Automaatti -> manuaali muutos / ESP

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Antaako TECH2 vikakoodin, jos joku pyörän anturi olisi sökö? Ettei vaan olis Mr. Murphy ja rikkinäinen anturi tullut samaan rytäkkään? Eikös silloin ko. valot pala?

Tiedän, on aika kaukaa haettu, vaan melko helppo tutkiakin, vai?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
SiK
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja SiK »

Varmaan olisi antanut vikakoodin pyörän anturista. Sinänsä tuo anturin vaurioituminen voisi olla mahdollista, kun koko etupää oli vaihteistonvaihdossa purettuna. Nyt herjasi vaan että ESP yksikköä ei ohjelmoitu. Jotain eloa tuolla kuitenkin on, kun nopeusmittari toimii, ja Techillä pystyi lukemaan pyörän pyörimisnopeuden.

Kun varoitusvalojen kirkkautta koitettiin säätää Techillä, niin vain mittariston vasemman laidan valot (ESP off ja joku muu) tottelivat ohjausta. Siitä tuli epäilys tuota vääräntyyppistä mittaristoa kohtaan. On ilmeisesti aika keskeinen osa tuota CAN väylää.
Palju
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 20:15
Paikkakunta: Rauma

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja Palju »

SiK kirjoitti:Kun varoitusvalojen kirkkautta koitettiin säätää Techillä, niin vain mittariston vasemman laidan valot (ESP off ja joku muu) tottelivat ohjausta. Siitä tuli epäilys tuota vääräntyyppistä mittaristoa kohtaan. On ilmeisesti aika keskeinen osa tuota CAN väylää.
Päämittaristo on keskeinen osa CAN-väylää, sillä sehän toimii yhdyslinkkinä P- ja I-väylän välissä. Eli vastaa että jokin tieto on käytettävissä molemmissa väylissä tarpeen mukaan.

Mimmillä saattaisi olla tietoa tästä paremmin, mutta uskoisin että mittaristo olisi ohjelmoitavissa siten, että se toimisi oikein manuaalissa, vaikkakin on alunperin automaatin mittari.
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
SiK
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja SiK »

Nyt on manuaalin mittaristo hankittuna, täytyy viikonloppuna vaihtaa. Lähteepähän ainakin turha vaihdeilmaisin pois. Kilometrit saa varmaan vaihdettua Techillä oikeiksi?
SiK
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja SiK »

Eipä tullutkaan tarkastettua uuden mittarin kilometrejä, mutta omassa vanhassa on 411 tkm. Tuskin paljon enempää rullattuja 2002 mallin mittaristoja löytyy, ainakaan bensavehkeistä..
SiK
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja SiK »

91 tkm näkyi olevan mittarissa kun laitoin kiinni. Sitten joutuikin jo laittamaan vanhan mittarin takaisin, kun ei auto käynnistynyt uudella.. Ilmeisesti tuo mittaristokin pitää naittaa tuohon autoon Techillä, ettei ajonesto mene päälle?
SiK
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja SiK »

Tuli tämäkin lopulta kuntoon. Hommattiin kaverin kanssa oma Tech2, niin sai rauhassa säätää. Mittariston sai naitettua autoon, ja mittarilukeman kohdilleen. Vaihdoin vielä alustanumeron DICEen, ja lopulta alkoi ESP toimia kun nollasi koodit.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja arto »

Onkos näitä muuttajia tiedossa enemmänkin ?

Mun potilas olisi -04 5v-automaatti manuaaliksi. Autossa vain TCS.

Tarvitseeko mittaristo vaihtaa myös tässä tapauksessa?

Onko jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon osia keräillessä?

Jos joku tietää että olis myydä täyssetti muutos osia, niin voi myös tarjota, mielellään purku täydellisesti samasta autosta. Laatikko itessään tietysti voi tulla muualta. Kytkimen osto uutena.
raimsshi
"Aero"
Viestit: 393
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

2004 --> vaihdelaatikko ei taida olla suoraan yhteensopiva vanhempien siirtomekanismien kanssa, eli huomioi se. Ainakin laatikosta tuleva siirtäjän tanko on eri pituinen. Tämä oman muistin perusteella. Vertaappa epc:ssä.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja arto »

No nyt olis laatikkoja rivissä.

Osaako joku kertoa täytyykö mittaristo olla -04 tai uudempi tähän -04 kärryyn?

Mites menee poljin muutokset?


Saa myös tarjota -04 -> polkimia ja keskikonsolia
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja arto »

Osat on poimittu ja kohta koppaan kiinni.
Mites konehuoneen sähköjen kanssa, oletteko ottaneet pakkisignaalin automaatin johtosarjasta?

Jos joku muistaa miten on kytkenyt niin tieto otetaan mielellään vastaan.
En ole vielä joutanut tutkimaan sen paremmin sähköjä.

Edit: Startti ei pyörinyt ennenkuin automaatille menevästä 16-7 naarasliittimestä yhdisti navat 11 ja 15.
Edit: Pakkivalokatkaisijalle johdot automaatille menevästä 16-7 naarasliittimestä navoista 12 ja 14.
Edit: Cruise lähti toimimaan kun laittoi kytkimen katkaisijan sarjaan jarrukatkaisijan kanssa ja automaatille menevästä 16-7 naarasliittimestä yhdisti navat 5 ja 13
Viimeksi muokannut arto, Ke Tammi 10, 2018 12:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 853
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Automaatti -> manuaali muutos / ESP

Viesti Kirjoittaja TTH »

02-05 on sama mittaristo. 06-10 mittaristo menee kanssa suht helposti kiinni jos haluaa naamankohotusta tehdä, ei tarvitse kuin adapterijohdon.

Alkupään T7-vehkeiden kanssa pitää vähän käryttää kolvia niin saa kaikki valot toimimaan oikein.
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Vastaa Viestiin