Näin on, mulla kävi ihan samoin. Kulutus nousi kun laitoin leveempää ja korkeempaa alle.tevisu kirjoitti:Juu, mietin tuota ihan samaa tänään. Muistelin, että renkaita vaihtaessa piti autoa tunkata kesärenkaan poiston jälkeen melko paljon ylemmäs, jotta talvipyörä mahtui tilalle. Eiköhän kelin kylmetessä tuo kitkakin ala paremmin vierimään.9-5T kirjoitti:Rengaan kehän pituus vaikuttaa suoraan ajotietokoneen ilmoituksiin myös vierinta vastus heittelee.
Kitkat alle
9-3.1972
Autosoundilla on hyvä laskuri, jolla voi yrittää haarukoida matkan/nopeuden muutosta
http://www.autosound.fi/rl/
Omassa 9-5 wagonissa on kesällä alla 215/55 R16 ja tuon laskurin perusteella talvirenkaiksi sopisivat 205/65R15 ilman, että mittarivirhe kasvaa. Halkaisijoissa näyttää olevan erona peräti 5 mm....
Edellisessä autossani (9-3) oli muuten Continentalin ContiVikingContact 3-kitkat viime talvena. Olin todella tyytyväinen renkaisiin verrattuna aikaisemmin käyttämiini Nokian Q:n verrattuna. Jääpito ei ehkä ollut yhtä hyvä mutta muut ominaisuudet tasoittivat tilannetta. Sulalla ja varsinkaan märällä asfaltilla Nokialainen ei pärjännyt alkuunkaan...
Saas nähdä miten Nokian Rsi:llä pärjää tänä talvena 9-5:n kanssa. Tuli ostettua sellaiset kun edullisesti sai.
http://www.autosound.fi/rl/
Omassa 9-5 wagonissa on kesällä alla 215/55 R16 ja tuon laskurin perusteella talvirenkaiksi sopisivat 205/65R15 ilman, että mittarivirhe kasvaa. Halkaisijoissa näyttää olevan erona peräti 5 mm....
Edellisessä autossani (9-3) oli muuten Continentalin ContiVikingContact 3-kitkat viime talvena. Olin todella tyytyväinen renkaisiin verrattuna aikaisemmin käyttämiini Nokian Q:n verrattuna. Jääpito ei ehkä ollut yhtä hyvä mutta muut ominaisuudet tasoittivat tilannetta. Sulalla ja varsinkaan märällä asfaltilla Nokialainen ei pärjännyt alkuunkaan...
Saas nähdä miten Nokian Rsi:llä pärjää tänä talvena 9-5:n kanssa. Tuli ostettua sellaiset kun edullisesti sai.