vikakoodit p0340 ja p1107
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Morjensta taas
Mitenkä muut saabistit on tuon immun kunnon testanneet automaatillisessa autossa ilman että nopeudet hirmusesti nousee.. pakko kolmonen päälle ja lappu lattiaan vai? Ei ainakaan tuossa 0-100 vedossa pinl noussut yli 2000.
Mitenkä muut saabistit on tuon immun kunnon testanneet automaatillisessa autossa ilman että nopeudet hirmusesti nousee.. pakko kolmonen päälle ja lappu lattiaan vai? Ei ainakaan tuossa 0-100 vedossa pinl noussut yli 2000.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Lainaus jostain....
"Tällää opensid näytölle yläriville Pinl ja lukitse rivi painamalla SET. Kelaa alariville mAir.
Testiajo: vedätä kolmosella tai isommalla vaihteella mAir riville 1000, jolloin Pinl tulee olla 1800 paikkeilla, jopa allekin viileellä kelillä ja uudella immulla.
Jos ahtopaine on selvästi suurempi niin immu on hapan."
Onnistunee myös tomaatilla
"Tällää opensid näytölle yläriville Pinl ja lukitse rivi painamalla SET. Kelaa alariville mAir.
Testiajo: vedätä kolmosella tai isommalla vaihteella mAir riville 1000, jolloin Pinl tulee olla 1800 paikkeilla, jopa allekin viileellä kelillä ja uudella immulla.
Jos ahtopaine on selvästi suurempi niin immu on hapan."
Onnistunee myös tomaatilla
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
kakslitraisessa kylläkin enemmän kuin 1800pinl...suapas kirjoitti:Lainaus jostain....
"Tällää opensid näytölle yläriville Pinl ja lukitse rivi painamalla SET. Kelaa alariville mAir.
Testiajo: vedätä kolmosella tai isommalla vaihteella mAir riville 1000, jolloin Pinl tulee olla 1800 paikkeilla, jopa allekin viileellä kelillä ja uudella immulla.
Jos ahtopaine on selvästi suurempi niin immu on hapan."
Onnistunee myös tomaatilla
automaatilla helpoin pakkokolmosella ja winternapilla .
#2285
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Meni vaikeaksi tuo suuttimien irroitus ja putsaus. ei löytyny työkalua joka mahtuis tuohon väliin. Pitää käydä ostamassa kääntyvällä päällä oleva 10mm lenkki. Nyt on 1 1/2 tankillista ajettu bensalla johon on lisätty purkillinen STP suuttuimien puhdistus ainetta mutta ei ole ollut vaikutusta.
http://aijaa.com/gTPXuS
http://aijaa.com/BvVp5k
http://aijaa.com/svJwV5
http://aijaa.com/40p0hL
http://aijaa.com/rvtuEW
http://aijaa.com/cZgqMo
http://aijaa.com/gTPXuS
http://aijaa.com/BvVp5k
http://aijaa.com/svJwV5
http://aijaa.com/40p0hL
http://aijaa.com/rvtuEW
http://aijaa.com/cZgqMo
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Anna niiden suuttimien nyt olla toistaiseksi paikallaan, tuolla pesumäärällä ne on jo puhtaat.
Aloitetaan nyt perusasioista:
- Oletko testannut perusteellisesti ehjäksi todetulla sytytyskasetilla ja uusilla oikeantyyppisillä tulpilla ? Sytytyshäiriöt aiheuttaa myös tulppiin erilaisia värijäämiä
- Jäähdytysnesteen tyypillisimmät vuotopaikat on vesipumpun akseli (vaikea havaita), vesiventtiili rintapellissä (helppo nähdä tiputusjämät) ja lohkolämmittimen tiiviste (helpohko nähdä altapäin). Haistelemalla useimmiten normaalinenällä pystyy sanomaan tulee glygolin tuoksu esmes kummasta päästä konetta
Aloitetaan nyt perusasioista:
- Oletko testannut perusteellisesti ehjäksi todetulla sytytyskasetilla ja uusilla oikeantyyppisillä tulpilla ? Sytytyshäiriöt aiheuttaa myös tulppiin erilaisia värijäämiä
- Jäähdytysnesteen tyypillisimmät vuotopaikat on vesipumpun akseli (vaikea havaita), vesiventtiili rintapellissä (helppo nähdä tiputusjämät) ja lohkolämmittimen tiiviste (helpohko nähdä altapäin). Haistelemalla useimmiten normaalinenällä pystyy sanomaan tulee glygolin tuoksu esmes kummasta päästä konetta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Tulpat ovat oikeat ja kasetin vaihtokin testattu. Vesiventtiili ei ainakaan vuoda eikä lohkolämmitin valskaa. Savutus on kylmänä normaalia kovempaa mutta tuosta hajusta ei aivan varmuutta osaa sanoa vaikka kaksin nenin ollaan haisteltu. Toki turbo on siinä kunnossa (ilmeisestikin turbo?) että kaasuläpälle asti on putkisto öljyinen. Koneen ollessa lämmin ei jäähdytysjärjestelmään oikein tule edes normaalia painetta (paisarin korkki jo vaihdettu) joten jonnekkin se sen paineen laittaa.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Onko tulpat uudet ?
Oletko testannut siten että tuijotat niitä nakulaskureita vanhalla kasetilla ja sitten toisella varmasti toimivalla kasetilla samalla tavalla? Vastauksistasi ei oikein tarkkaan käy ilmi miten asioita on poissuljettu.
Mikäli paisariin ei saa painetta niin vuoto on melkoinen ja pitäisi jo tiputtaa alle ja jos öljyissä sitä ei näy niin ei se voi olla palotilassakaan, muutoin paisarissa olisi vielä isommat paineet ja kuplinta. Haiseeko konetilassa jäähdytysneste, en nyt puhu pakokaasun haistelusta. Ja onhan olemassa testereitä millä vuotomekanismeja saa testattua.
Mikäli koneremppa tehtii väljän koneen vuoksi niin putkistosta löytyy hyvän aikaa vielä sinne huohotettua öljyä, ei ne hetkessä kuiva.
Oletko testannut siten että tuijotat niitä nakulaskureita vanhalla kasetilla ja sitten toisella varmasti toimivalla kasetilla samalla tavalla? Vastauksistasi ei oikein tarkkaan käy ilmi miten asioita on poissuljettu.
Mikäli paisariin ei saa painetta niin vuoto on melkoinen ja pitäisi jo tiputtaa alle ja jos öljyissä sitä ei näy niin ei se voi olla palotilassakaan, muutoin paisarissa olisi vielä isommat paineet ja kuplinta. Haiseeko konetilassa jäähdytysneste, en nyt puhu pakokaasun haistelusta. Ja onhan olemassa testereitä millä vuotomekanismeja saa testattua.
Mikäli koneremppa tehtii väljän koneen vuoksi niin putkistosta löytyy hyvän aikaa vielä sinne huohotettua öljyä, ei ne hetkessä kuiva.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Tulpat on noin 1500km ajetut. Noita nakulaskureita en tuijotellut toisella kasetilla, tämän voisi uusia. Konetilassa ei haise jäähdytinneste eikä paisarissa tapahdu mitään liikettä kun lyö kierroksia. Termari tosin tuntuu olevan viallinen koska ei jaksa oikein pitää lämpöjä yllä maantiellä. Käytin jopa autopajalla näytillä ja tunnin sitä tutkivat eikä vuotoa löytynyt.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Tänään ei käynnistynyt työpaikan pihalla, kasteli vain tulpat (kaikki muut paitsi 2 sylinterin tulpan joka oli aivan kuiva) eikä oikein edes yrittäny. Hain uudet tulpat motonetistä ja heti lähti käyntiin, joten hakasin samasta paikasta uuden kasetin koska sattu oleen siellä hyllyssä... nakua tulee edelleen 1 sylinteriin, mikä helvetti sen voi aiheuttaa. Huomenna sen näkee kuinka aamusella starttaa...
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Edelleenkin huono käyntiinlähtö... minkälaisia arvoja tuon lambdan pitäis antaa kylmänä tuossa sidissä?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Kahden viinoitetun saabin kanssa sama, kun tarpeeksi pitkään ajaa e85:lla alkaa kylmänä rötäämään ja korjaus: tankin ajo mahdollisimman tyhjäksi ja 95e:tä satasella tankkiin ja uudet kynttilät moottoriin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Vielä tulee mieleen kaksi tyypillistä ehdotusta ja sen jälkeen vaikenen:
- anna virtojen olla päällä 2 sekuntia ennen startin pyöritystä jotta bensapumppu on lykännyt putket täyteen. Liittyy bensaliittimien takaiskujen huonoon toimintaan
- vaihda immu uuteen ja toimivaan
- anna virtojen olla päällä 2 sekuntia ennen startin pyöritystä jotta bensapumppu on lykännyt putket täyteen. Liittyy bensaliittimien takaiskujen huonoon toimintaan
- vaihda immu uuteen ja toimivaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Virtojen piettely ei nyt oikein auta ja immu menee vaihtoon seuraavasta palkasta.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
No vielä yksi: katso aamulla ennen käynnistystä näyttääkö Teng suunnilleen ulkiilman lämpötilalukemaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: vikakoodit p0340 ja p1107
Näkeekö tuosta immun numerosarjasta milloin se on valmistettu? Kun pitäisi huoltokirjan mukaan olla vaihdettu noin vuoden sisään.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#