
Keväästi olisi tarkoitus pistää Maptun steg4(285hv) softa!
Turbo on jo vaihdettu Mitsubishiin ja pakoputki olisi tarkoitus tehdä itse 3" haponkestävästä + race-katti.
Näinhän tuo näyttää ( vaivauduin tarkistamaan asian ) menevän. Sama näyttää pätevän myös kiertokankiin, männäntappeihin ja kampiakseliin. Männät ovat kaikkiin B235 koneisiin samalla varaosanumerolla vuosina 1998 ja 1999. Männäntapit ovat samalla numerolla B235 koneissa vuosimalleissa 1998, 1999 ja 2000 ja kiertokankien varaosanumero vaihtuu vuosien 2000 ja 2001 välissä.9-5T kirjoitti:Ovat aina olleet samoja. Jokaisena vuotena kaikissa 2,3 koneissa on ollut samat männät. 98-00 männät on samoja sekä 01 ja uudemmat on samoja mutta 2000 kaikissa 2,3 malleissa on samat männät ja 2001 ja uudemmissa on kaikissa 2,3 samat männät. Aerossa ei ole koskaan ollut kestävämpiä mäntiä kuin saman vuoden pikku t mallissa.95power kirjoitti: B235R:än männät ovat aina ( kaikki vuosimallit ) olleet B235E:n mäntiä kestävämmät tai samat, eivät koskaan heikommat.
Kyllähän sen tuo 285 bhp pitäisi suht hyvin kestää, varsinkin jos softa vastaa rautaa ja A/F ( ja EGT ) pysyvät kurissa myös WOT:lla. Pointtini oli lähinnä se, että tuo kyllä edellyttää järkevästi toteutettuna parempaa välijäähdytintä, sekä riittävän väljää pakopuolta ( koko putkisto katteineen ja turbon pakopuoli ) sekä ainakin mäntien ja pakoventtiilien ( muistaakseni ) päivittämistä uudempiin.Frostgrey kirjoitti:Jos Saabin pata ei kestä tuota 285hv normaaliajossa, niin sitten täytyy tehdä se sen kestäväksi![]()
OT: Kuinkas iso ja onko vaikea homma valmistaa(vrt 9000:n) kunnon cooleri tuohon 9-5:seen ilmastointi säilyttäen?
Tuo 100 - 200 km/h väli on kyllä ihan hyvä tehon mittari. Toinen hyvä mittari on tuo varttimailin loppunopeus.-valomerkki- kirjoitti:Tuli vaan tuosta teho keskustelusta mieleen, että on vain hetkellisesti jokin tehopiikki.
Niin eikö jotain osviittaa antaisi sellainen että kiihdyttää vaikka 100-200km/h:n asti kaasu pohjassa ja ottaa ajan. Tämän jälkeen vertaa sitä johonkin sopivaan autoon. Luulisi tässä näkevän sitten jos tehot rankasti tippuvat kiihdytyksen aikana.
Maptun myy yleensä Kylarjonsonin välijäähdyttimiä:95power kirjoitti:OT: Tuo Maptune:n kaupittelema välijäähy ( http://www.maptun.com/webshop/shop_info.php?id=228 ) mahtuu - tosin 1998 - 1999 malleihin naftisti - keulalle ilmastoinnin kanssa ja on todella hyvälaatuinen. Halvimmasta päästä tuo ei kyllä ole.
Tuo 9-5:en ic ei ole tietääkseni kylarjonsonin valmistama ( vaikkakin myös kylarjonson tekee 9-5:een välijäähdyttimiä ). Jos joku tietää asiasta tarkemmin, tuokoon tietonsa julki!Turbo Sensonic kirjoitti:Maptun myy yleensä Kylarjonsonin välijäähdyttimiä:95power kirjoitti:OT: Tuo Maptune:n kaupittelema välijäähy ( http://www.maptun.com/webshop/shop_info.php?id=228 ) mahtuu - tosin 1998 - 1999 malleihin naftisti - keulalle ilmastoinnin kanssa ja on todella hyvälaatuinen. Halvimmasta päästä tuo ei kyllä ole.
http://www.kylarjonson.se/