Lohkolämmitin 9-5 2.0T -98:siin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tottakai, ja kiitoksia taas!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Frostgrey kirjoitti:niin päätin, että teen itse tuon johdon. Ainoa ongelma on ,että missä tuo SID:n lähtö on. Eli mistä tuo releboksin ohjaus tarkkaan ottaen otetaan. :?:
Ohjaus otetaan SID:in takaa olevasta liittimestä
9-5: nasta 19
9-3: nasta 20

Huomaa, että vakiona nastasta ei lähde mitään johtoa, niin tarvitset jostain nastaan sopivan crimp-liittimen...
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ja lisää kiitoksia satelee :D :wink:

Täytyypi käydä jostain tuollaista liitintä kyselemässä :!:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Frostgrey kirjoitti:Täytyypi käydä jostain tuollaista liitintä kyselemässä :!:
Hieman EPC:tä tutkiskeltuani sanoisin, että tarvitsemasi osa on "Kaapelikenkä 0,5-1,0 mm2 varaosanro 41 15 499" tai "Kaapelikenkä 0,2-0,5 mm2 varaosanro 53 51 713". En löytänyt suoraan SID:n liitintä ja siihen kuuluvia kaapelikenkiä, joten nuo ovat lähimmät arvaukset.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Vector
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 08:10

Viesti Kirjoittaja Vector »

Tomi Liljemark kirjoitti: Ohjaus otetaan SID:in takaa olevasta liittimestä
9-5: nasta 19
9-3: nasta 20
9-3 ng vai SS?
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Vector kirjoitti:
Tomi Liljemark kirjoitti: Ohjaus otetaan SID:in takaa olevasta liittimestä
9-5: nasta 19
9-3: nasta 20
9-3 ng vai SS?
Unohtui mainita, eli tarkoitin og9-3:a (vm 98-02)... enkä tiedä päteekö nuo nastat enää uudemmissa 9-5:ssa (vm 03-).
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

No nii, lokilämppäri meni rikki ja kävin hakemassa uuden defan vastuksen huimaan 28€ hintaan. :)

Ennen ku alan vaihtamaan sitä niin mistä saa kätevimmin nesteet vaihettua? Tietenki kyllähän ne sieltä ulos tulee ku repasee vastuksen pois, mutta ei viittis sotkea paikkoja.
Audi A4 2.0TFSIq
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Syylärin vasemmassa alalähdössä on ventiilli(vihreä) mistä mehut tulee nätisti pihalle. Siinä on oikein letkuyhde mistä saa litkut nätisti letkulla esmes. kannuun. :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Tuli mieleen, että mitä jäähytys nestettä koneeseen laitetaan? Mulla on siellä punaiset nesteet. Auton kirjasessa yllättäen mainitaan vain, että käytettävä saabin omaa nestettä, mutta kyllä kai varaosa liikkeestä saatava punainen neste on samaa tavaraa?

Miten ilmaus tehdään?

Edit. Käytin hakua ja löytyi tuosta jäähdytinnesteestä juttua. Taidan laittaa tarvike nestettä.
Audi A4 2.0TFSIq
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse olen ainakin kayttänyt "tarvike" punaisia orkkisten kanssa sekaisin eikä ole mittään ongelmia ollut.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ei tarvi ilmailla, ilmaa itse itsensä!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

nonii, sain vaihettua lokilämppärin. Ahasta oli, mutta yllättävän kätevästi vastus "luikahti" paikalleen. Ei kannata kovin paljon ajella ennen asennusta, muuten saattaa näpit saada palovammoja. :)
Audi A4 2.0TFSIq
Vastaa Viestiin