Öljynpaine
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: La Touko 26, 2012 23:52
Re: Öljynpaine
Nii ja sen venttiilin pitäs avautua muistaakseni 6baarissa eli jos on juminu yläasentoon nii saattaa näyttää lämpimillä öljyillä ihan normi paineita eli kannattaa putsata ihan varmuuden vuoksi.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: La Touko 26, 2012 23:52
Re: Öljynpaine
Juu se 2.5 pitäs olla mut ei mulla oo ku 1.5-2bar lämpimänä.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: La Touko 26, 2012 23:52
Re: Öljynpaine
Se voi olla ku tuo on joku halpis mittari
mut kyllä se näytti sit nollaa ku valo palo.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Öljynpaine
Samoja murheita...
Öljynpaineen alennus venttiili oli myöskin junttaantunut jumiin. Vika oli venttiilipesässä, jotain raatia oli seinämillä.
Saman merkkinen ö-paine mittari ja näyttää tismalleen samoja paineita, kuin viestiketjun alkupäästä selviää.
Pysyikö teillä, autometerin ö-painemittarin käyttäjillä moottorit ehjänä vai tuliko tuho piakkoin ?
Toisin kysyen, näyttääkö mittari valheellisesti liian alhaisia lukemia vai onko alhainen öljynpaine todellinen ja näin ollen vaatii korjaustoimenpiteitä ?
Öljynpaineen alennus venttiili oli myöskin junttaantunut jumiin. Vika oli venttiilipesässä, jotain raatia oli seinämillä.
Saman merkkinen ö-paine mittari ja näyttää tismalleen samoja paineita, kuin viestiketjun alkupäästä selviää.
Pysyikö teillä, autometerin ö-painemittarin käyttäjillä moottorit ehjänä vai tuliko tuho piakkoin ?
Toisin kysyen, näyttääkö mittari valheellisesti liian alhaisia lukemia vai onko alhainen öljynpaine todellinen ja näin ollen vaatii korjaustoimenpiteitä ?
9-3 2.0T SE -98
Re: Öljynpaine
Minulla tuossa kolkin t7-koneessa kovilla pakkasilla öljynpaine saattaa olla jopa yli 8bar alkumatkasta, mutta putoaa moottorin lämmetessä vähitellen normaaliin lukemaan. Voisikohan siinäkin tuo mäntä jotenkin jumittaa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljynpaine
Noniin, nyt sitten paineet onkin lämpimänä tyhjäkäynnillä nolla tuon mittarin mukaan. Varoitusvalo ei syty vielä. Pitää toisella mittarilla tarkastaa, pitääkö lukema paikkaansa. ![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljynpaine
Hemmetin tarvikemittarit. Mittasin ja vertasin öljynpaineen mekaanisella teollisuusmittarilla tuon tarvikemittarin kanssa. Tarvike 0,2bar todellinen 1,6bar. Tarvike 2,7bar todellinen 3,0bar.
Moottorissa siis on tyhjäkäynnilläkin öljynpaineet. Aiheutuneen mielipahan ja sitä seuranneen helpotuksen myötävaikutuksella ostin aidon VDO -mittarin ja anturin. Loppuu tämäkin arpominen.![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moottorissa siis on tyhjäkäynnilläkin öljynpaineet. Aiheutuneen mielipahan ja sitä seuranneen helpotuksen myötävaikutuksella ostin aidon VDO -mittarin ja anturin. Loppuu tämäkin arpominen.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljynpaine
Nyt VDO mittaa ja onpahan tämäkin sitten todistettu, paineet on maantienopeuksissa juuri siinä 4bar seudussa, missä niiden kuuluukin olla korjaamokirjan mukaan. Tyhjäkäyntipaine lämpimänä karvanverran yli 1,5bar kuten teollisuusmittarilla mittasin aiemmin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljynpaine
Wis kertoo että paineenrajoitus venttiilin avautumispaine on 3,8 bar. Jos kylmillä öljyillä paine nousee jopa 8 bar. kuten minulla niin paluulinja on liian pieni verrattuna pumpun tuottoon. Mäntä putsattu pari kertaa ja hyvin liikkuu. Männän pinta-alahan on se mikä on ja jousi on samaten . Öljyn vähäinenkin lämpeneminen muuttaa viskositeettia jolloin virtaa helpommin. Olisikohan jossain käyrää josta näkisi esim. 5w-40 öljyn juoksevuus eri lämpötilassa käynnistyksestä normaali lämpöön esim 0-100 C.Jorma Tapio kirjoitti:Nii ja sen venttiilin pitäs avautua muistaakseni 6baarissa eli jos on juminu yläasentoon nii saattaa näyttää lämpimillä öljyillä ihan normi paineita eli kannattaa putsata ihan varmuuden vuoksi.
Re: Öljynpaine
0W - alkuisella öljyllä paineen pitäisi laskea, mutta nouseeko öljynkulutus? Korkeasta paineesta selvimmin kärsivä komponentti on GT17 - ahdin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljynpaine
Mitenkä korkea öljynpaine kiusaa ahdinta?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Öljynpaine
Kun ahdin alkaa olla ehtoopuolella, korkeat öljynpaineet aiheuttaa vuotoa ahtimessa ja seurauksena on jopa savutusta. Joissakin ahtimissa on erityisvaatimuksena oikean kokoisella reiällä oleva kuristin öljyn painepuolella, jonka tarkoitus on pudottaa painetta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljynpaine
Ahtimen vika se silloin on eikä öljynpaineen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89