Kitkat alle

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

tevisu kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Rengaan kehän pituus vaikuttaa suoraan ajotietokoneen ilmoituksiin myös vierinta vastus heittelee.
Juu, mietin tuota ihan samaa tänään. Muistelin, että renkaita vaihtaessa piti autoa tunkata kesärenkaan poiston jälkeen melko paljon ylemmäs, jotta talvipyörä mahtui tilalle. Eiköhän kelin kylmetessä tuo kitkakin ala paremmin vierimään.
Näin on, mulla kävi ihan samoin. Kulutus nousi kun laitoin leveempää ja korkeempaa alle.
9-3.1972
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Autosoundilla on hyvä laskuri, jolla voi yrittää haarukoida matkan/nopeuden muutosta
http://www.autosound.fi/rl/

Omassa 9-5 wagonissa on kesällä alla 215/55 R16 ja tuon laskurin perusteella talvirenkaiksi sopisivat 205/65R15 ilman, että mittarivirhe kasvaa. Halkaisijoissa näyttää olevan erona peräti 5 mm....

Edellisessä autossani (9-3) oli muuten Continentalin ContiVikingContact 3-kitkat viime talvena. Olin todella tyytyväinen renkaisiin verrattuna aikaisemmin käyttämiini Nokian Q:n verrattuna. Jääpito ei ehkä ollut yhtä hyvä mutta muut ominaisuudet tasoittivat tilannetta. Sulalla ja varsinkaan märällä asfaltilla Nokialainen ei pärjännyt alkuunkaan...

Saas nähdä miten Nokian Rsi:llä pärjää tänä talvena 9-5:n kanssa. Tuli ostettua sellaiset kun edullisesti sai.
Vastaa Viestiin