Käytetyn 9-5:n osto mielessä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
jala 9-5
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 14:42
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jala 9-5 »

Onnittelut Antille hyvästä auton valinnasta, tai oikeastaan morsiammelle ku osasi arvostaa vakaata kyytiä. Sen verran täytyy mainita omalta osaltani että kun meille ostettiin saappi niin se eka tankkaus oli myös lievä yllätys. Mutta ei sitä nyt tarvitsekkaan olla 3-4:n päivän välein olla lurauttamassa menovettä tankkiin. Joten ei se monesti säikäytä enää tankille ajaa. Tuohon lohkolämppäri asiaan vois muistuttaa että sisäpistoke kannattaa ottaa, mulla on defa merkkinen lämmitin ja sisätilan pitää myös lämpimänä defan 1200W puhallin. Calixista en osaa sanoa ku ei omia kokemuksia ole merkistä.
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Viesti Kirjoittaja jari »

webasto...hihihihihhhiii :oops:
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

9-5T kirjoitti:
jala 9-5 kirjoitti: Tuohon lohkolämppäri asiaan vois muistuttaa että sisäpistoke kannattaa ottaa
Samalla kannattaa ostaa 50,- rele ja vetää piuha SIDiin jolla saa kytkettyä lämmityksen alkamaan haluttuna aikana.
Ei voorumin topiceissa sattuis olee SID:n käyttöohjetta tuota kytkentää varten?
Jäi edelliseen peliin sisätilalämppärin teline ja uuden mukana tulee harmillisesti toinen puhallin -kele.
#1891
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

9-5.sta pinni 20 releen maadotus
9-3:ssa pinni 19

Sid täytyy käydä TECH2-lla ohjelmoimassa ajastus "valmiuteen"!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

Hyvä, kiitos Frostigrey!

Antille myös onnittelut autovalinnasta!

Poikkesin tänään matkalla tstolta himaan Länsiauton tiskillä, jossa samalla uusi by-pass kourassa tiedustelin kainosti mahdollisia maahantuojan ohjeistuksia öljynkulutuksen seurantaan ( jojoo, tikku käteen.. :lol: ) Ei tullut vihjeitä/virallisia tiedonjyväsiä asiaan. Ainahan ne uutena syö, ne totes. Ja uutenahan omaani pidänkin, vm. -00 :D
#1891
2,3Turbo
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2004 20:21
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja 2,3Turbo »

Viekös noi 9-5 set öljyä epätavallisen paljon?
Paljonko on paljon? :roll:
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

2,3Turbo kirjoitti:Viekös noi 9-5 set öljyä epätavallisen paljon?
Paljonko on paljon? :roll:

No oma ei ainakaan vie vielä yhtään.... Näyttäisi olevan melko yksilöllistä tuo tiputtelu ja kulutus.... 95000 pyörähtää pian mittariin ja alkuperäistä garrettia olen kuulostellut ja seuraillut tupruttelua. Vielä ei kylläkään näy mitään merkkejä tuntien täyttymisestä...

Lastu ja mitsu on jo kuitenkin budjetoitu....
Hajoamista odotellessa..... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni vie hiukan, eli n. Maksimista minimiin öljynvaihtovälillä (10tkm).

Autolla ajettu 202tkm. Ahdin vaihdettiin tossa 185tkm kohalla mitsuun ja nykyään myös Aeron boksi paikallaan, tällä ilmalla ahdot n. 1bar luokkaa! Ero entiseen 170hv aika valtava :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

öljyt

Viesti Kirjoittaja arska »

Saab suosittelee ohjekirjassa 5/30W tai 5/40W. Jos laittaa vaikka 5/50W tai
0/40W kuluuko enemmän? Itsellä 11000 km ed. vaihdosta eikä ole taso laskenut (5/40W).
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Onkos muuten kellään tämmösestä jutusta mitään lisätietoa? Mulle jäi tulevaisuuden autohankinnan varalle mukaan sieltä Keravan Shellin Saab-huollon tyhjennyksestä korjaamokäsikirja "1 Huolto 9-5 MY98". Kirjassa on joka kohdassa öljysuosituksista viivattu yli 5/30 ja 5/40 öljyt, ja liimattu laput tilalle, missä öljysuositus on 10/30 tai 10/40, kuumissa olosuhteissa 15/40.
5/30 tai 5/40 suositellaan vain, jos ulkolämpötila on jatkuvasti yli 20 pakkasta...

Mistäköhän moinen muutos kirjassa johtuu? Olisi kiva tietää vähän taustoja muutoksen syystä? Koskiko tämä nimenomaan vain -98 malleja?
Mitä sanoo 98- uudemmat huolto-manuskat öljyistä?

Käsky on varmaan kuitenkin tullut Saabilta, tuskin ovat Shellillä menneet omiin nimiin noita muutoksia kirjaan tekemään...
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re:

Viesti Kirjoittaja pocky »

9-5T kirjoitti:
jala 9-5 kirjoitti: Tuohon lohkolämppäri asiaan vois muistuttaa että sisäpistoke kannattaa ottaa
Samalla kannattaa ostaa 50,- rele ja vetää piuha SIDiin jolla saa kytkettyä lämmityksen alkamaan haluttuna aikana.
Tässä hieman kiihkeästi hakua käytellyt.
Olen nyt ottamassa autooni Autoasilta Defan WarmUpin.
Lohkolämmitin, johtosarja, sisähaaroitin, sisätilanpistoke + sisätilanlämmitin.
Tinkasin tämän setin asennuksineen hintaan 450€. Oletan että siellä on mahdollista saada vielä tuo rele ja piuha SIDiin myös? On tuo Defan oma vempain on aika ruma laite kojetauluun. Ja tuossa ylempänä vielä sanottiinki että Tech 2:lla vielä ohjelmointi.

Kiinnostaisi tietää että onko sitten tuo pyöreä 500€ niin hirveä summa tästä operaatiosta.
#3431
Vastaa Viestiin