V.J.S kirjoitti:Juu ja mikäli joku pystyy aukottomasti todistamaan, että se marketin halvin mutta luokitukset täyttävä öljy aiheutti moottoririkon jolta olisi laatubrandin öljyllä vältytty, niin ei muuta ku faktaa pöytään
En usko että saat sitä faktaa. Toisaalta sinullakaan ei ole todisteita mistään. Joten yhtä väärässä olet. Heitä faktaa ettet ole kuluttanut kampiakselin liukulaakereita? Heitä öljypohja alas, kathellaan niitä rautahiluja pohjassa. Missä fakta siitä ettet kuluttanut moottoreiden pintoja 50% enemmän kuin olisit sen tehnyt paremmilla öljyillä? Nämä asiat täytyy vain testata, ja tutkia laboratorio olosuhteissa.
Minulla sentään oli laboratorio tutkimukset, ja olen myös nähnyt tutkimuksen GM öljyn nopeasta vanhentumisesta (tosin autona oli joku muu kuin Saab testissä), mutta joka tapauksessa, testin tulos oli että noin 8tkm max. kaupunki ajossa tällä halppis öljyllä.
Se että jollain öljyllä on tietyt ominaisuudet parempia ei tietenkään ole väittämä siitä että GM kuralla menisi heti kone paskaksi.
Toisaalta parempi on aina parempi. Se on vähän niinkö miksi ostaa Bossin pukua, kun tuolta Halpa Hallista saa samanlaista. Ei saa, ei. Sama tilanne tässäkin, Mobilin 0W-40 mömmö maksaa 37-40€ 4l purkki. Jos nyt kuvitellaan että vaihdetaan kerran 6kk:ssa, niin toi 40/6 on noin 7€ kuussa. GM on noin 25/6 eli 4€. Käytännössä kuukaudessa 3€ ero. Poltatko tupakkaa, pelaatko pelikoneita? Juotko viinaa? Typerää tässä alkaa puhumaan säästöistä, tai järkevistä sijoituksista.
Ja onko moottori halpa varaosa? Siis kaiken kaikkiaan öljyyn sijoittaminen on ehkä halvin tapa varmistaa että konee rullaa pitkään.
http://translate.google.com/translate?h ... &sandbox=1
Vähän rullattu GM mömmö, originelli, jähmettymispiste muuttui -38 asteesta -1. Luultavasti joku valmistusvika, mutta, tässä taas nähdään hienoa GM toimintaa.