
Kuullostaa siltä että kohtuu hintava huolto/korjaus olisi tulossa. Tietty jos toi vika voi oikeasti johtua esim. öljynsuodattimesta niin se olis kyl hyvä!
Onkos kellään heittää kokemuksia Raisiolaisesta Autolifestä? Jos sinne veis...
Lukeekos huoltokirjassa erikseen onko öljyt vaihdettu? Mun mielestä ei mutta täytyy varmistaa![/quote]Saab04 kirjoitti:
Ei toki erikseen lue, mutta jokaisessa määräaikaishuollossahan ne normaalisti vaihdetaan.[/quote]Saab-man kirjoitti:Lukeekos huoltokirjassa erikseen onko öljyt vaihdettu? Mun mielestä ei mutta täytyy varmistaa!Saab04 kirjoitti:
Jos se on huohottimesta johtuva öljyn imusihdin tukkeutuminen kysymyksessä niin takuu kattaa 2004 alkuvuoden 9-5 mallit. Nämä oireet poistuivat 2004 loppuvuodesta joka oli jo 2005 malli. Öljysuodattimella ei tämän älyttömän karstoituksen kanssa ole mitään yhtäläisyyttä. Itse olen aina vaihtanut öljysuodattimen samalla öljyjen kanssa 10tkm välein ja hyvin on futannut.Saab04 kirjoitti:Onkohan tässäkin se 8v moottoritakuu?
Tämä on valmistettu 2003 loppupuolella.core2 kirjoitti:Jos se on huohottimesta johtuva öljyn imusihdin tukkeutuminen kysymyksessä niin takuu kattaa 2004 alkuvuoden 9-5 mallit. Nämä oireet poistuivat 2004 loppuvuodesta joka oli jo 2005 malli. Öljysuodattimella ei tämän älyttömän karstoituksen kanssa ole mitään yhtäläisyyttä. Itse olen aina vaihtanut öljysuodattimen samalla öljyjen kanssa 10tkm välein ja hyvin on futannut.Saab04 kirjoitti:Onkohan tässäkin se 8v moottoritakuu?
Sinuna kysyisin saab valtuutetulta verstaalta miten he näkevät asian.
Oletko kuullut frekvenssiä muuttavaa vinkunaa moottorin alaosasta, jos olet niin melko varmaan sihti öljysumpussa tukossa ja sen aiheuttaja saattaa olla kehno alakerran huohotin.
Mitä itsekin olen netistä yrittänyt etsiä tietoa niin niissä on puhuttu että ongelmat olisi 1998-2003 malleissa.Saab-man kirjoitti:Minulla on kyllä käsitys, että mallivuosi -04 olisi jo valmistettu uudemmalla huohotintyypillä. Voi olla olen väärässä, viisaammat vahvistakoon tai kumotkoon väittämän. Vinkunan kuulee normaalisti parhaiten kylmällä moottorilla ja se voi joissain tapauksissa hävitä moottorin lämmetessä. Suodatin vikaa voisi epäillä, jos huollossa olisi asennettu joku heikkolaatuinen tarvikesuodatin ja se olisi antautunut. Öljyt on siis vaihdettu viimeksi n. 15 000 km sitten. Entä aiemmat vaihdot huoltohistoria alusta saakka? Onko huoltokirjan mukaan tehty ajallaan? Mahdollinen moottorin karstottuminen on saattanut saada alkunsa jo aiemmin jos huoltovälit ovat venähtäneet liian pitkiksi. Ei öljypohjan irrottamisesta ja sihdin puhdistuksesta pitäisi kovin isoa laskua korjaamolta tulla, joten kannattaa ottaa harkintaan. Silloin saa ainakin niiltä osin mielenrauhan.
En ainakaan minä olisi jos se valo välähtää esimerkiksi kovassa jarrutuksessa tai auton kallistuessa jossain kurvassa, niin silloin sitä öljyä on liian vähän lootassa. Tämä minun mielipiteeni, mutta vaihda nyt hyvämies ne öljyt ja filtteri ja katso sitten uudestaan milloin valo syttyy jos syttyy ollenkaan sen vaihdon jälkeen.Saab04 kirjoitti:Niin olettekos te sitä mieltä että moottori on jo paskana kun toi öljyvalo ekan kerran välähtää?
Saa ny nähdä et mitä tästäki tulee...