Proput on ihan standardi tavaraa... mittaa kierretulkilla kierteen nousu ja tiheys-> sen perusteella ostat sen. Samoin öljypropun tiiviste-> mittaat vanhan tiivisteen koon ja ostat sen mukaanblair kirjoitti:...ihan kaikkea ei saa, kuten peltiosia. Onni on taitava peltiseppä, joka meinasi pystyä oikaisemaan pellin. Kyseessä on kuskinpuolen etulokari. Puskurinkuori ja sisälokasuoja löytyi.
EDIT:
yksi ongelma lisää on, kun tiskillä ei osata käyttää EPC:tä "Electronic Parts Catalog". Ajattelin vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä moottorin öljypropun. Ei onnistunut, koska varaosamyyjä ei löytänyt sopivaa kuvaa missä proppu on. Sitten pyysin tiivisteet sekä moottorin, että vaihdelaatikon propuille. Proppujen vaihtaminen toki liiottelua, mutta tiivisteet olisi pakko vaihtaa.
Moottorinöljyproppun tiivistettä ei löytynyt, koska tietysti edelleen oli oikea kuva hukassa. Vaihteiston osalta kuva löytyi, mutta kaveri ei tiennyt mikä on oikea proppu kuvassa, enkä minäkään koska en ollut öljyjä ennen vaihtanut. Nyt tietäisin. (Paikallinen AD-liike pelasti pulasta tässä kohtaa ja sain tiivisteet - ostin monen vaihdon tarpeisiin.)
Kolmantena yritin/ostin automaagin öljyt, joka oli sen luokan sähläys että voin vain hartaasti toivoa, että ostin oikeanlaista öljyä. Hintakin muuttui monta kertaa ennen kuin pääsin liikkeestä ulos.
Tässä paikkana Magneetti Vantaan Pakkallassa. Tähdennän, että tässä vika ei ole varaosamyyjän vaan tietysti yrityksen. Kaveri teki parhaansa ja kertoikin, ettei oikein osaa tätä. Sain asialliset ohjeet kuinka voin yrittää saada vuotavan lohkolämmittimen kuriin ja vähintäänkin tarpeeksi pahoitteluja siitä, että homma meni ihan helvetin huonosti.
Järvenpään Mäkelän autosta olen lukenut hyviä juttuja, pitää kokeilla sitä seuraavaksi.
Harkinnassa Saab - huollot ja varaosat?
Re: Harkinnassa Saab - huollot ja varaosat?
Re: Harkinnassa Saab - huollot ja varaosat?
ensimmäinen turbo kesti 220tkm... toinen menossa n. 600 euroo. aika suoraviivainen irroittaa ja asentaa. merkkaat vain irroittamasi letkut ja putket, jotta asennat oikeat takaisin...Lobo_Earthworm kirjoitti:Itseänikin polttelee 9-5 Wagon 2,3t Linear vm 2005, ajettu alta 200k
Mutta uskaltaako tuollaista ostaa kun on se garretti????
Re: Harkinnassa Saab - huollot ja varaosat?
Jatkan tähän vielä sen verran, että tuolla aikaisemmin juttelin, että olen kuullut Mäkelän Autosta hyvää. Paikka siis Järvenpää.
Olen siellä Saab asioissa muutaman kerran käynyt ja todella positiivinen yllätys. Tietävät Saabeista ihan oikeasti ja heillä on varaosia hyllyssä. Kaveri vielä sanoi, että "me panostetaan Saabiin". Toivottavasti asenne säilyy.
-b
Olen siellä Saab asioissa muutaman kerran käynyt ja todella positiivinen yllätys. Tietävät Saabeista ihan oikeasti ja heillä on varaosia hyllyssä. Kaveri vielä sanoi, että "me panostetaan Saabiin". Toivottavasti asenne säilyy.
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Harkinnassa Saab - huollot ja varaosat?
Kiitos vinkistä, en tiennyt tätä noista propuista.aajule00 kirjoitti:
Proput on ihan standardi tavaraa... mittaa kierretulkilla kierteen nousu ja tiheys-> sen perusteella ostat sen. Samoin öljypropun tiiviste-> mittaat vanhan tiivisteen koon ja ostat sen mukaan
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987