyseisessä otoksessa huomattavan suuri osuus.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
no olihan siellä poikkeuskin eli vaihdelootan päästä oli pultit löysällä.
pitäisikö jonkun osaavan laittaa galluppi pystyyn siitä että onko kansipahviin viittaava vuoto ollut akuutimmillaan etupäästä, näin saisimme ns täsmätietoa kuinka yleistä k.o vaurio on ja osaisimme sisäistää sen itselle.
pitäisikö jonkun osaavan laittaa galluppi pystyyn siitä että onko kansipahviin viittaava vuoto ollut akuutimmillaan etupäästä, näin saisimme ns täsmätietoa kuinka yleistä k.o vaurio on ja osaisimme sisäistää sen itselle.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=28&t=106850mestari kirjoitti: pitäisikö jonkun osaavan laittaa galluppi pystyyn siitä että onko kansipahviin viittaava vuoto ollut akuutimmillaan etupäästä, näin saisimme ns täsmätietoa kuinka yleistä k.o vaurio on ja osaisimme sisäistää sen itselle.



Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
no no onpa nopeaa toimintaa, nyt vaan kaikki ysi viitos kuskit kuhmossa ja vantaalla
täyttelemään listaa...
täyttelemään listaa...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
Kuhmossa meitä on kovin vähän. ( ? )mestari kirjoitti:no no onpa nopeaa toimintaa, nyt vaan kaikki ysi viitos kuskit kuhmossa ja vantaalla
täyttelemään listaa...
9-5 Aero - 00
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
"Eipäs mimmi ollut oikeassa, vaikka luulee olevansa kaikki tietävä, niin täällä kuin muuallakin."Pakari kirjoitti:Omaa tekstiäni lainaten..Oletko mimmi lukutaitoinen ihminen? Entä omaatko minkäänlaista sisälukutaitoa? Joten referoitko, että missä väitän että JOKAINEN. Huomattavan suuresta osuudesta kyllä puhuin. Että mitä ihmettä höyrät?Ei ole kyseessä jokainen, mutta kyseisessä otoksessa huomattavan suuri osuus.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
Mukailinkin erään saabisti kitaristin solistia tuolla virkkeellä...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
Olen hyvä siinä, mitä teen pääosan ajastani, mutta ei tulisi mieleenkään vittuilla alan noviiseille. Se olisi moukkamaista, kuten vittuilu täälläkin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
lähestytäänpä mekaaniselta aspektilta tätä dilemmaa:
jos esim saab 900 H koneen kansipullteja en ikinä ole saanut auki kuin jatkovarrella mikä tekee tästä uudemman koneen kansipulteista sellaisia että ne lukemani mukaan voivat pyöriä käsin tai siis ovat jollakin tapaa löysällä?
mikä pettää mikä on heikoin lenkki?
meneekö pahvi kasaan, pultti kimmoalueen ulkopuolelle vai mitä?
Ovatko nämä pultti löysäälä olevat koneet alkup. kuosissa vai jo pahvinvaihdon läpikäyneenä?
jos esim saab 900 H koneen kansipullteja en ikinä ole saanut auki kuin jatkovarrella mikä tekee tästä uudemman koneen kansipulteista sellaisia että ne lukemani mukaan voivat pyöriä käsin tai siis ovat jollakin tapaa löysällä?
mikä pettää mikä on heikoin lenkki?
meneekö pahvi kasaan, pultti kimmoalueen ulkopuolelle vai mitä?
Ovatko nämä pultti löysäälä olevat koneet alkup. kuosissa vai jo pahvinvaihdon läpikäyneenä?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
Yheltä Saab asentajalta asiaa tiedustelin joskus: hän sano et kannentiivisteissä ei saa käyttää enää asbestia, nii just tään asbestittomuuden vuoksi kannentiivisteet ajan kuluessa ns pehmenee/syöpyy/katoaa ja siitä johtuen kannepultit löystyy kun tiiviste antaa periks/"häviää" kannen ja lohkon välistä.mestari kirjoitti:lähestytäänpä mekaaniselta aspektilta tätä dilemmaa:
jos esim saab 900 H koneen kansipullteja en ikinä ole saanut auki kuin jatkovarrella mikä tekee tästä uudemman koneen kansipulteista sellaisia että ne lukemani mukaan voivat pyöriä käsin tai siis ovat jollakin tapaa löysällä?
mikä pettää mikä on heikoin lenkki?
meneekö pahvi kasaan, pultti kimmoalueen ulkopuolelle vai mitä?
Ovatko nämä pultti löysäälä olevat koneet alkup. kuosissa vai jo pahvinvaihdon läpikäyneenä?
Pitäneekö paikkaansa? vai puhuko asentaja pa**aa!?!? Tietävämmät kommentoikoot.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
Taisi asentaja puhua pashaa ainakin 9-5:den osalta, noissahan on ainakin 4cyl. malleissa kokometallinen kansitiiviste joten mistään "pahvin" asbestittomuudesta ei voi olla kyse. Jos muodikkaasti mutuillaan niin veikkaisin kyseessä olevan myötörajoineen epätasalaatuisia kansipultteja tai sen että kansitiivisteen liekkirenkaat syövät toistuvista lämpölaajenemisista johtuen itselleen tilaa alumiiniseen kanteen = pultit löystyvät.
Re: 9-5 vm 2000 tupruttaa savua
Muistaakseni tämä niinkutsuttu pehmeäeternit kannentiiviste katosi jo 1983 kun asbesti kiellettiin ruotsissa 1982. Huomioi, että tämä oli muistaakseni, siis se voi olla vuosi sinne tai tänne.Saabisti -77 kirjoitti: Yheltä Saab asentajalta asiaa tiedustelin joskus: hän sano et kannentiivisteissä ei saa käyttää enää asbestia, nii just tään asbestittomuuden vuoksi kannentiivisteet ajan kuluessa ns pehmenee/syöpyy/katoaa ja siitä johtuen kannepultit löystyy kun tiiviste antaa periks/"häviää" kannen ja lohkon välistä.
Pitäneekö paikkaansa? vai puhuko asentaja pa**aa!?!? Tietävämmät kommentoikoot.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.