Ei kai siitä ollukkaan missään vaiheessa kysymys että vikaa olis ollu..95greyturbo kirjoitti:2.3 pienellä t:llä. Tankkiin laskettu 98ia ja en ole huomannut mitään vikaa tms.
Oikea oktaaniluku 2.3t?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Oikea oktaaniluku 2.3t?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Oikea oktaaniluku 2.3t?
Ei olekaan. Ilmoitin vain, että kulkee 98:lla hyvin.Himo_kaappoo kirjoitti:Ei kai siitä ollukkaan missään vaiheessa kysymys että vikaa olis ollu..95greyturbo kirjoitti:2.3 pienellä t:llä. Tankkiin laskettu 98ia ja en ole huomannut mitään vikaa tms.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Oikea oktaaniluku 2.3t?
Tolla ex 9-5:llä huomasin jo heti alkuaikoina. 98e kulutus on pienempi kesällä vs. 95e. Talvella taasen ei ollut mitään merkitystä. Samoin 95E10 myynnin alkaessa ei edes huomannut kulutuksessa mitään muutosta. Jotkut kun väitti että hirveesti kuluu enemmän. Pistin kovien pakkasten piikkiin sen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Oikea oktaaniluku 2.3t?
Silloin kun 95E10 tuli tarjolle, niin aloin tankkaamaan 98E5:sta. Siihen asti ajelin 95E5:llä. Huomasin pakkasesta riippumatta pienen kulutuksen tipahtamisen jopa siis 95E5 verrattuna kun sitä seurailin. Harmi kun ei ole tuota dataa enää tallessa. Laskeskelin kuitenkin silloin sen kustannuseron, ja sain tulokseksi kutakuinkin +/-0. Eli rahallisesti aivan sama kumpaa tankkasi, mutta 98E5 pääsi hieman pidemmälle tankillisella kuin vanhalla 95E5:llä joten miksipäs ei. 95E10 ei ole tullut käytettyä sitten missään, ei edes ruohonleikkurissa. Autona siis 2.3t pikku-tee täysin vakio ilman mitään viritelmiä.
En keksi tuolle talvikulutuksen laskemiselle mitään järjellistä selitystä, yksi voi olla ettei silloisessa 98E5:ssä ollut juurikaan etanolia, ja vanhassa 95E5:ssä oli täydet 5%. Pumpulta mitattaessa kun on aina se epävarmuustekijä paljonko sitä etanolia seoksessa on, näitä 95E10 pitoisuuksiahan joskus kyseltiinkin ja vastaus oli että yleensä se on välillä 5-10%, ei siis läheskään aina täydet 10%. Etanolipitoisuus määräytyy komponenttien markkinahintojen, päästötavoitteiden, jne. mukaan ja 10% on vain maksimipitoisuus.
En keksi tuolle talvikulutuksen laskemiselle mitään järjellistä selitystä, yksi voi olla ettei silloisessa 98E5:ssä ollut juurikaan etanolia, ja vanhassa 95E5:ssä oli täydet 5%. Pumpulta mitattaessa kun on aina se epävarmuustekijä paljonko sitä etanolia seoksessa on, näitä 95E10 pitoisuuksiahan joskus kyseltiinkin ja vastaus oli että yleensä se on välillä 5-10%, ei siis läheskään aina täydet 10%. Etanolipitoisuus määräytyy komponenttien markkinahintojen, päästötavoitteiden, jne. mukaan ja 10% on vain maksimipitoisuus.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.