Sytkäkassuko meni?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Sytkäkassuko meni?

Viesti Kirjoittaja 3J »

Siis jos oikein käsitin niin jos MAF/immu on viallinen, tuo mAir lukema 1139 mikä siinä näytöllä näkyy, on viallisen anturin antama virheellinen lukema. Oikeasti siis todellinen mAir on aivan jotain muuta kuin mReq, mittari vaan näyttää väärin. T7 lisää ahtoja epätoivoisesti jotta mAir saavuttaisi saman kuin mReq vaatii, ja väärä mAir lukema johtaa liialliseen ahtamiseen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sytkäkassuko meni?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Niin, T7 pyrkii täyttämään ahtopainetta nostamalla ilmamassapyynnin (joka on nyt se 1160). Pääsee liki tavoitteeseen, mutta ahtopaine on liian korkea, johtuen siitä että massamittari mittaa alakanttiin (mAir). Tämä paljastaa viallisen massamittarin. T7 diagnostiikka ei itse ole tarpeeksi fiksu jotta tajuaisi mittarin olevan rikki, vaan tarvitaan ihmisen päättelykykyä. Ehjälä mittarilla mAir toteutuu ja ahtopaine putoaa. Jos mittari olisi ehjä ja ahtopaine edelleen sama, niin mAir olisi reippaasti yli 1300. Vaihteiston ja moottorin kuormitus on risalla mittarilla korkeampi kuin mitä on softassa tarkoitettu. Noita aiemmin mainittuja vikakoodeja se ei tee vaan niihin kyllä lienee DI-kasetti syypää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Sytkäkassuko meni?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Shadow_Fi kirjoitti:Niin entä jos sen kokeilee puhdistaa? Siis IMMun? Onko se auttanut ketään, koskaan?
Yleensä risaa immua ei putsailu auta, menee vaan rahat puhdistusaineen osalta hukkaan. Nythän on kamppanja, uuden immun saa 120 Eurolla. Semmoinen sieltä hakuun, on paljon halvempaa, kuin uusien mäntien hankkiminen :mrgreen:.

(Jos immu on sökö ja antaa monoa kunnolla, liian laiha seos voi käsittääkseni korventää mäntään reiän...)

Ja polttoaineella ei ole merkitystä tuon immun kunnon (mReg / mAir) suhteen.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Sytkäkassuko meni?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Voiko nuo pienet ilmamassat olla kiinni liian ahtaasta kobrasta?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Sytkäkassuko meni?

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Ihtellä mehupilli ja pinl n:2200 ja mair n: 1260. Cobra tosin vaihtuu jahka ehdin.

Sent from my XT910 using Tapatalk 4
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Sytkäkassuko meni?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sytkäkassuko meni?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Noilla videoilla ei ole mitään lisäinformaatioarvoa. MAF on lopussa, se on kuluva osa jossa ei putsailut auta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Sytkäkassuko meni?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

On se outo vehe tuo kasetti. Tuon auton piiskamisen jälkeen, kasetti taas pelaa. Kahtena päivänä ei CE valoa, ja ihan normaali käynti. Vähän aaltoilee kun käynnistää.

Katson tänään tarkemmin alipaineletku. Nehän vasta surkeassa kunnossa ovat. Pintakumi muuttui jo hiekaksi. Niitä kun liikuttelin toissapäivänä, niin sen jälkeen ei CE valoa. Pitäis nollata vikakoodit, ja kahtella, ja toki vaihtaa silikooniletkut.

P.S. Offtopic
Mistä halvalla silikoniletkua?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Sytkäkassuko meni?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Alipaineletkuista on paljon juttua. Suosiolla kaikki uusiksi, ei ole kustannuskysymys. Yksi kerrallaan, ensin toisesta päästä irti ja sinne uusi letku kiinni ja sen jälkeen vanha letku toisesta päästä irti ja uusi tilalle.

Letkut esim. tuolta:

http://www.doc-power.fi/product/3818/fo ... jLvJ398pkY
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin