Eilen illalla uudet etujarrut paikalleen.(Levyt+palat)
Wis:n mukainen " avaa jarrulevyn lukitusmutteri ja nosta levy pois" ei vienyt toiselta puolen kuin 3 tuntia, oli "hieman" tiukassa, eikä ollut lämmitysvehkeitä matkassa.Toiselta puolen selvisin puolessa tunnissa, kun oli jo tekniikka (lue:hienosäätöleka) hanskassa.
Levy puri navan reikään tosi tiukkaan, olisiko aluvanteiden ja suolan seurauksena syntynyt sähkökemiallinen reaktio osasyyllinen, nimittäin alut istuivat myös tosi tiukassa jarrulevyä vasten.
Samalla vaihdoin Laakkoselta takuuseen saamani pyöränpultit paikoilleen.
Koeajon jälkeen ääni oli ennallaan.

Tänään kesärenkaat paikoilleen, jospa uusin ääni onkin talvirenkaista.
Siinä renkaita vaihdellessa tuli pyöriteltyä pyörää ja silloin huomasin, että hiekkapelti ottaa joka kierroksella pikkuisen kiinni jarrulevyyn.
Eikun ruuvaria väliin, ja hiukan kanitusta. Jo lakkasi ylimääräiset resonanssit


Eli alkuperäinen ääni johtui löysistä pyöränpulteista, jolloin vanne pääsi varmaan osumaan hiekkapeltiin vääntäen sen. Seuraavat äänet johtuivatkin sitten hiekkapellin osumisesta jarrulevyyn, ja tulkitsin virheellisesti liittyväksi alkuperäiseen vikaan.
Huhhuh, ei tarvinnut vetoakseleita ja laakereita alkaa tutkimaan. HELPOTTI!!