9-5:n automaatit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vector Ys3
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Touko 01, 2014 22:15

Re: 9-5:n automaatit

Viesti Kirjoittaja Vector Ys3 »

Automaattivaihteiston toiminnan ei kuulu parantua öljyt vaihtamalla.
Jos se parantuu, niin silloin vanhoilla öljyillä mentiin liian pitkään.


Öö, enpä minä tälläistä väittänytkään vaan totesin vaan sen ettei mennyt ainakaan huonommaksi.Tuossa varsinaisessa öljynvaihtoa käsittelevässä threadissa parikin öljyt
huuhtelemalla vaihtanut kertoi "laatikon parantuneen" ja "eron olleen huomattava"..

Ja jos olen auton 3 viikkoa omistanut, minkä minä sille voin jos edellinen omistaja/omistajat ei ole vaihdoista huolehtinut...
Saab 9-5 2.2Tid Vector sedan
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-5:n automaatit

Viesti Kirjoittaja core2 »

Vector Ys3 kirjoitti: Öö, enpä minä tälläistä väittänytkään vaan totesin vaan sen ettei mennyt ainakaan huonommaksi.Tuossa varsinaisessa öljynvaihtoa käsittelevässä threadissa parikin öljyt
huuhtelemalla vaihtanut kertoi "laatikon parantuneen" ja "eron olleen huomattava"..
Laatikon toiminnan parantuminen on täysin mahdollista jos laatikossa on kovin sakeaksi koksaantuneet öljyt, siinä tapauksessa ero laatikon toiminnan muutoksessa öljyt vaihdettaessa on tosiaan huomattava, tämä olettaen ettei itse lootassa ole mekaanista vikaa, esim. venttiiliryhmässä tai muissa releissä.

Esimerkiksi saab verstaat suosittelevat 9-5 takseille ja poliisille vaihtorajaksi 60 000 kilsaa 120 000 kilsan sijasta, syy tähän on öljyn "koksaantuminen" rasittavammassa ajossa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vector Ys3
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Touko 01, 2014 22:15

Re: 9-5:n automaatit

Viesti Kirjoittaja Vector Ys3 »

Tutkailin tuossa vielä ohjekirjaa ja mikäli oikein käsitin tuosta hollannin sepustuksesta on vaihtoväliksi merkitty 150tkm..ohjekirja on My2004 kun autokin on loppuvuoden mallia 2003.Kyllähän tuo vaihtoväli vähän hurjalta tuntuu.Mutta mikä lienee sitten vaihteiston tehneen Aw:n suositus vai onko se sama?
Saab 9-5 2.2Tid Vector sedan
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-5:n automaatit

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tietoa saabin aisin lootasta on jos jonkinlaista kuten esimerkiksi tämä fakta: Transmission experts recommend regular fluid changes, at least every 30,000 miles.
Joka vastaa noin 48,280 km tämä aisin sivulta kopioituna, mutta saabin tehdas suosittelee A-laatikon öljynvaihto rajaksi 120 000 km paitsi poliisi ja taksiautojen raja joka on alennettu 60 000km. Tästä löytyy myös Saab TSB en vain muista numeroa sille.

Niin, että valinnassa on varaa itse vaihdan saabin suosituksen mukaan 60 000kilsaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin