AUTSCH! 2-pytyn männästä pala irti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: AUTSCH! 2-pytyn männästä pala irti

Viesti Kirjoittaja suapas »

vesa67 kirjoitti:No sellainen on/off testaus tapahtuu kun laitat autoon virrat päälle; pumppu pyörii vajaan 2 sekuntia siinä vaiheessa.
Mites tota pumppua voi pyörittää pitempään? Eli kun testataan tuottoa...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: AUTSCH! 2-pytyn männästä pala irti

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

suapas kirjoitti:
vesa67 kirjoitti:No sellainen on/off testaus tapahtuu kun laitat autoon virrat päälle; pumppu pyörii vajaan 2 sekuntia siinä vaiheessa.
Mites tota pumppua voi pyörittää pitempään? Eli kun testataan tuottoa...
Syöttämällä pumpulle suoraan virtaa.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
#5824
93 B204
Kitty70
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 19:54
Paikkakunta: Siuro
Viesti:

Re: AUTSCH! 2-pytyn männästä pala irti

Viesti Kirjoittaja Kitty70 »

Sain viimein saabin kotiin. Auto palasi virosta keskiviikkona. Autossa nyt tehdaskorjattu uusi moottori, tehdaskorjattu turbo sekä nyt on huollettu myös kytkin.
Neuvottelin Saabiantin mekaanikon kanssa ja totes että on vahvasti sitä mieltä, että vanhemmat autot ei tuota etanolia kestä. Useita autoja huollettaan Virossa tän asian takia. Joten tää mamma taitaa tankkailla bensaa suapin tankkiin jatkossa. Nyt kelpaa taas ajella. Sain vanhan risan moottorin kotiin, ja autonasentajaksi opiskeleva poikani on sen nyt purkanut. 2-pytyn männästä on kunnon pala pois. Kaikissa pytyissä on melkosia jälkiä ja 1-pytyn venttiilistäkin on pala pois.
Viron huollossa oli erittäin hyvää palvelua ja tuntitaksa 30€. Joten ei paha.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: AUTSCH! 2-pytyn männästä pala irti

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä ne vanhat kestää ihan hyvin kuin uudetkin kunhan ne pitää kunnossa. Rikkinäiset ja puutteellisesti huolletut ei kestä..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: AUTSCH! 2-pytyn männästä pala irti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kertaakaan en ole saanut faktapohjaista perustelua noille lausahduksille miksi ei kestäisi etanolia. Kumma juttu kun sama legenda toistuu pajasta toiseen mutta kukaan ei perustele havaintojen ja tutkimusten perusteella mikä menee pieleen juuri etanolin kanssa.

Muistutan vielä että onko tässä autossa nyt ilmamassamittari testattu vakavasti tai jopa vaihdettu jos ei osata testata. Se on yksittäinen suuri syy miksi T7 koneita saa rikki melko yllättäen ja tähän syndroomaan perustelut ovat olemassa; jokainen ikääntynyt immu mittaa ilmamäärän alakanttiin joka vääjäämättä johtaa täyskaasutilanteissa laihaan seokseen.
Ko. tilanteessa ei pelasta vaikka bensalla ajaisi.

Öljysihdin tukkeutumista voisi väittää etanolin syyksi mutta voi voi kun niitä koneita vaihdettiin takuuseen melkoiset määrät ennenkuin koko etanolibuumi iski edes tänne pohjolaan. Syyhän oli karstoittuineissa koneissa ja ylioptimistisessa huolto-ohjelmassa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: AUTSCH! 2-pytyn männästä pala irti

Viesti Kirjoittaja core2 »

vesa67 kirjoitti:Öljysihdin tukkeutumista voisi väittää etanolin syyksi mutta voi voi kun niitä koneita vaihdettiin takuuseen melkoiset määrät ennenkuin koko etanolibuumi iski edes tänne pohjolaan. Syyhän oli karstoittuineissa koneissa ja ylioptimistisessa huolto-ohjelmassa.
Voihan Vee "vesa67" nyt osuit asian ytimeen ihan sataprosenttisesti.
Koska asia on noin kuten totesit.

Ekan kerran kun tutustuin etanoliin saabilla oli vuoden 2003 lopulla, silloin meille kokouksessa kerrottiin tulevasta, ja silloin oli huoli polttoainepuolen voitelusta se joka oli se suurin odotettu häikkä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Kitty70
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 19:54
Paikkakunta: Siuro
Viesti:

Re: AUTSCH! 2-pytyn männästä pala irti

Viesti Kirjoittaja Kitty70 »

Kiitos pojaat, selvitän tuon ilmamassamittarin asian vielä. :D En osaa nimittäin nyt sanoa onko testattu. Kotimaassa se ei antanu virhekoodia, mutta kuten sanoitte, voi silti olla rikki vaikkei koodia annakaan.

Voiko etanolisoftassa olla vikaa? Kuinkas sen voisi tarkistaa?
Nyt pitää ajaa bensalla, moottorin 3kk takuuehdoissa luki ei etanolia tankkii takuuaikana.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: AUTSCH! 2-pytyn männästä pala irti

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Selkeä tapa on katsoa SID infosta arvot Pinl sekä mAir kun ottaa täyskaasukiihdytyksen esim. 3000-4000rpm väliltä. Mielellään 3. tai 4. vaihteella. Ei tarvitse koko matkaa kiihdyttää, vain hetki niin että arvot tasaantuu. Mites polttoainepumppu - onko sen vaihdosta mitään tietoa? Sen voi myös mitata paluulinjan tuotosta.

Voi softakin huono olla mutta epätodennäköistä että se moottorin hajottaisi, käytännössä pitää olla aina jokin mekaaninen vika. Yksi yleinen syy on myös tukkeutunut suutin, tältä välttyy hyvin kun tankkaa silloin tällöin bensaa tai käyttää redline SI-alcohol lisäainetta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin