Juuei. Pikkuvaihteet ja vaihtoajan limitterit toimii edelleen, ilmamassa on 700+ mg siinä 200Nm pinnassa. Ainoastaan ylimpiä sarakkeita on skaalattu ja limittereillä loput. Pikkugarretin rajoissa mutta ihan ripeä arkikulkine.
Tuli ihan sellainen mieleen että seisoessaan vaihteiston paskot olis jotenkin laskeytyneet ja tukkineet jotain kriittistä. Enpä muista oliko puhetta vaihteistoöljyjen iästä
check engine check gearbox syttyi samaan aikaan???
Re: check engine check gearbox syttyi samaan aikaan???
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: check engine check gearbox syttyi samaan aikaan???
Vaihteistoöljy oli vaihdettu noin 1.5v sitten...ajomäärä n20tkm sen jälkeen...kyllä se siihen seisomiseen täytyy liittyä koska ei pienintäkään oiretta ollut aiemmin...
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Re: check engine check gearbox syttyi samaan aikaan???
itse lähtisin liikkeelle siitä että vaihteiston venttiilikoneisto pois ja puhdistus sekä uudet öljyt ja suodatin ja kokeilu..voi olla että joutuu vielä tämänkin jälkeen tekemään ko toimenpiteen mutta kovasti kuulostais ainoastaan lialta järjestelmässä..
Monet korjaamot ei edes rupea vaihtamaan vaihteisto öljyjä jos ei ole tiedossa milloin viimeksi vaihdettu ja jos auton mittarissa yli 100 000 km. voi käydä juuri näin..eli öljyjen vaihdon jälkeen loppuu menohalut autolta..uusi öljy saa liat liikkeelle..
Monet korjaamot ei edes rupea vaihtamaan vaihteisto öljyjä jos ei ole tiedossa milloin viimeksi vaihdettu ja jos auton mittarissa yli 100 000 km. voi käydä juuri näin..eli öljyjen vaihdon jälkeen loppuu menohalut autolta..uusi öljy saa liat liikkeelle..
Re: check engine check gearbox syttyi samaan aikaan???
Pahuksen tomaatit...
Mulla on sama vika omassa käyttöautossa, SAAB 95 wagon 2,2TiD Aut (5) 2004 ajettu reilut 500tkm ja vedetty kärryä urakalla... Tuttu vikakoodi ja kylmänä kulkee hyvin, mutta lämmettyä ei pääse edes mäkeä ylös ilman vauhtia. Toinen asia on se, että yleensä liikkeelle lähdössä auttaa vaihdevalitsin asentoon "L" mutta aina sekään ei tottele ja kiihdytys 0 - 30km/h vie pienen ikuisuuden ja konepellin alta tulee palaneen hajua...
Oisko kellään sattumalta ylimääräistä askia kaupan?!?
Mulla on sama vika omassa käyttöautossa, SAAB 95 wagon 2,2TiD Aut (5) 2004 ajettu reilut 500tkm ja vedetty kärryä urakalla... Tuttu vikakoodi ja kylmänä kulkee hyvin, mutta lämmettyä ei pääse edes mäkeä ylös ilman vauhtia. Toinen asia on se, että yleensä liikkeelle lähdössä auttaa vaihdevalitsin asentoon "L" mutta aina sekään ei tottele ja kiihdytys 0 - 30km/h vie pienen ikuisuuden ja konepellin alta tulee palaneen hajua...
Oisko kellään sattumalta ylimääräistä askia kaupan?!?
Terveisin; A.N.
SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...