Nämä lähtee hienosti käyntiin ilman lukkosylinteriä ruuvarilla virtalukon pohjasta kääntäen... kunhan koodattu avain on starttauksen aikana apparin penkillä suunnilleen törkättynä irrallaan olevan lukijarinkulan sisään.
Muutamasta 9-3:sta ja 9-5:sta lukkosylinterin haitat vaidattaneena ilman että auto seisoo telakalla.
..eikä varmasti lähde käyntiin jos lukijarinkulan sisällä on useampi vääränlainen avain samaan aikaan häiritsemässä oikean avaimen lukuoperaariota.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tais mennä ohi, mutta kysynpä uudestaan. Eli voiko toisen auton lähettimen koodata uudestaan omaani?
Ja sit, missähän noita "uria" vois jyrsityttää, jos tilaa kiinasta plankon? Normi avainsuutareilla ei taida onnistua....
Olisko tuo linkin avain arvon raadin mielestä semmoinen, että siitä saisin suutarilla jyrsittyä autooni sopivan? Lähettimet mulla on jo koodattuna autooni, mutta vain yksi huono suutarilla tai jossain verstaalla jyrsitty manuaaliavain.http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-5-3-BU ... 0975337495
Eli autona on -03 femma ja avaimessa on keskellä semmoinen "matoura"
Mertmi kirjoitti:
ps. meidän 9-3:n mukana tuli vara-avain, jossa ei ole nappeja. Ts. ovet pitää avata perinteisesti. Eikös tommosia saa?
Tota itekin aattelin, et "oikea" avain erikseen, ja sit toi lähetin erikseen, jos ei muuten onnistu.
nalleolut kirjoitti:eikö lukkoseppä pysty tekemään avaimen? eikö se lähetinosa voi olla irrallinenkin/ eri avaimessa tunnistaako jos on ns.vieressä???
En tiedä miten näissä menee, mutta joissain autoissa teetetty vara-avain ei kelpaa vaikka esim. itse poikki mennyttä avainta vieressä ja ympärillä kokeillen tai sitten siitä rikkinäisestä on otettu siru irti ja käytetty uuden avaimen vieressä, virtalukon puolen ympärillä, vastaanottimen vieressä ja vaikka missä. Ainakin joku fiat ja opel en muista kummastakaan nyt mikä oli tämmöinen. Eli siis ongelmana oli se, että käynnistyksenesto ei tunnista virtalukkoon tungettua avainta omakseen ja siten ei anna käynnistyä. Nämähän näki ihan testerillä, että käynnistyksenesto ei anna lupaa käynnistää konetta. Ja ratkaisuna oli tietenkin se, että tilattiin merkkiliikkeestä sirullinen avain, joka sitten piti ohjelmoida ohjainlaitteelle.
Liekkö avaimen varsi sitten kontaktipintana tai antennina tms. Vaikea sanoa kun avaimen ja muutenkin yksittäisen komponentin kytkentäkaaviota on varsin vaikea löytää. Etenkin kun on käynnistyksenestoon liittyvästä asiasta kyse
Saabissa tuota ongelmaa ei ole ja noissa uuden mallisissa avaimissa siru ja lähetin samassa paketissa eli avaimen rungossa ei sirua ole niinkuin lähes kaikissa muissa merkeissä.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
No nyt on vara-avain ongelma ratkaistu. Ostin purkaamolta virtalukon, jossa kaksi avainta mukana. Ne on nyt "naitettu" orkkisavaimen kanssa.
Purkaamolta saatu virtalukkosylinteri paikoilleen ja homma selvä. Orkkisavain jäi vara-avaimeksi, jos täytyy päästä itse avaimella sisälle ja toinen uusista myös, joka käy sit virtalukkoon. Homma kustansi 80 virtalukko ja koodaus 25 eke merkkihuollossa.
Eli yhteensä 105 eke, millä olis saanu pelkästään yhden orkkislähettimen...
henkkaw10 kirjoitti:Olisko tuo linkin avain arvon raadin mielestä semmoinen, että siitä saisin suutarilla jyrsittyä autooni sopivan? Lähettimet mulla on jo koodattuna autooni, mutta vain yksi huono suutarilla tai jossain verstaalla jyrsitty manuaaliavain.http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-9-5-3-BU ... 0975337495
Eli autona on -03 femma ja avaimessa on keskellä semmoinen "matoura"
Vastaan tähän omaan juttuuni, että tuon linkittämäni avainrungon tilasin ja kyllä kävi tuuri, että avain oli juuri se minkä tarvitsin! Lähetinhän mulla oli omasta takaa, mutta avainrunko maksoi kotiin kannettuna 42€ ja paikkallisen suutarin jyrsintä 20€, eli kohtuullisen halvalla sain toimivan avaimen autooni