napalmi kirjoitti:Eilen pääsiäisreissusta tullessa loppumetreillä valoista kakkosella ronskimpi kiihdytys ja vaihdetta vaihtaessa poltti putkessa. Siinä kohtaa ei oireita kunnes tulin seuraaviin valoihin auto sammui kytkimen mentyä pohjaan.
Moottorivalo vilkkui vähän aikaa eikä auto pysynyt enää tyhjäkäynnillä laisinkaan Nilkutin sitten loput 500 metriä kotiparkkikselle enkä jäänyt sen enempää haistelemaan enkä tutkimaan (klo 23:55).
Tänään pitäisi valoisan aikaan koittaa hieman käydä kurkistelemassa että mitähän siellä olisi voinut levitä.
Auto 01 manuaalimallia ja lasissa 238 tk mikähän olisi antanut periksi? DI-kassu kävi mielessä ensimmäisenä. Voiko esimerkiksi hajonnut bypass rampauttaa auton kuinka tehokkaasti?
Tuo tyhjäkäynti johtuu tuosta vikavalosta, moottori limp home tilassa, ja tällöin tyhjäkäynti on mitä on.
poltti putkessa...?? Venttiilivika? ikinä en nimittäin ole saanut 9-5:lla tuommoista tapahtumaan. Mutta myös DI kasetti voi tulla mieleen. Tuo öljyisyys on myös kumma.. kannattaa ensin katsoa mistä se vuotaa, ja sen jälkeen miettiä lisää. koska normaaliahan tuommoinen vuoto ei ole.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jamppa kirjoitti:
Tuo tyhjäkäynti johtuu tuosta vikavalosta, moottori limp home tilassa, ja tällöin tyhjäkäynti on mitä on.
T7 ei mene limp home tilaan muuten kuin kaasuläpän osalta jos siihen tulee sopivaa vikaa. Muut anturit korvataan heti korvaavalla tiedolla kuten MAF MAP:lla tai läpän asennolla ja veden lämpöanturi ahtoilman lämmöllä ja/tai mallintamisella ja moottorin käyntiajalla. Mikään noista ei myöskään estä lämpimänä tyhjäkäynnillä pysymistä, ei läppäkotelonkaan limp home.
Joten mielummin tietoa kuin arvailua, CE-valo tarkoittaa vain riittävän vakavan vikakoodin olemassaoloa jotta valo syttyy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mienkoiv kirjoitti:Itse tässä kauhulla lueskelen tapahtunutta..nimittäin pisti silmään tuo virisoftaepäily..tuolla toisessa ketjussa pohdin virin ottamista 210000 ajettuun garrettiin..onko männänhalkaisu -pelkoni aiheeton;onhan tuo vähän eri luokkaa ottaa 150 hv:sta irti se 200hv kuin jos puhutaan aeron viristä vai onko?ja voihan se pamahtaa kunnolla vakiokoneellakin...........voihan?!!
Ja osanottoni...mutta hei,pari viikkoa ja taas mennään...ja lujaa..
Voihan se paukahtaa..eihän sitä voi tietää!Mulla stage1:stä hieman kireämpi softa 310000 ajetulla garretilla ja auto on hyvin huollettu alunperinkin ja länkeä oon antanut aika kiitettävästi mutta pääasiassa normaalia ajoa..se laukeaa tai sit ei
Joo arvailuahan tämä vielä on .Mahdollisesti tänään hinaus ja mahdollisesti tällä viikolla jonkinlainen diagnoosi. Että siihen asti kädet ristissä mennään. Sitten kun saadaan varmuus aloitetaan hoitotoimien spekulointi
Onko kukaan kokoillut tuolta Tallinnasta konetta hakea?
En oo konetta kokeillu hakea, mutta ostamaani saabbia on siellä huolettu. Tuttavani kuka asuu Tallinnassa, sanoi että on luotettava pulju.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Mielenkiinnosta kyselen mitä bensiiniä ketjun aloittajan autoon on yleensä tankattu?
En nyt tarkoita, että E10 olisi tässä aiheuttaja mutta eikö noihin tehokkaampiin versioihin ja viritettyihin kannata perinteisesti tankata ainoastaan korkea oktaanista?
Eikö käyttiskin suosittele täyspaineisiin 98 tai korkeampaakin oktaania .
Toivottavasti saat auton kuntoon.
Pajalta soittivat että turbon putki pamahtanut irti ja öljylähteenä toimi kampiakselin stefa joka vuosi kuin seula. Tosin varauksella vielä huomenna käynnistelevät ettei muuta ole hätänä.
Toivottavasti nyt ainut vika tosiaan siinä.
Olo on hieman helpottunut ja konetilan pesun tilasin saman syssyyn...seuraavaa korjauskohdetta sitten odottelemaan
Hyvää tuuria jos oli vain stefa, ja irronnut putki kyllä aiheuttaa nuo käyntiongelmatkin. Voisi sanoa että säikähdyksellä selvisi.. Stefa on tietysti uusittava, ja sen vuodon syy on saattanut olla toimimattomassa huohotuksessa, myöskin kannattaa tarkistaa että se pieni takaiskuventtiili imusarjan ja venttiilikopan välillä on oikeinpäin ja ehjä ettei ahtopaine pääse kampikammioon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com