Mifi juttuja ja mair mreq.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Pitääkö mun nytten näistä vastauksista päätellä että mulla olisi autossa jossain nyt jotain vikaa ? kun se mreq 1299 ja mair 1330-1350. Jos otan/yritän saada mittariin N.1000mair niin silloin pinl on siellä 1800 paikkeilla.. eli pitäisi olla kaikki ilmeisesti kunnossa ? tuota nyt ei pysty tarkasti katsoa kun huitelee ne numerot niin vilkkaasti siinä. Maksimi pinl on siinä 2200 tai karvan yli, ja peruspaineet katsoin eilen magneettiventtiilin piuhan irroittamalla ja 2-3 vaihteella kun löi kaasunpohjaan niin antoi sellaista 1500-1550pinl, isommalla vaihteella jäi siihen 1450. eli näidenkin osalta pitäisi ilmeisesti olla peruspainekin ihan kohdallaan ?


Se mikä mua ihmetyttää on se, että välillä kovassa vedossa kun pistää 4 tai 5 vaihteen silmään, niin auto ei vedäkään enään niin hyvin.. tämä tapahtuu välillä ja samalla laskee hieman ahtoja.

Mulla lukee opensidissä mode 0 ja siinä ei ilmeisesti näe noita nakuja per sylinteri ?
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Massamittari on lukemien perusteella melkolailla kunnossa. Peruspaine piikkaa yli ja sen takia myös mAir ampuu yli mReq:stä. Aika yleistä 15T ahtimen ja 3" downpipen kanssa.. voit koittaa ruuvata peruspainetta muutaman kiekan lyhemmäksi, kunhan jonkin verran edes jää esijännitystä että hukkaportti pysyy tiiviinä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja suapas »

Mode 5 näkee nakut
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Palataan taas tähän keskusteluun, eli ilmeisesti on ihan yleistä että noita mifejä tulee kun päästää esimerkiksi kaasun täyskiihdytyksestä, tai jos vedättää ja ainakun vaihtaa vaihdetta isompaan, mutta minkäverran niitä mifejä on "normaali" määrä ? esimerkiksi jos ite polkaisen 3 vaihteella kaasunpohjaan ja vedätän 80-140, niin kaasunkunpäästää niin mifejä pomppaa 30-50. Jos taas esimerkiksi 2 vaihteella lähtee poljettamaan ja vedättää vaikkapa 50-180, niin mifejä saattaa tulla vaikkapa 150. Eli jos haluaa niin 5 minuutin revittelyllä niitä kyllä saa vaikka 500 "helposti".. Kiihdytyksessä ei ole ikinä tullut mifejä/missiä, vaan ainoastaan kaasun päästäessä.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

vesa67 kirjoitti:
Jyrchi kirjoitti:Ihan normaalia käytöstä tuolle ahtimelle käsittääkseni. Itselläni stage 3 Aerolla mreg stoppaa 1301:een ja mair huitelee 1400:n tienoilla. Ampuu vaan ahtoja yli eli piikkailee.
Softa tai peruspaine ei ole kunnossa
Markkanenn kirjoitti:Onko normaalia että sylinterikohtasiin nakutuslaskureihin (knc1-4 sid infossa) tulee bensalla ajaessa aina 2-7 nakutusta per sylinteri jokasen 70-120km/h vedon aikana? RE85:lla ei tule yhtään.
Ei ole hyvä tämäkään. Oikein balanssissa oleva softa vs rauta kuuluu olla sen verran kireellä ettei nakuvaroitukset laske tehoja. Mitä suuremmat ilmamassat siellä on niin sitä kuumemmat paikat ja bensalla nakuvaroituksia tulee herkemmin. Normaalisti tehty softa toki rajoittaa tehoja suojellakseen mutta onhan sekin mahdollista että kartat on peukaloitu siten ett tuhoa tulee jos päästellään varoituksista huolimatta liian kireillä pyynneillä.
Toki varmista ensin että DI kasetti ja tulpat on kunnossa. Jos polttoainetta riittää samasta pumpusta ja suuttimista E85:lle niin tuskin syöttöpuolesta on kyse.

Ja se ilmamassamittari tarkistetaan aina ja aina ensimmäisenä !
2-litrainen; mair 1000, Pinl 2000 tai allekin
2,3-litranen; mair 1000, Pinl 1700-1800 max
Loppu nakutuslaskureista elämä bensalla ajaessa kun vaihto bensapumpun letkun joka oli siististi murtunut klemmarin kohilta. Myös pinl pysyy nyt alempana. Gatesin letku ja tälläset klemmarit oli: http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_ ... 2kpl-y.jpg

Nyt tuli vaihettua cohlinssin letku ja tälläset klemmarit: http://www.meedio.fi/almahelppo/image/v ... &crop=true

Tätäkään vikaa ei huomannut mitenkään muuten kuin tuijottamalla nakutuslaskureita. Ja autossa on sinun laittama softa.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Mifi juttuja ja mair mreq.

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Edellisessä femmassa finaalissa oleva bensapumppu aiheutti myös jänniä arvojen heittelyitä, lähinnä amul karkas, ei tullut kakkua riittävästi koneeseen.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Vastaa Viestiin