Nojuu, vaihteiston korjaus on sen verran kallista ettei muutama kymppi enempi-vähempi öljyihin meinaa kyllä mitään. Voiks muka motonetissä tingata, mä luulin että siellä on apteekin hinnat? Tai aina ja missä vaan voi tietty tingata, eri asia vaikuttaako muuhun kuin palvelualttiuteenmuri82 kirjoitti:Haet tiskiltä ihan ihka-aitoa GM-öljyä. Motonetissä euron pari halvempaa per litra, mutta tinkaamalla lähtee samaan hintaan aito öljy. Vaihto sitten ilman huuhtelua tai huuhtelun kera, suosittelen jälkimmäistä. Itsellä oli rapiat 100tkm ajetut öljyt ja tuoksahti mukavasti palaneelle, uudet öljyt (Forten ATT:n kanssa) muutti käytöstä huomattavasti.

Mitäs toi huuhtelu käytännössä meinaa? Olen kuullut että useimmiten atf:t vaihdetaan niin että vaan päästetään ropusta vanhat pois ja sitten uudet vaan tilalle. Kerran vaihdatin Thunderbirdiin litkut sellaisessa paikassa, jossa kytkivät "keinomunuaisen" laatikon letkuihin, öljypumppu pumppasi vanhat liemet tankkiin ja imi puhdasta suodattimen läpi tilalle. Tässä siis huuhdeltiin venttiililohkot sun muut tuoreella suodatetulla öljyllä ja vanhat saatiin kokonaan pois. Osa uudestakin öljystä meni siis sinne jäteöljysäiliöön, ehkä noin yksi "laatikollinen". Tapahtui rapakon takana reilut 10 vuotta sitten, siellä joka öljynvaihtokioskissa oli tietysti nämä vehkeet (ja ilmastoinnin huolto&täyttölaitteet) kun kerran automaagi on siellä vakiovaruste.
Mielelläni teettäisin tuollaisen huuhtelun, onko Tampereen seudulla jossain tuollainen laitteisto? Mielellään hinnoittelultaan sellainen kioski ettei ihan mee paita päältä

Nojuu, aika paljon nykyään saa jo tankillisen hinnalla, saamari hyvä jos satasella saa tankin täyteenmuri82 kirjoitti:60tkm vaihtovälillä alkaa olla jo maksimissaan, joten vaihtoon vain. Kustannus kun ei ole kuitenkaan edes yhtä täyttä tankillista bensaa
