soap95 kirjoitti:Eli... vakiosuuttimet, 3"DP, 4bar-säädin ja DW200, paljonko saa silloin tehoa 2,3T:stä etanolilla? Entäs lisääkö 5bar-säädin paljonko lisää? Vakio-suuttimia ei huvittaisi alkaa vaihtamaan. Entäs tehot 98:lla em. konversioissa? Kyselee epätietoinen laskentakyvytön
n. 280hv bensalla molemmilla säätimillä, ei rajoita enää polttoainepuoli.
Etanolilla 4 bar säätimellä myös n. 280hv, 5 bar säätimellä lähelle 300hv.
Vakioahtimella pääsee likelle samaan lopputulokseen 5 bar säätimellä kuin isommilla suuttimilla, isomman ahtimen vaihtamalla joutuu jo suutinjumppaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kiitoksia tiedosta
Onko mitään haittaa 5bar-säätimestä verrattuna 4bar-säätimeen, joutuuko jotkut paikat "kovemmille"(polttoainelinjat, suodatin,suuttimet, pumppu)? Kuitenkin kyse on käyttöautosta eikä harrastepelistä (vaikka kyllähän Saabin kyseessä ollessa tämä välillä siltä tuntuu, eikä negatiivisessä mielessä ).
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Ei ole ainakaan havaittu mitään ongelmia 5 bar peruspaineella, pari autoa ko. paineella on liikenteessä. Pumppu joutuu toki tekemään enemmän töitä mutta DW pumpulle ei mikään ongelma, virtaus on sen verran matala.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
soap95 kirjoitti:Kiitoksia tiedosta
Onko mitään haittaa 5bar-säätimestä verrattuna 4bar-säätimeen, joutuuko jotkut paikat "kovemmille"(polttoainelinjat, suodatin,suuttimet, pumppu)? Kuitenkin kyse on käyttöautosta eikä harrastepelistä (vaikka kyllähän Saabin kyseessä ollessa tämä välillä siltä tuntuu, eikä negatiivisessä mielessä ).
Omassa ollut säädettävä säädin käytössä ja paine säädetty 5 bariin ja DW200 tankissa. Sen puoleen ei mitään ongelmaa. Bensapainemittarilla ei tullut katsottua, pitääkö takaisku bensaputkistossa miten hyvin 5 bar paineella. Käynnistys vaati aina pidemmän starttauksen, ellei bensapumpun antanut pyörähtää sen pari sekuntia ennen starttausta.
Säädettävä säädin jää ylimääräiseksi itsellä, irrotan sen todennäköisesti muutaman viikon sisään autosta. Yv:llä voi kysellä jos on tarvetta moiselle.
Jatketaan OT. Sovitaan että olisi 1000 suuttimet ja 5bar säädin, ahdot vaikkapa 1.8bar niin minkä verran suuttimissa on kapasiteettia? Onko heittää kaavaa noin voi laskeskella pienessä mielessä.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Tuohonhan olin sen laittanut että 1.8bar ahtopaineella, 5bar säätimellä sekä 1000 suuttimilla. Minkälainen kapasitetti saadaan suuttimille noilla spekseillä? Ja sillä jaloviinalla mennään.....
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Ok. Asia meni perille ja siellä se ei pysty muuttumaan ymmärrykseksi. Tekisitkö esimerkin, jatketaan vaikka YV linjalla niin pysyy edes vähän threadi omanaan.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Jännä aihe.
Miten teillä joilla on näitä jopa5bar bensanpaineita vakio suuttimilla on autot kuluttanut etanolilla?
Itselle b235r:n vaihdettu 870cc suuttimet, niinkuin monelle muullekkin ja noilla
isommilla suuttimilla kulutus harvoin putoaa.. Jos käyttöautoonkin saisi sen likelle 300hv vakio suuttimilla ja pienemmällä kulutuksella
Ei ne huonosti toimi isotkaan suuttimet, eivätkä ainakaan ole tapissa!
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggene85 nappe st3,2
ex -00 93aero