Kytkin luistaa ja spekulointia
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Myyjä oli melko varma siitä että on sachs.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Mikäs ero on muuten og-femman ja og-kolkin kytkimillä? Esim. 9-5 Aero vs. 9-3 Viggen kykä? Ei vissiin käy femma-aeron kytkin kolkkiin ihan pienellä ranettamisella (esim. 9-5:stä vauhtipyörän vaihto tms.)? Ihan vaan sillä kyselen, että tosiaan saturaisen ainakin halvempi tuo Aeron kykä ja orastavaa luistoa havaittu myös frouvan viinavankkurissa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Ei käy asetelma vauhtipyörään, eikä käy 9-5 vauhtipyörä kolkin laatikon kytkinkoppaan. Femmassahan on paksumpi ja painavampi vauhtipyörä, ja kolkissa lyhyempi laatikko (kytkinkoppa).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Asia selvä, eli Viggenin kykää sitten vaan tilailemaan tässä jahka...Kiitoksia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Motonetin kytkinpaketti oli ainakin viime lokakuussa Sachs eli käsittääkseni ok ja hyvin on pelannut.
Olihan työsylkky PCS:ltä varmasti alkuperäinen?
Olihan työsylkky PCS:ltä varmasti alkuperäinen?
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
En tiedä, mutta kun kyseessä on liike jossa korjataankin autoja eikä vaan myydä osia, niin luotan heidän varaosavalikoiman laatuun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
no joo, mut jos ei oo alkuperäinen:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=115407
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... i&start=15
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=115407
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... i&start=15
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Vai tämmöstä. Tuo selviää jahka saan paketin haltuuni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Kykäremonttiin asti jos tässä joskus pääsen, niin uuden asetelma-levy-laakeri asennuksen lisäksi pidän wanhan työsylinterin ja pistän siihen vaan orkkis tiivistesarjan. Tietty samalla putsailen mahd. hapettumat yms. ryönät, joita ei ihan mahdottomasti pitäisi olla sikäli mikäli nesteitä on edes joskus vaihdettu.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Hyvä idea, mutta entäpä painelaakeri? Se on yhtä puuta sylinterin kanssa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Jaajaa, tekee asiasta astetta kimurantimman? En ole perehtynyt, koskeeko pelkästään femmaa vaiko myös kolkkia? Ihan tarkkaan en muista (purkamisesta yli puoli vuotta), mutta ainakin 9-3 2.2TiDissä tais olla ihan perinteinen erikseen vaihdettava laakeri?Mertmi kirjoitti:Hyvä idea, mutta entäpä painelaakeri? Se on yhtä puuta sylinterin kanssa...
Jos ei muuten, niin uittaa vaikka koko sylinteri-laakerikokoonpanoa dieselissä pari päivää, puhaltaa paineilmalla puhtaaksi ja koittaa ruutata mahdollisuuksien rajoissa uudet rasvat painelakruun. Voi toki olla, että laakeri on suljettu jotenkin ikävästi, että sitä ei saa avattua uudelleen rasvaamiseksi...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
9-3 ja 9-5 bensoissa ainakin on integroitu painelaakeri ja työsylinteri, ei voi vaihtaa erikseen. Hyvät uutiset on siinä, että painelaakeri on todella kestävää laatua, paljonkin ajettuna monesti vielä täysin käyttökelpoinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Mätänetin paketilla (Sachs) siis tolla ns. "isolla" eli aeron kytkimellä taivallettu noin 30 000 km "Biopowerilla" eikä vielä mitään mainittavaa.
Kun taas tolla :n alkuperäisellä ei oo ollu kuin "narinaa" eli ts. aivan liikaa luistoa
En suosittele tuota PCS:n välittämää halvempaa tarvikeversiota mitä Speedparts kaupittelee kun puhutaan tosta kytkimen työsylinteristä. Aivan väärä paikka kuvitella säästävänsä remontissa
Ja toivon PSC:ltä hiukan enemmän vastuullisuutta kun puhutaan :n varaosakaupasta.
Kun taas tolla :n alkuperäisellä ei oo ollu kuin "narinaa" eli ts. aivan liikaa luistoa
En suosittele tuota PCS:n välittämää halvempaa tarvikeversiota mitä Speedparts kaupittelee kun puhutaan tosta kytkimen työsylinteristä. Aivan väärä paikka kuvitella säästävänsä remontissa
Ja toivon PSC:ltä hiukan enemmän vastuullisuutta kun puhutaan :n varaosakaupasta.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Omassa viinaveturissa loppuu luistamiset nyt sunnuntaina, kun tulee viggenin kytkinpaketti autoon ja lisäksi orkkis työsylinteri - orkkis nimenomaan sen takia, että varoiteltiin tuosta tarvikesylinteristä, että niitä on lauennut parin tuhannen km jälkeen. Pitkään mietin viggenin ja kisakytkimen välillä, mutta niin paljon kaupunkiajoa, että mukavuudenhalu voitti. Kytkimen vaihdon jälkeen voikin sitten valjastaa loput hepat käyttöön softasta.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Kytkin luistaa ja spekulointia
Niin sillä ns. "viggenin" eli aeron kytkimellä rajat tulee vastaan n. 450Nm hujakoilla eli sehän on "normi" Biopowerin luokkaa ... ja jos sit haluu niin kuin :n padasta tehoja lypsää laittaa vaan sinne sit sen "oikean" kytkimen heti kerralla ... Niin onhan siinä se tilaisuus että tekee sen useamman kerran niin siitähän tulee vielä parmpi
Saab 9-5 2.0t 1998