vikakoodit p0340 ja p1107

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Morjensta taas

Mitenkä muut saabistit on tuon immun kunnon testanneet automaatillisessa autossa ilman että nopeudet hirmusesti nousee.. pakko kolmonen päälle ja lappu lattiaan vai? Ei ainakaan tuossa 0-100 vedossa pinl noussut yli 2000.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja suapas »

Lainaus jostain....
"Tällää opensid näytölle yläriville Pinl ja lukitse rivi painamalla SET. Kelaa alariville mAir.
Testiajo: vedätä kolmosella tai isommalla vaihteella mAir riville 1000, jolloin Pinl tulee olla 1800 paikkeilla, jopa allekin viileellä kelillä ja uudella immulla.
Jos ahtopaine on selvästi suurempi niin immu on hapan."

Onnistunee myös tomaatilla :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

suapas kirjoitti:Lainaus jostain....
"Tällää opensid näytölle yläriville Pinl ja lukitse rivi painamalla SET. Kelaa alariville mAir.
Testiajo: vedätä kolmosella tai isommalla vaihteella mAir riville 1000, jolloin Pinl tulee olla 1800 paikkeilla, jopa allekin viileellä kelillä ja uudella immulla.
Jos ahtopaine on selvästi suurempi niin immu on hapan."

Onnistunee myös tomaatilla :)
kakslitraisessa kylläkin enemmän kuin 1800pinl...
automaatilla helpoin pakkokolmosella ja winternapilla :D .
#2285
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Meni vaikeaksi tuo suuttimien irroitus ja putsaus. ei löytyny työkalua joka mahtuis tuohon väliin. Pitää käydä ostamassa kääntyvällä päällä oleva 10mm lenkki. Nyt on 1 1/2 tankillista ajettu bensalla johon on lisätty purkillinen STP suuttuimien puhdistus ainetta mutta ei ole ollut vaikutusta.

http://aijaa.com/gTPXuS
http://aijaa.com/BvVp5k
http://aijaa.com/svJwV5
http://aijaa.com/40p0hL
http://aijaa.com/rvtuEW
http://aijaa.com/cZgqMo
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4580
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Anna niiden suuttimien nyt olla toistaiseksi paikallaan, tuolla pesumäärällä ne on jo puhtaat.

Aloitetaan nyt perusasioista:
- Oletko testannut perusteellisesti ehjäksi todetulla sytytyskasetilla ja uusilla oikeantyyppisillä tulpilla ? Sytytyshäiriöt aiheuttaa myös tulppiin erilaisia värijäämiä
- Jäähdytysnesteen tyypillisimmät vuotopaikat on vesipumpun akseli (vaikea havaita), vesiventtiili rintapellissä (helppo nähdä tiputusjämät) ja lohkolämmittimen tiiviste (helpohko nähdä altapäin). Haistelemalla useimmiten normaalinenällä pystyy sanomaan tulee glygolin tuoksu esmes kummasta päästä konetta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Tulpat ovat oikeat ja kasetin vaihtokin testattu. Vesiventtiili ei ainakaan vuoda eikä lohkolämmitin valskaa. Savutus on kylmänä normaalia kovempaa mutta tuosta hajusta ei aivan varmuutta osaa sanoa vaikka kaksin nenin ollaan haisteltu. Toki turbo on siinä kunnossa (ilmeisestikin turbo?) että kaasuläpälle asti on putkisto öljyinen. Koneen ollessa lämmin ei jäähdytysjärjestelmään oikein tule edes normaalia painetta (paisarin korkki jo vaihdettu) joten jonnekkin se sen paineen laittaa.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4580
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onko tulpat uudet ?
Oletko testannut siten että tuijotat niitä nakulaskureita vanhalla kasetilla ja sitten toisella varmasti toimivalla kasetilla samalla tavalla? Vastauksistasi ei oikein tarkkaan käy ilmi miten asioita on poissuljettu.

Mikäli paisariin ei saa painetta niin vuoto on melkoinen ja pitäisi jo tiputtaa alle ja jos öljyissä sitä ei näy niin ei se voi olla palotilassakaan, muutoin paisarissa olisi vielä isommat paineet ja kuplinta. Haiseeko konetilassa jäähdytysneste, en nyt puhu pakokaasun haistelusta. Ja onhan olemassa testereitä millä vuotomekanismeja saa testattua.

Mikäli koneremppa tehtii väljän koneen vuoksi niin putkistosta löytyy hyvän aikaa vielä sinne huohotettua öljyä, ei ne hetkessä kuiva.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Tulpat on noin 1500km ajetut. Noita nakulaskureita en tuijotellut toisella kasetilla, tämän voisi uusia. Konetilassa ei haise jäähdytinneste eikä paisarissa tapahdu mitään liikettä kun lyö kierroksia. Termari tosin tuntuu olevan viallinen koska ei jaksa oikein pitää lämpöjä yllä maantiellä. Käytin jopa autopajalla näytillä ja tunnin sitä tutkivat eikä vuotoa löytynyt.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Tänään ei käynnistynyt työpaikan pihalla, kasteli vain tulpat (kaikki muut paitsi 2 sylinterin tulpan joka oli aivan kuiva) eikä oikein edes yrittäny. Hain uudet tulpat motonetistä ja heti lähti käyntiin, joten hakasin samasta paikasta uuden kasetin koska sattu oleen siellä hyllyssä... nakua tulee edelleen 1 sylinteriin, mikä helvetti sen voi aiheuttaa. Huomenna sen näkee kuinka aamusella starttaa...
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Edelleenkin huono käyntiinlähtö... minkälaisia arvoja tuon lambdan pitäis antaa kylmänä tuossa sidissä?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kahden viinoitetun saabin kanssa sama, kun tarpeeksi pitkään ajaa e85:lla alkaa kylmänä rötäämään ja korjaus: tankin ajo mahdollisimman tyhjäksi ja 95e:tä satasella tankkiin ja uudet kynttilät moottoriin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4580
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Vielä tulee mieleen kaksi tyypillistä ehdotusta ja sen jälkeen vaikenen:
- anna virtojen olla päällä 2 sekuntia ennen startin pyöritystä jotta bensapumppu on lykännyt putket täyteen. Liittyy bensaliittimien takaiskujen huonoon toimintaan
- vaihda immu uuteen ja toimivaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Virtojen piettely ei nyt oikein auta ja immu menee vaihtoon seuraavasta palkasta.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4580
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

No vielä yksi: katso aamulla ennen käynnistystä näyttääkö Teng suunnilleen ulkiilman lämpötilalukemaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: vikakoodit p0340 ja p1107

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Näkeekö tuosta immun numerosarjasta milloin se on valmistettu? Kun pitäisi huoltokirjan mukaan olla vaihdettu noin vuoden sisään.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Vastaa Viestiin