Näinhän se menee. Ensimmäisellä metrillä on dominoiva vaikutus erityisesti normaaliajossa eli suurimman väännön alueella. Pienemmän virtausvastuksen lisäksi heti pakopesän jälkeen olevalla tilavuudella on merkitystä eli virtauksen kasvua vastustaa löysempi kaasujousi kuin pienessä dp:ssä. Joissain ahdinkirjoissa on ollut kuvia jopa kammioista pakopesän suulla, josta paksu DP sitten lähtee. Kun pakokaasut jäähtyvät (auton alla aika tehokkaastikin ohutseinäisessä putkessa), ne mahtuvat pienempäänkin putkeen, joka sitten ahdistaa vasta kovilla kierroksilla jos silloinkaan.Termos kirjoitti:Kumpikaan sigun femmoista ei piristynyt pätkääkään, kun ruuvailin alle 2,5" catbackin.
3" downpipe kisakatilla kyllä piristi kumpaakin autoa, vaikka softat autoihin vaihdettiin vasta downpipen asennuksen jälkeen.
Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Eikös femmat ole jo tehtaalta lähtien varustettu 2,5" rännillä?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Näh, säästösyystä Aeroonkin oli tumpulootu jotaan varmaan jo valamiiksi ruostehista mehupilliä tehtahalla, itte pitää kaikki teherä perskelesysifemma kirjoitti:Eikös femmat ole jo tehtaalta lähtien varustettu 2,5" rännillä?
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Nolo murreimitaatio, en osaa mitään hienoa murretta kunnolla asuinpaikkojen runsauden takia
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Mulla on omassa Aerossa tuollainen setti, mikä on Termoksen kuvassa. Merbil myy hyvin samannäköistä putkistoa.
Downpipella oletan olevan suurin merkitys siihen, että ahdin herää paljon herkemmin. Äänet on ajossa maltilliset. Kun laittaa käyntiin, niin se vähän murahtaa ja tyhjäkäynnillä pitää matalaa pörinää. Myös "lappu lattiassa" on luonnolisesti äänekkäämpi kuin vakioputki. Mutta normaalissa matka-ajossa ei häiritse, eikä resonoi millään kierrosalueella.
Katsastuksessa sai kattia lämmittää oikein huolella, että pääsi läpi. Etanolia tankissa.
t. Mika
Downpipella oletan olevan suurin merkitys siihen, että ahdin herää paljon herkemmin. Äänet on ajossa maltilliset. Kun laittaa käyntiin, niin se vähän murahtaa ja tyhjäkäynnillä pitää matalaa pörinää. Myös "lappu lattiassa" on luonnolisesti äänekkäämpi kuin vakioputki. Mutta normaalissa matka-ajossa ei häiritse, eikä resonoi millään kierrosalueella.
Katsastuksessa sai kattia lämmittää oikein huolella, että pääsi läpi. Etanolia tankissa.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Kuvassa juurikin Merbilin catback ja 3" kiina - downpipe. Foorumin kimppatilauksista kumpainenkin, loistodiili ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lienee luvallista mainita, että foorumin nimimerkki mossemies on myös valmistanut sopuhintaan hyvin virtaavia putkia Saabeihin![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lienee luvallista mainita, että foorumin nimimerkki mossemies on myös valmistanut sopuhintaan hyvin virtaavia putkia Saabeihin
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Aika lähelle 10 vuotta kesti kiinanpoikien katalysaattori, ei paha suoritus. Asennettu 7.4.2013, nyt pomppasi päästöistä ja pajalla saivat putki punaiseksi poljettuna päästöarvot kohdalleen rimaa hipoen
Katti kelpaa seuraavaan katsastukseen, joka on viimeistään 4.4.2023
Saa ehdottaa hyvää vaihtoehtoa uudeksi 3" kisakatiksi, tai jos sinulla sattuu hyllyssä/komerossa yms. paikassa lojumaan ylimääräinen ehjä käytetty, niin laita yksityisviesti.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Saa ehdottaa hyvää vaihtoehtoa uudeksi 3" kisakatiksi, tai jos sinulla sattuu hyllyssä/komerossa yms. paikassa lojumaan ylimääräinen ehjä käytetty, niin laita yksityisviesti.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Biltemalla on kohtuuhintaan 100 ja 200 cell katteja 3" lähdöillä.
Tai no 100 cell on 2,5", mutta kun se on kartiopäinen...
Tai no 100 cell on 2,5", mutta kun se on kartiopäinen...
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Mulla ei kestänyt noin kauan tai sitten mulle vaan tuli enemmän kilometrejä. Tilalle laitettiin Magnaflow:n katti, jonka ostin us-partsista. Katsastuksessa tuli lähes nollalukema, kun kiinalaisella ei enää viimeisenä vuonna päässyt alle 0,3:n.Termos kirjoitti: ↑To Huhti 07, 2022 22:50Aika lähelle 10 vuotta kesti kiinanpoikien katalysaattori, ei paha suoritus. Asennettu 7.4.2013, nyt pomppasi päästöistä ja pajalla saivat putki punaiseksi poljettuna päästöarvot kohdalleen rimaa hipoenKatti kelpaa seuraavaan katsastukseen, joka on viimeistään 4.4.2023
![]()
Saa ehdottaa hyvää vaihtoehtoa uudeksi 3" kisakatiksi, tai jos sinulla sattuu hyllyssä/komerossa yms. paikassa lojumaan ylimääräinen ehjä käytetty, niin laita yksityisviesti.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Magnaflow saa äänen täältä.
Tonnarissa 5v sitten us partsilta hommattu magnaflow 3" 200cel racekat ja joutunut sen polkemaan kyllä leimalle mennessä aina kuumaksi.
Pirkkavolvoon vakiokatin hajottua us partsilta magnaflow 2,5" normaalikatti lambdapaikoilla ja kiinnitys supisteilla klemmariliitoksin vakio 2,25" putkeen ja meni heittämällä leimaan.
Tonnarissa 5v sitten us partsilta hommattu magnaflow 3" 200cel racekat ja joutunut sen polkemaan kyllä leimalle mennessä aina kuumaksi.
Pirkkavolvoon vakiokatin hajottua us partsilta magnaflow 2,5" normaalikatti lambdapaikoilla ja kiinnitys supisteilla klemmariliitoksin vakio 2,25" putkeen ja meni heittämällä leimaan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Magnaflow:ta ja Biltemaa olen tässä jo katellutkin. Nyt tuli saksan Amazonissa vastaan 200 cell katti hyväksyntästansseilla varustettuna, 199 € kuluineen olisi hintaa.
Paljonkohan eroa on 100 ja 200 kennoisella, jos tuota miettii virisoftan kantilta? Eipä tuosta kiinakatistakaan tainnut mitään speksejä olla ja hyvin on auto toiminut![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Paljonkohan eroa on 100 ja 200 kennoisella, jos tuota miettii virisoftan kantilta? Eipä tuosta kiinakatistakaan tainnut mitään speksejä olla ja hyvin on auto toiminut
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Kiinakatti on muistaakseni 200cell.
En tiedä, mutta veikkaisin että 200:nen virtaa ihan riittävästi jonnekin 400hp asti. Tietysti 100cellisellä saisi silloin 402hp
mutta sen toimintalämpöön saaminen on aina hankalampaa.
En tiedä, mutta veikkaisin että 200:nen virtaa ihan riittävästi jonnekin 400hp asti. Tietysti 100cellisellä saisi silloin 402hp
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Näin muistelen itsekin. Alkuperäinen kimppatilauksen avausviesti on tyhjennetty, niin muistikuviin pitää luottaa.
Juu, ei JC kyllä kaivannut tietoa katin ominaisuuksista, kun teki räätälöidyn softan meidän viiruAeroon.
Tuossa linkki mainitsemaani leimalliseen 200 cell kattiin, pöntön materiaali vielä ihmetyttää
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
https://www.amazon.de/-/en/dp/B096MP8PT ... _lig_dp_it
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Femman putkisto alkaa olla vaihtokypsä. Mitä tilalle?
Se kimppatilauksen kiinalainen katti oli kyllä jo ekassa katsastuksessa kaukana "nollatuloksesta". Mulla oli katsastus aina heinäkuussa ja ajoin sen aina mahdollisimman kuumaksi ennen katsastusta. Katsastuksessa sitä lämmitettiin todella pitkään, että pääsi alle 0,3:n. Joten tiedä sitten montako celliä se oikeasti oli. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero