Eeuropartsilta Ameriikan mantereelta 250 euroa sisältäen toimitukset + alv ja tullaus erikseen. Neobros Briteissä myy pelkästään käytettyä, mutta testattua.Jantteri kirjoitti:Veikkaan, että tuo läppäkotelo on tehty kullasta jos sitä pitää ruveta vaihtamaan?
9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Viimeksi muokannut Jyrchi, Ti Loka 29, 2013 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Pinl 2100 ja mAir 1200 on aavistuksen yläkantissa mikä saattaisi ehkä viitata siihen että takapöntössä olisi jotain katin mujua... Oliko niissä poistetuissa kennot ehjänä vai palasina? Sopivan mittarin löysin itse Amazonista mutta en muista enää yhtään millä nimellä se oli.. joku fuel pressure testing kit eikä maksanut kuin kolmisenkymppiä. Periaatteessa tuollaisen mittarin voisi esim. hydrauliikkaliikkeessä teettääkin kohtuuhintaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Katit näyttivät suht ehjiltä. Paineilma ei kyllä tuntunut menevän läpi niistä. Ääniin noilla kateilla ei tuntunut olevan muuten mitään vaikutusta. Yhtä hiljainen kuin aina... Ettei sitten olisi tukossa loppuputki...
Mossemieheltä tilasin jo 3"DP ja catback oli tarkoitus ottaa myös kunhan valmistuu.
Mossemieheltä tilasin jo 3"DP ja catback oli tarkoitus ottaa myös kunhan valmistuu.
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Painemittari http://bot.fi/b3h ja läppis esim. http://bot.fi/b3i.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Mistäs saisi sopivan sovikkeen kiskon polkupyöräventtiiliin, joka sopisi esim. mainittuun Bilteman mittariin. Pyörätarvikekaupasta varmaankinjcarlson kirjoitti: Bensanpaine olisi järkevä mitata, siihen kiskon polkupyöräventtiiliin saa kytkettyä sopivan mekaanisen mittarin jota voi katsoa ajon aikana kun virittää sen pyyhkijän alle.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
En osaa sanoa mistä tuollaisen venttiilin saisi, mutta Bilteman mittari on varmaan ihan tarpeeksi tarkka. Paineen tulisi pysyä 3,0 bar + ahtopaine eli esim. 1 bar ahdoilla 4 bar. Ja tyhjäkäynnin alipaineella (n. -0,6 bar) sitten vastaavasti alle 3 bar.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Näyttääkö Jantterilla myös vikakoodia 1300? Saab-tunersin mukaan se on "Torque Limitation Signal Low".
Mulla Aerossa kun oli vastaanlaisia ongelmia, niin koodi oli 1056 (Catalyst System Efficiency Below Threshold). Nyt uus 3" DP racekatilla, 2,5" catback, eka lambda disabloitu, 4 bar säädin, dw200 ja Vesan etanolisofta sisässä. Ainakaan toistaiseksi ei noiden päivitysten jälkeen ole tullut vikakoodeja.
t. Mika
Mulla Aerossa kun oli vastaanlaisia ongelmia, niin koodi oli 1056 (Catalyst System Efficiency Below Threshold). Nyt uus 3" DP racekatilla, 2,5" catback, eka lambda disabloitu, 4 bar säädin, dw200 ja Vesan etanolisofta sisässä. Ainakaan toistaiseksi ei noiden päivitysten jälkeen ole tullut vikakoodeja.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Saab-tuners höpöttää omiaan. P1300 on multiple misfire, random cylinders.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
P1300 vikaa antoi ennen kattien tyhjennystä, nyt ei tule enää mitään vikakoodia.
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Jos saat hieman katsottua niitä mReq/mAir/Pinl arvoja niin siitä voisi vielä päätellä että mahtaisiko nyt täysin tyhjätyillä kateilla tehdä fuel cuttia. Ahtokartathan on päivitettävä kun asennetaan 3" putki, koska virtaavammalla putkella ahdin kerää kierroksia sen verran nopeammin että voi fuel cutata ellei ahtimen ohjausta hidastetaan kartasta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Joo, pitää viikonloppuna laittaa kamera kiinni ja käydä testaamassa. Laittelen sitten videota tänne. Hienoa olisi kyllä, jos saisi toimimaan lopultakin tuon ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Kävin tankkaamassa ja testasin sitten samoin tein. Eli kun kaasu lyödään pohjaan niin pomppaa ahdot ja toteutuneet samoin tein 2300+ ja 1300+. Eli ei varmaan pitäisi noin paljoa tulla. Näytti myös, että toteutuneet oli välillä vähän perässä pyyntejä. mReq/mAir 1200/1100. Eli varmaan vieläkin pieni ilmavuoto jossain.
Eli oisko tuo nykäisy sitten sitä fuel cuttia vai mitä?
Edit. Siis tämä saabas oli aero johon vaihdettu jossain vaiheessa turbo.
GIK turbo vastasi sarjanumerolla tiedusteluun:"It´s a standard Aero turbo sold by us."
Eli oisko tuo nykäisy sitten sitä fuel cuttia vai mitä?
Edit. Siis tämä saabas oli aero johon vaihdettu jossain vaiheessa turbo.
GIK turbo vastasi sarjanumerolla tiedusteluun:"It´s a standard Aero turbo sold by us."
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Jeps, fuel cutilta kuulostaa. Ota mankun piuha irti ja ota pari samanlaista vetoa.. Pinl pitäisi nousta n. 1400 ja pysyä, jos ampuu yli niin voit koittaa jos peruspaineen pudotus auttaa eli hukkaportin tankoon minimi esijännitys. Jos ei auta niin softaan stg3 ahtokartat, voin toimittaa tarvittaessa sellaisen version tobbanalle joka taisi olla auton ohjelmoinut. Samalla kakkoslambda ja katin valvonta pois luonnollisesti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Itselläni käyttäytyi näin fuelcutille mennessään. Kuten videosta näkyy, niin saanti menee huomattavasti yli pyyntien ja lopulta rykäisee niin, että meinaa selkäranka katketa. Syynä liian kovat peruspaineet, eikä toisella softalla koittaminenkaan tilannetta varsinaisesti huonontanut:
https://plus.google.com/photos/11718335 ... 3991283839
https://plus.google.com/photos/11718335 ... 3991283839
SAAB 9-5 Aero -05
Re: 9-5 Aero Estate -00 moottorin vikavalo kiihdytyksissä
Otin mankusta virtapiuhan irti ja kävin testaamassa. Kaasu pohjaan -> Pinl 1600 ja pikkuhiljaa laskeutuu 1500. Eli varmaan pitäisi säätää pienemmäksi. Eli tankoa vissiinkin "pidennetään"?
Montako kierrosta tuota pitäisi säätää? 5-6? Saas nähdä miten tiukassa on säätö...
Montako kierrosta tuota pitäisi säätää? 5-6? Saas nähdä miten tiukassa on säätö...
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi