Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

karg kirjoitti:Selkeästi ikävin juttu oli kuitenkin sen huohotinvammainen kone ja edellisen omistajan aloittama pelkän normaalin huolto-ohjelman noudattaminen.
Mitäs ikävää huolto-ohjelman noudattamisessa on?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Varmaan se, että jos sitä ja sen öljynvaihtoväliä noudattaa sokeasti pätkäajosta huolimatta, niin vaivojen ilmeentyminen on kai aika mahdollista...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja karg »

Juuri näin. Käyttöohjekirjakin ohjeistaa vaihtelemaan öljyjä useammin jos on paljon lyhyttä ajoa. Tossa ko. femmassa oli myös automaattivaihteiston "öljyt" lähinnä mustaa tervaa noilla kilsoilla. Onneks tuli havaittua se, ja laatikko huuhdeltiin saman tien.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

9000 automaatilla kirjoitti:Varmaan se, että jos sitä ja sen öljynvaihtoväliä noudattaa sokeasti pätkäajosta huolimatta, niin vaivojen ilmeentyminen on kai aika mahdollista...
No joo, niin tietenkin. Taisin olla väsynyt, lukiessani tuota karg:n viestiä. :?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
404jocke
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 10:20
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja 404jocke »

Joo, tuli just ostettua perussaabi 2,0t vm.04 ja 87t ajettu, saan huomenna hakea kaupasta ja odotan innolla. Ainakin koeajossa tuntui tarjoavan todella hyvää kyytiä moottoritiellä ja oli helppo pyörittää kaupungissakin. Koveneeko meno jos laittaa alle 17t vanteet, nyt oli alla äijärenkaat 205/65/15?
9-5 wagon 2,0t 2004, nyt BP 230 hv/370Nm
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

404jocke kirjoitti:Joo, tuli just ostettua perussaabi 2,0t vm.04 ja 87t ajettu, saan huomenna hakea kaupasta ja odotan innolla. Ainakin koeajossa tuntui tarjoavan todella hyvää kyytiä moottoritiellä ja oli helppo pyörittää kaupungissakin. Koveneeko meno jos laittaa alle 17t vanteet, nyt oli alla äijärenkaat 205/65/15?
Itsellä ollut aina Saabissa 225/45/17 renkaat ja on mukavaa kyytiä. Matalammalla profiililla olevaa rengasta ostaessa kannattaa vaan ehkä sijoittaa vähän enemmän "laatu" renkaisiin etenkin jos on herkkä korva rengasmelulle. Ittellä nyt "halpis" Starperformerit alla ja oon tykännyt. Ei ole meluisa (ainakaan omasta mielestä) ja oli hyvä hinta-laatu suhde.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Mulla oli autoa ostaessa 15" talvirenkaat , ja "vakio" alusta .
Nyt on kesä- ja talvirenkaat 17" , ja Sport alusta , enkä kyllä takaisin vaihtais :)
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja Pola »

235/45/17 on ainakin ollu tähän mennessä oma suosikki. 18" on sit jo aika jyrä.
#3272
404jocke
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ti Touko 08, 2012 10:20
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja 404jocke »

Mites kulutus, nouseeko jos vaihtaa renkaat 15/205--17/225? Mites E85 päivitys tehdään?
9-5 wagon 2,0t 2004, nyt BP 230 hv/370Nm
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja blair »

404jocke kirjoitti:Mites kulutus, nouseeko jos vaihtaa renkaat 15/205--17/225? Mites E85 päivitys tehdään?
Kulutus yleensä nousee, jos renkaat levenee. E85: Etsi toiminto auttaa, löytyy myös suora ketju OG 9-5 osion etusivulta - teet silmillä tällettii 8O
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Joo, eli jos ostat niin -04 tai uudempi. Tai tonnari, joka on mielestäni tosi luja. Niin ja wagon (näin sedanin omistajana kateellinen.........). :D

Niin ja mitsun turbolla varustettu. Aero?

Niin eikä nämä mitään pihejä ole. Mulla on miltei aina kulutus 12 litraa. Talvella 13, satkulle. Ja poljen 98:lla. Tomaatti + 2.3t niin sitähän on kiva polkaista välillä.

Mutta lähteehän tämä Saab hyvin. Harva on mennyt ohi motarilla kiihdyttäessä. Normaalisti kaikki kaukana takana pakokaasuja haistelemassa. Hävisin 3.0 litraiselle A6:lle, no sehän on varmaan ihan reilua. :D
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
stresspill
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Touko 18, 2012 14:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja stresspill »

Terve vaan kaikille. 1. viesti Saab-foorumille tulee tähän samaan aiheeseen jatkoksi, joka minuakin kiinnostaa.

Eli mikä farkkumallinen 9-5 muuttuu helpoiten E85 käyttöiseksi? Kun siis budjetti on alle 10k€ ja auto tulee harvakseltaan ajavan kuormajuhdaksi. 00-02 mallisia 2.0t ja 2.3t saisi hyvin kohtuulliseen hintaan, meneekö metsään jos tuollaisesta etanolilla kulkevaa halajaa, millaisia kustannuksia tuosta muutoksesta tulee?
Subaru Forester 2.5 XT
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja NoNI »

ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Bazzet
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 19:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja Bazzet »

Täällä pikkuisen piristelty 2,0t automaatti, eipä tämäkään alle kympin kulutuksella mene sekalaisessa
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9-5 harkinnassa seuraavaksi autoksi: onko järkeä?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

stresspill kirjoitti: Eli mikä farkkumallinen 9-5 muuttuu helpoiten E85 käyttöiseksi? Kun siis budjetti on alle 10k€ ja auto tulee harvakseltaan ajavan kuormajuhdaksi. 00-02 mallisia 2.0t ja 2.3t saisi hyvin kohtuulliseen hintaan, meneekö metsään jos tuollaisesta etanolilla kulkevaa halajaa, millaisia kustannuksia tuosta muutoksesta tulee?
Kaikki mallit, kuormajuhdaksi jos hankit niin etsi 2,3 litraisella koneella niin 400Nm vääntöä on helppo taikoa pelkällä softapäivityksellä E85:lle.
Kymppitonnilla saa jo 04-> vuosimalleja jolla pääsee huohotinriskistä paremmalle puolelle (tosin ei huonoja öljynvaihtoja voita kukaan)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin